Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Skyrim-Problem!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13

    Skyrim-Problem!

    En fundering ang Skyrim.

    Använder en uppackad version av Skyrim_The_Elder_Scrolls_V_PAL_XBOX360-STRANGE.

    Normalt lägger jag spelen på extern disk, men för att spara lite laddningstider så la jag just detta spel på interna disken.

    Allt bootar normalt och jag är ett gäng timmar in i spelet.

    Då jag fick höra att det fanns en buggfix ute, gick jag in via gränssnittet i FSD, laddade hem en Title Update och satte som aktiv.

    Allt bootar.

    Dock nästa gång jag vill köra, går spelet ej att starta och 360's fryser när jag försöker starta spelet.

    Går in i FSD och raderar nämna Title Update och spelet bootar, dock säger den att min save är gjord i en nyare version av spelet.

    Sagt och gjort, laddar hem samma Title Update igen (via FSD), sätter som aktiv och spelet samt save bootar ok.

    Ngn annan som stött på samma? Känns lite bökigt att göra detta varje gång.

    // P

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns massa buggar i spelet som får den att crasha... det är inte säkert att det finns en buggfix ännu på 360 versionen, jag vet att dagen innan release när jag först körde in mitt original fanns det redan en uppdatering på 3mb, det har hänt med ALLA spelen jag kört den senaste tiden, då brukar jag kunna köra dagen innan då jag förbokar och får hem det dagen innan tack vare att posten är snabba
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Ok!

    Galet bra spel dock

    // P (Level 11 Imperial)

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    btw så är det inte alls säkert att det laddar snabbare för att du har det på interna disken, när du kör spelet i uppackat format så tror din xbox att du kör från skiva. Detta gör att den använder din interna disk för att cacha data på, men eftersom du redan kör från den så jobbar ju disken "dubbelt". Alltså kan de ändå va bra att köra från usb-disk så att båda diskarna jobbar tillsammans (usb disken som virtuell skiva, intern som cache) eller att du kör det från interna disken i GoD format, då cachar den inte men å andra sidan får den ingen boost från usb-disken heller.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Det finns många buggar i Skyrim en av buggarna är att texturer inte laddar som de ska..
    De flesta buggar "Fixas" om du lägger Skyrim på din externa HDD, ha dash 13146 eller mer med dashluanch 2.22 eller högre så ska det funka.(Jag kör själv dash 13146, DL 2.22 och har inga problem whats so ever ! Förutom att spelet inte vill ladda save'n ibland men då är det bara att starta om det så funkar det. (Tror det har med TU1 att göra))
    Om det fortfarande krånglar ladda ner TU1 till Skyrim från xbox360iso.com eller liknande.
    Hoppas detta hjälper
    Last edited by jonthe838; 2011-11-17 at 08:40.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Fråga om uppdateringar generellt,

    Hur får jag tag på dom och lägger in dom på en JTAG?

    På PS3 finns det speciella sidor tex att hämta updates på sen byter man ofta till en ny EBOOT.BIN efter patchning.

    Hur kan vi göra här?

    Hepp!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    1. Genom FSD
    2. Ladda hem manuellt från t.ex http://marketplace.jqe360.com/ och lägga i cache-mappen (har jag för mig?).

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Stämmer att det är:

    Hdd1:Cache du lägger TU-filerna i, om du vill lägga in dom manuellt.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Du kan även lägga dem i feestyle/data/titleupdates/*en hög med siffror*/ Här är inte säker på mappnamnen men principen är sådan och då kan du se dem i TU menyn i FSD

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Blev bara problem med Skyrim en gång för mig. Allt har funkat sedan dess.

    Det där med att kanske blir snabbare i god-format/extern disk var även intressant.

    Börjar bli lite less på laddningstiderna när man går genom dörrar/portar.

    // P

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Japp.. det är lite sjukt faktiskt men så är det.
    Det är inget som bara drabbar oss som kör spel från HDD med JTAG/RGH utan även vanliga omoddade maskiner som använder funktionen install to harddrive drabbas av detta. Halo 3 är exempel på ett spel som laddar snabbare från skiva än när det är installerat till hårddisken, eftersom när den läser cache+skivan samtidigt går det snabbare än att den läser spelet bara från disk (vilket den gör när det är installerat, men det kan ju vara en fördel ändå eftersom man får tyst på dvd-läsaren).

    Detta gäller säkert fler spel också, men det är just Halo 3 jag vet säkert med för det var någon som gjorde ett utförligt test med just det. Kan inte hitta just det testet nu, men hittade ett annat:
    http://hawtymcbloggy.com/2008/11/11/...dd-load-times/

    Om du testar själv får du tänka på att spelet blir snabbare med tiden eftersom att den inte kopierat över allt till cachen från början, utan att den gör det allt eftersom (tror jag :P annars skulle första laddningstiden vara väldigt lång).

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Nu har jag jämfört uppackat på interna disken mot GOD-format på externa disken.

    Har inte klockat tiden, men upplever att det är mindre laddtider trots allt från uppackat interna disken.

    // P

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Okej. Ja det kan ju variera från spel till spel, d.v.s. hur mycket utvecklaren väljer att spelet ska använda cachning.
    Sen hänger det ju även på hur snabb din usb-enhet och din interna disk är också!

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Jippie!
    Laddare ner nyaste FSD, samt tankade hem senaste patchen till Skyrim.

    Nu kan jag inte ladda mina saves längre. Antingen får jag att 'saven är gjord på en nyare version av Skyrim' eller så ger FSD 'Fatal Crash'

    Skojsigt, när jag klarat 174 missions och är Lvl 45

    // P

  15. #15
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Fan vad trögt. Har inte lagt in någon TU själv än på Skyrim, men har du provat att tagit bort den? Title updaten alltså. Hoppas du hittar någon lösning!

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Sitter o meckar nu och testar ta bort, men får inte till det än iaf.

    // P

  17. #17
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Prova att tömma chasen på boxen med om det inte hjälper att endast ta bort TU. Vet inte om det gör någon skillnad men...

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Fick till det. Raderade TU's till höger o vänster, testade både med TU 1 och 2 till Skyrim ett antal ggr.

    Lite osäker vad som fick det att funka faktiskt :/

    // P

  19. #19
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Bra att det löste sig iaf. ta en backup på din save om du försöker igen eller vänta på nästa patch som bör dyka upp nästa vecka.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Kan man ta backup på en enskild save eller är det hel profil som gäller?

    // P

Liknande diskussioner

  1. SKYRIM problem
    By adangerred in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 10:21
  2. Hjälp med att få igång Skyrim
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 15:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •