xbox360: phat, hdmi och 203w nätdel.
xk3y: R7-2
Dashboard: 2.0.13604.0
dvd läsare: benq orginal firmware
hdd: 2 st olika med extern strömkälla och formaterade ntfs (maxtor och seagate)
Hej!
Köpte en xk3y av er men får inte igång något spel. xk3y dosan hittar hdd, jag kan se spelen, när jag trycker på ett spel så står det open tray och det
gör jag,väljer spel, sedan står det closing tray och reading men sen händer inget mer utan det står bara open tray igen.
Vill få igång med dosan först innan jag börjar försöka mig på iso menu.
Tar allt från början så får ni se om jag missat något viktigt:
1. använde mig av jungleflasher v0.1.89 för att läsa ut dvd nyckeln, fick en fil som hette benq-ofw.bin, sedan laddade jag ner iextreme 2.0,
använde mig av filen som ligger i benq post mappen, lade in orginal filen jag läste ur i jungleflasher igen och "spoofade" till filen i benq post mappen,
sparade nya filen som firmware.bin
2. raderade medföljande filer på minneskortet till xk3y och gick in på xk3y.com och laddade ner nya versionen 1.06 av filerna och lade in dessa tillsammans med
firmware.bin (raderade xkey.cfg)
3. Monterade kretskortet enl anvisning, så flatkablar, ström och sata kontakt sitter på rätt plats
kopplat usb kontakten som sitter på flatkabeln ut från xk3y i usb porten bak på xboxen, sedan en micro usb till xk3y dosan, sedan från dosan till hdd.
4. Hdd är formaterad i ntfs och mappstrukturen är tex games/sports/kinect.sports.iso, mailade även daelatest och fick senaste dae.bin som enligt mailet
skulle passa min dashboard version. Lade dae.bin i games mappen.
Har ej funnit någon komplett guide hur man gör från början utan suttit många timmar på olika forum och kombinerat ihop guider från olika bitar.
Vad har jag missat ?
Bookmarks