Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Behöver hjälp (flyttat från tråden du kidnappade)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Behöver hjälp (flyttat från tråden du kidnappade)

    Slim(Ny)
    135W, har HDMI
    DVD - läsare : Lite-On
    DVD läsaren firmware : orginal
    Dashboard: D:2.01.136104.0
    Version Xk3y : R7-2
    Köpt och monterad på Psxcare
    Extern hårdisk: Western Digital Elements Desktop 2.0 2TB(ny) Ström från nätdel (NTFS)

    Western
    Digital My Book 3.0 1TB(1 månad gammal) ström från nätdel (NTFS)

    8gb Sandisk cruzer ström från usb (NTFS)

    Kablar: Provat med micro usb och kablarna som ingick med hårdiskarna. Kablar skickades inte med Xk3y.


    Hej , När jag första gången startade Xboxen så kom E64 error fram och en röd ring på xboxen så stängde av i panik för att jag inte visste vad det var då. Efter det har det inte dykt upp mer men inga spel har jag lyckats starta för att den inte hittar hårdiskarna. Ingen Mixed media disc dyker upp vad jag än gör.

    Både WD elements 2tb och WD my book har rekommenderats på det här forumet där folk fått det att funka och på X360keyforum.



    Har provat - Resultat:

    XK3Y dosan, tryckt på knapparna - Lyste bara och XK3Y logon visades.
    1-30 spel i mappar/utan mappar - Inget
    Mapp: games Games GAMES - Inget
    3 olika hårdiskar - inget
    Open/close - står reading i en sekund sen återgår den till Open eller close
    Tagit ut flat kabeln och satt dit den på rätt sätt/håll för att inte skada något - inget
    Formaterat hårdisken långsamt/snabbt (alla hårdiskar var NTFS från början) - inget

    Säkert glömt lite vad jag provat men det här är vad jag kommer ihåg. Alla spel var kontrollerade med Abgx360.
    Last edited by Phoenician; 2011-11-11 at 11:27.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver inte använda kontroller dosan, men måste lägga spelen under x:\games\spel.iso eller i undermappar här...

    Fyll i formuläret du började på ordentligt please?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Det vet jag och det har jag med provat. Letade efter hårdisken i picture library , video library osv. Jag har provat med det utan resultat.
    Försökt fylla i så mycket som jag vet. Nämn gärna vad som saknas så jag kan försöka få reda på det.

    ursäkta för den kidnappade tråden, fick för mig på nåt sätt att man skulle posta där.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Phoenician Visa Inlägg
    ursäkta för den kidnappade tråden, fick för mig på nåt sätt att man skulle posta där.
    Ingen fara alls, skrev bara ärenderaden som jag gjorde så att du inte skulle missa vart jag flyttade ditt inlägg :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Phoenician Visa Inlägg
    Det vet jag och det har jag med provat. Letade efter hårdisken i picture library , video library osv. Jag har provat med det utan resultat.
    Försökt fylla i så mycket som jag vet. Nämn gärna vad som saknas så jag kan försöka få reda på det.

    ursäkta för den kidnappade tråden, fick för mig på nåt sätt att man skulle posta där.
    woopsie, jag såg det fel...

    USB minnet, lyser det någonting? blinkar hårddiskarna någonting? har du provat formatera om hårddisken i windows en gång?

    har du något annat på hårddiskarna?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Usb minnet lyser inte, Sandisk cruzern brukar lysa upp när man kopplar in den till något men det gör den varken när jag kopplar den till Kontroller dosan eller direkt till usb dongeln , däremot måste ju kontroller dosan få ström eftersom logon visas.

    Med det andra diskarna Elements och My book lyser det upp när jag kopplar dom både till kontroller dosan och usb donglen , men det blinkar inte som när jag överför en fil osv. Jag har provat formaterat allihopa och har bara själva filerna som behövs games/iso eller bara iso och det andra varianterna. Försökte med små bokstäver på iso men gjorde ingen skillnad.


    uppdatering: Kollade så att det var .iso som filändelse, men har att det visas på varje fil sen innan, men kollade på egenskaper o de var det. Testade även döpa om mappen till "kalleanka" innan jag döpte den till "games" - inget gjorde någon skillnad tyvärr.


    Fortsätter att följa era trådar.
    Last edited by Phoenician; 2011-11-15 at 22:29.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Löste sig var fel på flatkabeln
    Last edited by Phoenician; 2011-12-10 at 17:34.

Liknande diskussioner

  1. Forumet uppgraderat och flyttat till ny server
    By Hansi in forum Aktiviteter och Kampanjer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2021-11-02, 04:57
  2. Trams flyttat från Fungerande Releaser tråden
    By Neo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 10:56
  3. Behöver hjälp från dom som kan :D
    By zoogin21 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 17:28
  4. behöver hjälp med ner laddningar från data till xbox
    By kevin in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 10:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •