Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flytta Hdd från bannad box till ny

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Flytta Hdd från bannad box till ny

    Tja, finns några trådar om det här innan men inte iom nya dae.bin ap25 flaggningarna vad ja kan hitta.

    Så ja har en HDD från en livebannad rrod box med en massa backups med ap25 (inga xgd3) installerade och en gamerprofile som inte användes under själva banningen och aldrig vart online, är det safe att flytta över HDDn till nya boxen, radera spelen där och fortsätta använda gamla profilen på live med original spel?

    Om profilen blir bannad är mer lr mindre skitsamma men kan nya boxen bli det också?

  2. #2
    dragonslayer Guest
    är profilen aldrig använd under eller efter banningen så skall den inte ha blivit markerad som unsecure
    är den markerad som unsecure kan du inte använda profilen...

    nej det är ingen risk att hdd skulle "smitta" den nya konsollen

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    tack för de. men bara för att förtydliga, profilen är använd på bannade konsolen med backups efter men inte under banningen, och aldrig på live såklart.

    att ha backups på hddn är inga problem så länga man inte bootar upp dom vad ja fattat?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av upgraayd Visa Inlägg
    tack för de. men bara för att förtydliga, profilen är använd på bannade konsolen med backups efter men inte under banningen, och aldrig på live såklart.

    att ha backups på hddn är inga problem så länga man inte bootar upp dom vad ja fattat?
    Backups = backup kopior installerade till hårddisk från skiva? konsollen ser ingen skillnad på dessa då den anser det vara original skiva du kör in och installerar från
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    dragonslayer Guest
    allt som använts på hårddisken sedan banningen har blivit markerat unsecure...
    NXE installationer markeras när du listar dom under game library ....

    enklast är att formatera disken och sedan göra en recovery på profilen via live.. du blir då av med det du tjänat in sedan du blev bannad

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ait, antar att det är safe att trycka in gamla hddn i nya boxen och formatera den där innan ja går på xbl. tack för svaren

  7. #7
    dragonslayer Guest
    alternativet är att radera allt som visas som corrupted i den nya konsollen.. kan ju vara något som går att använda

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 11:44
  2. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:25
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:26
  4. Flytta savegames från Xbox org till xbox360 Org.
    By Oek in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 09:45
  5. Flytta hårdisk från Xbox till PC
    By vinninga in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 17:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •