Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: reset glitch hack + spoofed drive?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    reset glitch hack + spoofed drive?

    tänkte rgh'a mitt xbox men är osäker på om det fungerar då läsaren är spoofad.

    skall egentligen sitta en lite-on i, men sitter nu en samsung.. (det är alltså en phat)


    och om det nu är så att det inte spelar någon roll = att det går att köra reset glitch hack, finns det då några nackdelar med att den är spoofad?


    vet ju att om man kör iextreme/vanligt så kan man t.ex inte köra senare dashboards och så.. men det kanske man inte gör med RGH ändå?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kommer inte vara några problem, däremot rekomenderar jag att du tar bort spoofen (helt enkelt flashar om den som en vanlig samsung) och ändrar i din keyvault så att den inte har någon restriktion på vilken DVD modell som får sitta i
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, låter som jag har en del framför mig
    är dock mer stressad inför allt med mjukvaran och hur allt funkar/vad som skall göras och hur jag skall få installerat spel och ja gud vet allt, än vad jag är med att löda i lådan
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    swizzy: kan man verkligen ändra i keyvault? fick sagt av en annan kille att det inte går att ändra i keyvault (att det bara gick om det var en väldigt gammal dashboard)

    kan jag fixa resetglitchhack och göra allt klart och fixa det här med att ta bort spoof + ändra i keyvault i efterhand när jag kollat upp det lite mer? eller måste det isf göras innan man glitchar/undet tiden man glitchar?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    swizzy: kan man verkligen ändra i keyvault? fick sagt av en annan kille att det inte går att ändra i keyvault (att det bara gick om det var en väldigt gammal dashboard)
    Han menade nog att det inte går att ändra i keyvault, för då måste man jtag-modifiera konsollen, och det gick ju bara att göra om det var en väldigt gammal dashboard...men den informationen gäller ju inte längre då reset-glitch-hack fungerar oavsett vilken dashboard man har...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    killen jag snacka med var fullt medveten om att det är ett reset glitch hack jag ska göra.
    så därför jag blev fundersam då han säger att det inte går att ändra i keyvault när swizzy säger att det går

    och för att återgå till den andra frågan, kan jag ändra i keyvault och ta bort spoofen efter allt med reset glitch hack är klart? eller måste det göras innan/under tiden jag glitchar?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    killen jag snacka med var fullt medveten om att det är ett reset glitch hack jag ska göra.
    så därför jag blev fundersam då han säger att det inte går att ändra i keyvault när swizzy säger att det går

    och för att återgå till den andra frågan, kan jag ändra i keyvault och ta bort spoofen efter allt med reset glitch hack är klart? eller måste det göras innan/under tiden jag glitchar?
    Det går att göra, jag har personligen setat och gjort det... därav vet jag att det går jag sitter inte och hitta på saker och ting... vet man hur man ska göra går det... man använder sig av programmet 360 Flash Dump Tool
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    jag tvekar inte en sekund på att det GÅR och tvivlar inte på att du talar sanning

    men min fråga var mer åt "varför gör man det?" och vad är för/nack-delar om man gör det eller inte gör det?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    jag tvekar inte en sekund på att det GÅR och tvivlar inte på att du talar sanning

    men min fråga var mer åt "varför gör man det?" och vad är för/nack-delar om man gör det eller inte gör det?
    Du gör det för att slippa tänka på vad för spoof som ska vara där samt för att det ska bli lättare när du flashar, sen kan det också vara så att det orsakar problem om du spoofar firmwaren... den ska inte ha stöd för det längre så det kan mycket väl orsaka buggar i firmwaren (ixtreme) om du tvingar fram en spoof
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, trodde inte man körde med flash/iextreme när man har reset glitch hack på xboxet då det i sig gör att man kan köra alla spel?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, trodde inte man körde med flash/iextreme när man har reset glitch hack på xboxet då det i sig gör att man kan köra alla spel?
    Du kör med Flash/iXtreme om du vill köra brända spel, konsollen tar allt från hårddisk utan problem med RGH/JTAG, men det påverkar inte hur den hanterar brända spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, i see.

    en avstickare bara, hur är det med NTSC spel? kan man köra dessa på RGH från HDD och DVD?
    och om man kan, blir det då sämre bildkvalite eftersom det är ntsc?

    (kanske dum fråga men ändå.. )
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, i see.

    en avstickare bara, hur är det med NTSC spel? kan man köra dessa på RGH från HDD och DVD?
    och om man kan, blir det då sämre bildkvalite eftersom det är ntsc?

    (kanske dum fråga men ändå.. )
    Om du kör via xexmenu eller FSD så blir "konsolen" regionsfri. Du kan köra alla regioner.Om det funkar via DVD vet jag inte eftersom jag bara har testat via HDD.(finns liksom ingen anledning att ha spelen på skivor längre.)
    Du kan glömma det förlegna sättet att tänka på när det kommer till pal och ntsc. Är inte direkt tjocktv vi kör på längre. 720p är alltid 720p.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok tack för svaret då vet jag hur det funkar på hdd iaf. är ju en del spel som bara släpps som ntsc eller som åtminstone släpps som ntsc långt före pal och då vet jag att jag kan köra dem (utan förlust i kvalite dessutom)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok tack för svaret då vet jag hur det funkar på hdd iaf. är ju en del spel som bara släpps som ntsc eller som åtminstone släpps som ntsc långt före pal och då vet jag att jag kan köra dem (utan förlust i kvalite dessutom)
    det funkar lika bra från skivor... regions checken är bort patchad helt av dashlaunch, xexmenu/FSD har ingenting med saken att göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    härligt

    och för att runda av, ingen som vet någon bra guide för diverse saker till RGH som t.ex hur man uppdaterar de olika "programmen" som xexmenu,bootloader osv
    och hur man gör för att "installera" spel och hur man installerar diverse program som emulatorer och sådant?
    och ja, allmänna tips på hur man ska göra/vad man borde göra och hur man gör när man har en rgh-maskin

    har letat som en tok efter diverse guider men inte lyckats hitta något vettigt.
    (helst på svenska om det går men engelska fungerar)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  17. #17
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det går att göra, jag har personligen setat och gjort det... därav vet jag att det går jag sitter inte och hitta på saker och ting... vet man hur man ska göra går det... man använder sig av programmet 360 Flash Dump Tool
    360 flash dump tool används väl vara till att extracta själva filerna ur dumpen .. vad har du för att ändra i filerna sedan

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    360 flash dump tool används väl vara till att extracta själva filerna ur dumpen .. vad har du för att ändra i filerna sedan
    Kör med version 0.97, skriv in din CPUKey under Keys ladda nanden du vill ändra i, tryck på patch... bocka i Patch Key Vault, ändra OSIG till "None Drive Info / Unspoofed" tryck sedan på OK och spara nya nanden

    Under tools tabben hittar du också en config editor, där kandu ändra temp värden, video läge m.m.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    härligt

    och för att runda av, ingen som vet någon bra guide för diverse saker till RGH som t.ex hur man uppdaterar de olika "programmen" som xexmenu,bootloader osv
    och hur man gör för att "installera" spel och hur man installerar diverse program som emulatorer och sådant?
    och ja, allmänna tips på hur man ska göra/vad man borde göra och hur man gör när man har en rgh-maskin

    har letat som en tok efter diverse guider men inte lyckats hitta något vettigt.
    (helst på svenska om det går men engelska fungerar)
    Sök inte efter RGH guider, sök efter JTAG guider så hittar du MASSOR det är samma allting, det ända som skiljer är hur du uppdatterar dashboarden (bootloadern) där måste du ha RGH uppdateringar, eftersom det inte finns nya versioner av RGH ännu har jag inte skrivit en guide för det, men kommer bli en guide för det med så småningom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, såg någon guide här på psxcare och där stod det stort med rött att det inte var samma för rgh, men det kanske handlade om just bootloader då

    så får börja söka upp lite guides för jtag då. inte riktigt "vågat" det då jag varit rädd att om jag gör precis som det står för jtag så blir det galet på min rgh-maskin
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, såg någon guide här på psxcare och där stod det stort med rött att det inte var samma för rgh, men det kanske handlade om just bootloader då

    så får börja söka upp lite guides för jtag då. inte riktigt "vågat" det då jag varit rädd att om jag gör precis som det står för jtag så blir det galet på min rgh-maskin
    Min guide säger att den inte är för RGH eftersom den är till för hur man UPPDATERAR, det jag syftade på var mer guider för hur du ANVÄNDER allting... alla ändringar i nand/flash är andra på RGH (förutom dashlaunch t.ex. som stöjder båda)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 21:42
  2. Glitch hack med dvd inkopplad
    By groover_ in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 09:59
  3. Loader snart klar till Reset Glitch?
    By Heenok in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 15:45
  4. frågor ang reset-glitch-hack/homebrew
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 16:16
  5. Xbox 360 reset glitch hack v1.00
    By AFX3D in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 00:26

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •