Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med ps2 läsare (PS2 fat)

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0

Problem med ps2 läsare (PS2 fat)

Höll på med en swap key här om dagen och nu åker inte laserläsaren upp mot skivan när man stänger luckan, men öppnar man upp konsolen och drar den vita alxeln med fingret så åker läsaren upp, men inte när man stoppar in skivhållaren och prickar in den vita axeln i spåret, då åker den inte upp, vad kan ha hänt?
    Hoppas inte min klantskallighet har pajat min älskade klassiker

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Något har "kuggat ur", en van ps2-mekkare bör kunna ställa allt rätt igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    var inget som kuggat ur, det låter däremot konstigt om den när man stoppar in en skiva, stänger man luckan utan skiva så blinkar lasern en gång och så åker den upp och ner (jag har skjutit fram lasern så den ligger så nära "spinnern" som möjligt, ska den ligga där eller ska man skjuta lasern bakåt?)
    http://www.youtube.com/watch?v=WHSw3O5gfFs

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mitt svar gäller fortfarande och är baserat på det stora antal ps2r som vi ställt in rätt igen efter plågsamma swaptoolförsök...men visst kan jag ju gissa fel ibland...rent teoretiskt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    har du någon aning hur man ska gå till väga för att laga problemet? dvs om det vet vart problemet sitter om du hör på videon? och om du vet, hur svårt är det att laga?
    Last edited by ThePsMan; 2010-12-06 at 19:44.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Är det bara kugghjul som behöver bytas ca 500 kr, kugg + motor som driver linsen över traversen ca: 650 kr

Vi brukar rekommendera att man köper en ny om den är omoddad då nya slim ligger på 995 kr eller mindre just nu ute i handeln.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Problem att läsa ur dvdkey på litenon läsare
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 21:24
  2. problem med läsare ps2
    By Jonzeboy in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 20:41
  3. Problem med XBOX DVD/CD-läsare
    By assar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 18:16
  4. Problem med DVD-läsare
    By marukusu in forum X-BOX Hårdvaruforum