Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Startar inte orginal skivor efter RGH

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20

    Startar inte orginal skivor efter RGH

    Hej, Jag har stött på en märkligt problem.

    Har en Slim trinity här som jag strax innan glitchhacken körde en uppdaterig till 13599.

    Sen när jag skulle göra en ggnand med Swizzys GGbooter upptäckte jag att min nya nand blev med en ny dashboard 13604, men jag tänkte inte så mycket på det så jag körde in den, och allting verkar fungera bra tills jag upptäckte att den inte ville läsa orginalskivor. Jag tänkte att det kanske hade att göra med att jag körde in en 13604 via nand uppdatering och då på något sätt dvdspelaren inte hängde med. Så jag gjorde en ny ggnand till 13599 och flashade den med flash360, när jag startade upp xboxen så liger dashboard på version 13599 men den vill fortfarande inte läsa origal skivor.

    Vad har hänt?

    Hoppas på svar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zdx Visa Inlägg
    Hej, Jag har stött på en märkligt problem.

    Har en Slim trinity här som jag strax innan glitchhacken körde en uppdaterig till 13599.

    Sen när jag skulle göra en ggnand med Swizzys GGbooter upptäckte jag att min nya nand blev med en ny dashboard 13604, men jag tänkte inte så mycket på det så jag körde in den, och allting verkar fungera bra tills jag upptäckte att den inte ville läsa orginalskivor. Jag tänkte att det kanske hade att göra med att jag körde in en 13604 via nand uppdatering och då på något sätt dvdspelaren inte hängde med. Så jag gjorde en ny ggnand till 13599 och flashade den med flash360, när jag startade upp xboxen så liger dashboard på version 13599 men den vill fortfarande inte läsa origal skivor.

    Vad har hänt?

    Hoppas på svar.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...build-för-slim <--- bugg i patcharna...

    Installera 13604 och uppdatera dashlaunch så fixas problemet, eller så byter du ut patcharna redan innan du bygger mot dom som finns i Dashlaunch 2.26 packet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    tack =)

Liknande diskussioner

  1. ps3 startar inte efter flashning
    By skystar in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 01:13
  2. Hjälp mitt wii spelar inte orginal skivor
    By MIRAGENT in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 23:40
  3. Hjälp! Orginal bios startar inte
    By terapi in forum SmartXX Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 18:26
  4. Xboxen startar inte efter flashningen
    By kevin89 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 17:00
  5. XBOX startar inte efter nätdelsbyte.
    By hallvikensRTV in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 15:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •