Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Problem med uppdate och chip!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16

    Problem med uppdate och chip!

    Jag Chippade mitt Wii hos PSXcare för ca 3 år sen och har inte använt det speciellt mycket sen dess. Men nu i brist på annat så är jag lite sugen på att spela igen och tänkte softmodda konsollen. MEN jag kan inte uppdatera varken chippet eller mjukvaran i wiiet. Mitt wii har serienummer LEH16176912-9 så jag drog slutsaten att de är ett Wiikey 2 installerat men jag laddade ner 1.3 uppdateringen och brände ut men fick meddelandet "no wiikey2 found" så i'm really at a loss here..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det står på ditt kvitto vad du har för chipp.

    Sticker det ut någon form av flatkabel någonstans så är det inte wiikey 2.

    Och hade det varit Wiikey2 så hade updatern fungerat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Well, tre år sen jag har hunnit flytta ett par gånger så om jag ens har kvar kvittot vet jag inte vart de är. Nu när du säger de så är de faktiskt en flatkabel bak vid usb ingången som jag misstog för en försegling. Vilka Chipp finns det då chans att de är?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    d2ckey, d2pro eller argon kanske

    Tyvärr har utvecklarna övergett dessa chip sedan länge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Okej de va ju trist men om jag bara lyckas uppdatera mjukvaran i wiiet så jag kan köra lego indiana Jones kan jag ju sofftmodda å då spelar chippet inte så stor roll längre i guess, eller?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Aggudabbu Visa Inlägg
    Okej de va ju trist men om jag bara lyckas uppdatera mjukvaran i wiiet så jag kan köra lego indiana Jones kan jag ju sofftmodda å då spelar chippet inte så stor roll längre i guess, eller?
    Ja, försök hitta config-skivor till de chip jag räknade upp, när du hittat rätt borde du kunna stänga av eventuell update-blocker.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Du behöver ju inte uppdatera ditt Wii till system meny 4.3 för att softmodda ditt Wii.
    Du kan ju följa den här guiden: Guide: Softmodda (hacka) ditt Wii 3.1-4.2E
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Nej de behöver jag visserligen inte men då behöver jag väl ett minneskort som inte är SDHC, men idag är väl typ alla minneskort SDHC standard?
    Eller kan de fungera med usb eller ett SDHC kort min mjukvara är 3.1

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Du måste ändå ha ett SD kort på max 2GB vid softmoddning oavsett om du har 3.x eller 4.x eftersom i vissa lägen i moddingen så stödjs bara max 2gb.
    Det du kan testa om du nu bara har SDHC kort är att partitionera om det till ett på max 2gb.
    Men du kanske har ett gammalt SD kort i någon Digitalcamera eller så
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    well, clas ohlsson hade ett 2gb som inte va SDHC men INGEN bannerbomb version tycks fungera på min konsol då jag inte får upp någonting på minneskortet i Channels.
    kan detta också va orsakat av en eventuell update blocker eller av annan orsak?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Att ditt chip är satt i block mode eller inte har inget med detta att göra.

    Att du inte ens får upp att du vill ladda en boot.dol/elf fil när du klickar på SD Card brukar betyda att:
    1. ditt SD kort inte är kompatibelt med Wii
    2. din SD läsare i Wii är trasig
    3. att ditt SD kort inte har FAT32 eller FAT16 som filsystem
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Hmm, okej. SD kort läsaren tycks inte va trasig då jag laddade in lite bilder på kortet för å se om de kom upp i wiiet å de funka så kortet måste ju också va kompatibelt?
    Formaterade det till fat32 direkt när jag köpt det, kan de bero på storleken på allokerings enhets inställningarna? eller ska jag testa att formatera det till fat 16 ist?

    Funderar också på om jag ska pröva att köra twilight hacket istället? Några större nackdelar?

    Tack för hjälpen förövrigt.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Problem solved! Formaterade från FAT32 till FAT "standard" vad nu det betyder.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Ett SD kort som funkar i Wii's grafiska miljö behöver inte alltid funka i den text baserade miljön.
    Testa o formatera SD kortet med "SDFormatter v2.0.0.3" som följde med när du laddade ner alla zip filerna från guiden
    "twilight hacket" funkar lika bra men du behöver ju ett SD kort där med
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Liknande diskussioner

  1. nya uppdate
    By ilenzagge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 14:22
  2. SMG error efter 1,9g uppdate
    By blanco in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 20:29
  3. rookie problem kanske? , problem med chip
    By hurtig in forum Xenium Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 15:08
  4. Chip problem...
    By puttman in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 13:25
  5. Problem med DVD-Chip
    By Bredan in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-10, 04:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •