Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Version på flash

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0

Version på flash

Hej!
    Jag är ny här och har några frågor, hoppas att jag gör rätt nu.

1. Jag har en flashad xbox 360, vet inte vilken ixtreme det är men den ska ha blivit flashad våren 2010 och klarar bl.a. mafia 2 och fifa 11, någon som vet versionen?

2. Jag har märkt att den inte har uppgraderats över live på ett tag, syns på menyn men även då man inte kan spela upp filmer via media player, står att den måste uppdraderas eller nåt liknande. Om jag kopplar upp xboxen och uppgraderar, finns det en risk att flashen eller något annat förändras/förstörs?

3. Min laptop (samsung) har en inbyggd brännare som heter TSST corp CDDVDW TS-L633C SCOO (ATAPI). Gjorde ett test, stod att den klarar att bränna DVD +RW DL. Funkar det att bränna 360 spel då? Måste jag göra något med brännaren förutom att ladda ner imgburn?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. Lite osäker, men du har inte LT+ 1.9 eller senare iaf som är ett måste för att du ska kunna uppdatera dashboarden till det senaste utan att allting slutar funka...

2. ^ slutar troligen funka med din nuvarande flash, du bör INTE gå online på live då detta ställer till ytterligare problem som det inte finns någon ny flashning för ännu, den är under utveckling (LT+ 3.0)

3. Den kan funka ja, men laptop brännare brukar inte hålla speciellt bra kvalité och du kan inte bränna XGD3 spel på ett bra sätt med den brännaren... du behöver annars inget annat än IMGBurn för just den... ska du däremot bränna XGD3 med bra resultat kör du med en omflashad Liteon iHAS
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0
    Tack för svaren! Här kommer några nya frågetecken...

1. När jag ska spela L.A Noire (offline utan nätverkskabel i) dyker en ruta upp där det står något i stil med att spelet först måste uppgraderas. Vad beror detta på och vad händer om jag accepterar?

2. Varför behöver jag ha en flashad Lite-On Ihas brännare för detta spel tex.

Skyrim
    Region : NSTC/PAL
    Type : XGD3 0800
    Format : ISO
    Size : 8.1GB

Jag fick för mig att XGD3 spel var större i storlek och att den nya brännare därmed var ett måste. Men om ovanstående spel endast är 8.1 gb, funkar det då inte med vanlig brännare?

Tack på förhand.

Liknande diskussioner

1. Flash version.
    By Pauwface in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 19:58
  2. version 1.4 eller version 1.5
    By bobthehob in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 14:38
  3. Flash!!!!
    By Borg83 in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 16:54
  4. Flash Problem "Unkown Flash Type"