Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: reset glitch hack eller flash, vilket är bäst?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    reset glitch hack eller flash, vilket är bäst?

    Har köpt ett begagnat xbox som jag ska välja att flasha eller sätta in ett reset glitch hack i.

    Vilket är bäst och varför? Vilket är sämst och varför?

    Som jag såg idag kan man inte gå in på liven med något av dem, så en snabb fundering då är varför inte alla sätter in ett reset glitch hack.

    Jag kan ytterst lite om det här, så svara mig gärna, för jag behöver er hjälp, men lägg det på en hyfsat enkel nivå, de svåra förklaringarna har jag redan hittat och inte fattat.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, just nu misstänker jag att reset glitch hack är det som kommer gälla i framtiden, då nya uppdateringen av AP25 skyddet troligen gör att man måste patcha varje spel med sin egen konsolls unika ap25 data, och för att få tag på sin unika ap25-fil så måste konsollen ändå glitchas/jtaggas...

    Bara min teori än så länge, hoppas jag har fel för det kommer vara väldigt många som hinner gå ut på live och få uppdateringen innan dom läser informationen här...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp, just nu misstänker jag att reset glitch hack är det som kommer gälla i framtiden, då nya uppdateringen av AP25 skyddet troligen gör att man måste patcha varje spel med sin egen konsolls unika ap25 data, och för att få tag på sin unika ap25-fil så måste konsollen ändå glitchas/jtaggas...

    Bara min teori än så länge, hoppas jag har fel för det kommer vara väldigt många som hinner gå ut på live och få uppdateringen innan dom läser informationen här...

    Tack! Jag får erkänna att jag inte fattade så himla mycket av det sista du skrev, men jag har inte gjort något för att kolla upp det heller.
    Om jag inte har varit inne på liven och uppdaterat den, skulle då flashen funka?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, det där med dae.bin började hända för bara ett par dagar sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ok, tack :-)

    Men du tycker ändå att glitch är det bästa?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Reset Glitch Hack, RGH (och även JTAG) är överlägset på i princip alla sätt
    Det enda du kan göra med en flashning är att köra brända spel, och eventuellt även spela dom på live om man lyckas undgå att bli bannad (det kan vara riktigt krångligt, och med microsofts senaste metoder ser det inte ljusare ut).

    Har du RGH eller JTAG så kan du spela spel från hårddisken (både 360, och xbox1 om de är kompatibla), köra homebrew (freestyle dash, mediaspelare, emulatorer, hemmagjorda spel osv...) samt även köra igång linux; om du vill använda din xbox 360 som en vanlig dator. Det finns massa annat man kan göra också, men kommer inte på just nu.

    En annan trevlig sak med just RGH är att du kan dualboota om du skaffar ett Cygnos chip, så har du en hackad kernel på den ena och en vanlig omodifierad på den andra. Då får du det bästa av båda världarna, du kan köra originalspel på xbox live med den ena och allt annat på den andra

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    TAck, supertack!!!!

    Äntligen så har någon svarat och förklarat utförligt och tydligt! Jag har tillbringat många timmar med att försöka hitta info som jag förstår och som är någorlunda ny och på 2 minuter så förklarade du och svarade du på ett superbra sätt. Tack!

    Du råkar inte ha någon bra guide hur man sätter in det på lager va? Jag kommer såklart att hitta det själv, när jag googlar efter det, men ja, man kan ju alltid fråga :-)
    Tack igen!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    vad menar du med att sätta in på lager?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lingongrova Visa Inlägg
    TAck, supertack!!!!

    Äntligen så har någon svarat och förklarat utförligt och tydligt! Jag har tillbringat många timmar med att försöka hitta info som jag förstår och som är någorlunda ny och på 2 minuter så förklarade du och svarade du på ett superbra sätt. Tack!

    Du råkar inte ha någon bra guide hur man sätter in det på lager va? Jag kommer såklart att hitta det själv, när jag googlar efter det, men ja, man kan ju alltid fråga :-)
    Tack igen!
    RGH/JTAG är väldigt avancerat att montera själv, baserat på din kunskapsnivå kring konsoller och mods skulle jag säga att du bör lämna in den istället för att prova själv, det är en hel del saker som kan gå väldigt fel när man JTAG:ar (eller glitchar)

    Om du kan löda kan du troligen JTAG:a din maskin själv också, men som sagt det kommer vara mycket trial and error
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. reset glitch hack + spoofed drive?
    By tqila in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 20:52
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 21:42
  3. Glitch hack med dvd inkopplad
    By groover_ in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 09:59
  4. frågor ang reset-glitch-hack/homebrew
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 16:16
  5. Xbox 360 reset glitch hack v1.00
    By AFX3D in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 00:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •