Original inlägg av
dood
Jag kör med ett x360glitch chip som inte vill fungera riktigt. Jag har kollat alla lödningar, provat programmera om chippet 2 ggr men ändå när jag startar 360'n så lyser den gröna lampan i mitten men sen händer inget mer.. Har provat haft den igång i 4-5min men de hjälper inte. Den bootar varken med eject eller power.
Vad är troligast fel? chippet eller nåt annat? gjorde ecc-filen med "360 Multi Builder v0.2".
Hur tydligt ska det märkas när den försöker glitcha?
När jag skulle programmera chippet fick jag flera ggr "ERROR:iMPACT - A problem may exist in the hardware configuration. Check that the cable, scan chain, and power connections are intact, that the specified scan chain configuration matches the actual hardware, and that the power supply is adequate and delivering the correct voltage." Men det funkade flera ggr och jag testade att programmera och verifiera utan problem..
testa att flasha orginalnanden, startar xboxen som den skall har du troligtvis fel på ecc-filen, rrodar den har du fel på ditt kablage (ecc-filen motverkar rrod, eller gör att den inte kan visa att det är fel i systemet). hade samma problem med min första falcon med och den rrodade direkt med orginalnanden pga något fel med kablaget, liknande fel på min andra falcon fast då var det fel jed bara (hade samma fysik som zephyr fsdt vsr tydligen en falcon därav fel jed).
1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH
Bookmarks