Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: iXtreme LT+ 2.0

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    iXtreme LT+ 2.0

    Hej!

    Kommer spel som Batman Arkham City, Skyrim och Assassins Creed: Revelations fungera på min Xbox med min flash? Dem innehåller ju XGD3, så är lite förvirrad om dem nya spelen fungerar eller inte... Om dem inte gör det, vilken startar såna spel då? För 2.0 är ju senaste..
    Kan tilläggas att jag inte planerar att spela live.
    Last edited by iRayMan; 2011-11-16 at 21:09.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LT+ 2.0 stödjer XGD3 ja, det är ingenting dom "innehåller" det är någonting dom är, det är olika format på skivan ungefär som CD vs. DVD eller DVD vs. Blu-Ray, olika typer av skivor, ok... nu är det här exemplet väldigt extremt, men något liknande iaf eftersom microsoft själva pressar sina XGD2 och XGD3 spel (XGD = Xbox Game Disc och 2/3 = version 2 eller version 3)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Okej, men som jag har förstått det är XGD3 8.7 GB medan vanliga Verbatim DL är 8.5 GB... Hur bränner man då?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av iRayMan Visa Inlägg
    Okej, men som jag har förstått det är XGD3 8.7 GB medan vanliga Verbatim DL är 8.5 GB... Hur bränner man då?
    med den här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507&xSec=92

    Då utför man något som kallas "overburn"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Men skojjar du, allt kostar ju pengar... Kan man inte bränna så här: http://www.ps3news.com/console-news/...ing-from-rrod/ ?
    Eller den här: http://nickthegr33k.eu/XGD3burn.pdf
    Last edited by iRayMan; 2011-11-16 at 22:12.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av iRayMan Visa Inlägg
    Men skojjar du, allt kostar ju pengar...
    Näää!?!? Ja nu när du säger det.... Fan, jag som tänkte beställa en ny dator av Dustin, men va fan, den kostade också pengar... Vilken värld vi lever i =/
    Citat Original inlägg av iRayMan Visa Inlägg
    Jo det kan man, men du får inte med allt som finns i ISO:n, endast 97-98 %
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av iRayMan Visa Inlägg
    Men skojjar du, allt kostar ju pengar... Kan man inte bränna så här: http://www.ps3news.com/console-news/...ing-from-rrod/ ?
    Eller den här: http://nickthegr33k.eu/XGD3burn.pdf
    Läste du ens informationen i de länkarna??

    Since there is still not enough space on a regular DVD+R DL disc to hold the entire XGD3 game partition, not to mention the Layer 1 Video partition, this is not at all recommended as being "safe" for Xbox LIVE.

    XGD3 backups will still boot and play fine on LT+ v2.0 as long as the last approximately 1.7% of the game partition does not contain any of the actual game assets, which it usually won't because the end of the game partition is near the inner edge of the disc, and developers will try to keep their game data near the outer edge (middle of the game partition) to maximize read performance.

    Another necessary condition to booting and playing XGD3 backups on regular DVD+R DL media is that the kernel or game code itself must not perform any CIV (Content Integrity Verification) checks on any part of this last approximately 1.7% of the game partition (or at least it must not take any action after CIV failures). Even if there are no actual game assets in this area, there is still pseudo-random padding data which can be checked through CIV, and such checks can even be added later to the game code through title updates, or to the kernel through system updates.

    Read more: http://www.ps3news.com/console-news/...#ixzz1dxK2RhET
    I korthet, spelen KAN fungera och det beror bara på att man valt att inte lägga viktiga speldata i kanten av skivan. Texten skriver "inre kanten" eftersom det är sämst prestanda där (inte lika mycket data per "varv" eftersom spåret helt enkelt är kortare på insidan än på utsidan), jag som inte kan allt om brända skivors layout till 100% blir lite förvirrad över det eftersom det som försvinner när man bränner tvärtom ligger längst ut på skivan vilket borde ge den bästa prestandan...

    Problemet är att "Content Integrity Verification" eller CIV skyddet kan göra att spelet slutar fungera. Dessa CIV skydd kan tillkomma både via uppdateringar specifika för just det spelet, eller via en vanlig "dashboard" uppdatering.

    Är det inte enklare att köpa rätt brännare och bränna skivorna korrekt, istället för att riskera att man måste slänga skivorna efter en framtida uppdatering?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Men om jag inte är ansluten till internet eller kommer att uppdatera för den delen så bör det väl inte spela någon roll för mig? Man kan ju läsa kommentarerna som människor skriver, och om spelet fungerar på en DL skiva eller inte, utan MAX brännare?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av iRayMan Visa Inlägg
    Men om jag inte är ansluten till internet eller kommer att uppdatera för den delen så bör det väl inte spela någon roll för mig? Man kan ju läsa kommentarerna som människor skriver, och om spelet fungerar på en DL skiva eller inte, utan MAX brännare?
    Läs vad som står, om spelet gör CIV checkar kommer det INTE STARTA
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av iRayMan Visa Inlägg
    Men om jag inte är ansluten till internet eller kommer att uppdatera för den delen så bör det väl inte spela någon roll för mig? Man kan ju läsa kommentarerna som människor skriver, och om spelet fungerar på en DL skiva eller inte, utan MAX brännare?
    Framtida spel kommer tvinga dig att installera system updates på din konsoll, annars kommer dom inte fungera. Dessa system updates kan mycket väl komma att införa CIV-kontroller och göra så dina spel slutar fungera.

    Å andra sidan är de nya konsoll-specifika AP-25 checkarna troligen ett större problem att hantera just nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. iXtreme LT + Ute nu!
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 108
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 18:48
  2. Ixtreme 1.6
    By pette_mm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 16:36
  3. iXtreme 1.6??
    By arpo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 00:35
  4. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  5. iXtreme 1.2 vs 1.4
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 13:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •