Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Nintendo 3DS med mjukvara 2.1.0-4 stämmer detta på er hemsida ?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15

    Nintendo 3DS med mjukvara 2.1.0-4 stämmer detta på er hemsida ?

    Tjena läste nyss här att 2.2.0-4 är crackat med R4i-SDHC 3DS stämmer detta isåfall borde ni ändra uppgifterna på kortet på köpsidan där står det att man högst kan ha 2.1.0-4 ?


    http://gbatemp.net/topic/312790-r4isdhc-3ds-220-4-fix/

    samt

    http://www.r4ds-ds.com/news/102/Flas...2.0%252d4.html


    Jag var tvungen att uppgradera min Nintendo 3DS till 2.2.0-4 då Super Mario 3DS tvingar en att uppgradera
    Kan jag fortfarande använda R4i-SDHC 3DS på min 3DS nu om detta stämmer eller måste man installera kortet eller patcha något innan man går till 2.2.0-4 uppdatering som jag redan gjort pga tvungen av spel ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste alltid uppdatera flashkortet innan du uppdaterar konsollen. När flashkortet hamnat "efter" i uppdatering så fungerar inte kortet och när det inte fungerar så finns det ju ingen chans att få igång dess uppdatering förutom att leta reda på en DS med "rätt" version för kortet. Bäst är att ha en gammal DS, dvs inte dsi/xl/3ds, liggande för att kunna uppdatera flashkort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du måste alltid uppdatera flashkortet innan du uppdaterar konsollen. När flashkortet hamnat "efter" i uppdatering så fungerar inte kortet och när det inte fungerar så finns det ju ingen chans att få igång dess uppdatering förutom att leta reda på en DS med "rätt" version för kortet. Bäst är att ha en gammal DS, dvs inte dsi/xl/3ds, liggande för att kunna uppdatera flashkort.
    Hur menar du nu egentligen Jag har ju en gammal Nintendo DS ( Grå version absolut första ) går det inte stoppa in tex R4i-SDHC 3DS eller DS two eller acekard 2i inuti min gamla Nintendo DS uppdatera den där till senaste version så den fungerar med 3DS sen stoppa in den i 3DS går det inte göra så heller ?


    Samt om ni levererar det flashkort jag köper ( som stöder 2.2.0-4E ) med senaste uppdatering vilket blir samma sak fungerar det inte heller med min 3DS då ? Då jag uppdaterat 3DS i förhand även fast man fixar flashkortet innan via er eller på min egen gamla DS ?



    Då jag klantade mig och uppdatera 3DS innan undrar jag om detta inte går med tex R4i-SDHC 3DS så får du/ni gärna säga om det går på någon av dom andra 10 flashkort ni säljer ( alltså om något kort tillåter att man uppdaterar 3DS först på denna 2.2.0-4 uppdatering ) så vore det bra o veta så man vet om det går att köpa o använda.



    I värsta fall annars får jag köpa dom bra spelen på 3ds och sälja 3Dsen när det kommer " ett riktigt 3ds flashkort " då jag kanske klantat mig fullständigt nu på flashkorten som stöder gamla DS spelen på 3DS.



    Uppdatering:

    Googlade lite på detta men verkar inte hitta något konkret svar :

    http://answers.yahoo.com/question/in...6080516AAmHPDZ


    Killen här trodde han ägde ett R4I SD HC och uppdaterade sitt 3DS till 2.2.0-4 men det visade sig han hade någon skitklon på sitt kort.
    Hursomhelst så svarar folk att han har fått fel R4i SD HC kort som visade sig vara ett DSTT tror jag men ingen nämner något i hela tråden om att han borde uppdaterat sitt flashkort först annars kommer det inte funka, vad ger det att dom säger att han byter flashkort till ett riktigt om han ändå är körd isåfall ifall man uppdaterar innan blockar allt o allting ?
    Last edited by Boz666; 2011-11-21 at 23:09.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inte mer än logiskt att du ska uppdatera kortet först, om du vet att kortet är uppdaterat ordentligt kommer det jue inte bli några problem eller hur? jag menar du vet ju redan att uppdateringen KOMMER göra att flashkortet slutar funka, om du då kan förhindra det (någelunda iaf) ska du väl ändå göra det?

    Du kan uppdatera med 3DS också inga problem, bara du ser till att göra det INNAN den uppdateras då uppdateringarna från nintendo gör att kortet inte funkar och det måste funka för att du ska kunna uppdatera kortet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är inte mer än logiskt att du ska uppdatera kortet först, om du vet att kortet är uppdaterat ordentligt kommer det jue inte bli några problem eller hur? jag menar du vet ju redan att uppdateringen KOMMER göra att flashkortet slutar funka, om du då kan förhindra det (någelunda iaf) ska du väl ändå göra det?

    Du kan uppdatera med 3DS också inga problem, bara du ser till att göra det INNAN den uppdateras då uppdateringarna från nintendo gör att kortet inte funkar och det måste funka för att du ska kunna uppdatera kortet...


    Det var så att jag tänkte att jag har redan en gammal Tjock DS med M3 perfect SD som funkar med 99% av alla spel.

    Också köpte jag 3DS för jag ville lira då första bra spelet Super mario 3D land kom ut och jag tänkte att det spelar väl inge roll om jag uppdatera nu för det måste väl ändå komma nya Flashkort som fungerar med alla nya spel med uppdateringen som kommer existera då när dom väl släpper flashkort som fungerar med Nintendo 3DS spel så därför tänkte inte jag mer på det då i fredags.


    Sen blev jag nu sugen på att köpa nått flashkort för att kunna spela Bowsers inside story och Kirby mass attack dom 2 enda gamla DS spel som inte fungerar på mitt gamla flashkort på min gamla DS.

    Och jag tänkte då jag kanske borde försöka hitta nått som funkar med 3DS också så kan jag köra multiplayer mellan gamla DS och 3DS men nu verkar det ju vara kört om ni är 100% att man inte kan Downgrade Firmware eller nått eller om det funkar ändå med något Flashkort.


    Har ni prövat själv i butiken förresten så ni vet till 100% att alla flashkort Ej fungerar eller om någon Kund kommit in som köpt Super Mario 3D land som råkat uppdaterat som jag och vill pröva om något av era flashkort fungerar ändå med alla Flashkorts senaste uppdatering ?




    Om allt ovan jag skrivit skiter sig tror ni alla flashkorts tillverkare skiter i detta och inte gör något Fix för dom som " klantat sig och uppdatera " som kommer runt detta har det aldrig hänt tidigare att dom fixat det på dom andra 3DS,DS, DS lite, DSI XL, DSI etc om folk råkat uppdatera först utan att uppdatera flashkort ?
    Last edited by Boz666; 2011-11-22 at 00:56.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Eftersom du har en DS spelar det ingen roll för din del, det är snarare när man inte har någonting man kan uppdatera kortet med som det är viktigt att man uppdaterar flashkortet först, vi har aldrig sagt att inget av våra flashkort skulle funka med senaste 3ds updaten, det är något du själv hittat på genom att läsa mellan raderna...

    Det finns kanske inte uppdateringar till samtliga kort ännu, men det kommer... det brukar alltid komma uppdateringar till dom bra korten, r4 korten brukar inte alltid komma med en uppdatering till sina kort utan kan ofta komma med nya kort istället för att krama ut lite mer pengar från dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Eftersom du har en DS spelar det ingen roll för din del, det är snarare när man inte har någonting man kan uppdatera kortet med som det är viktigt att man uppdaterar flashkortet först, vi har aldrig sagt att inget av våra flashkort skulle funka med senaste 3ds updaten, det är något du själv hittat på genom att läsa mellan raderna...

    Det finns kanske inte uppdateringar till samtliga kort ännu, men det kommer... det brukar alltid komma uppdateringar till dom bra korten, r4 korten brukar inte alltid komma med en uppdatering till sina kort utan kan ofta komma med nya kort istället för att krama ut lite mer pengar från dig

    Ok tack för svar så om jag köper någon av dessa hos er: Supercard DS Two ( det är väl DS Two som ni har va ? ) eller R4i SDHC 3DS så kommer det fungera tillsammans med min 3DS om ni uppdaterar någon av korten till senaste version även fast jag råkat uppdaterat min 3DS då om jag inte förstått fel nu ?


    http://www.r4ds-ds.com/news/102/Flas...2.0%252d4.html

    Enligt denna lista ovanför så är det endast dom 2 korten som ni säljer som fungerar med 3DS nu ?

    The following flashcards has been proved to compatible with 3DS 2.2.0-4 system successfully:

    Supercard DS Two
    R4i Gold Plus ( säljes ej här )
    R4i Gold 3DS ( säljes ej här )
    R4i SDHC 3DS


    ( är det några fler kort som ni säljer som stöder 2.2.0-4 också eller har jag missat något ? )


    Men det står på prisjakt på eran r4i sd hc slut hos leverantör leverans tid 4+ veckor Rött kryss så antagligen blir det isåfall DS two 495 kr hos er om ni kan bekräfta det kommer funka med min 3DS nu om ni för uppdaterar den även fast jag " klantat mig " ? Och gäller det isåfall Både DS two och r4i sd hc ?
    Last edited by Boz666; 2011-11-22 at 01:15.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Har ni möjlighet att svara ikväll eller innan imorgon så jag kan beställa innan sista Frakttiden imorgon,om jag beställer ds Two eller R4i SD HC 3DS om det kommer funka för mig då på Min redan Uppdaterade 2.2.0-4 3DS ?
    Så jag inte måste Skicka tillbaka Flashkortet pga det inte fungerar pga missförstånd här

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Köp DSTwo och uppdatera själv, alternativt skriv en kommentar att du vill att vi uppdaterar den till det senaste åt dig... R4 kortet är billigt skit (dom flesta R4 korten är det iaf... och jag tvivlar på att dom senaste R4 korten på något sätt är bättre då dom snott namnet ändå ) dom är dessutom slut på lagret så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Stämmer det....
    By Förvirrad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 14:28
  2. Stämmer detta !!!
    By istallion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 13:11
  3. stämmer detta?
    By t-quick in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 17:28
  4. Stämmer detta 1.6 diagram?
    By imsilver in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 23:03
  5. stämmer detta för att spela brända xbox spel
    By kenta2 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 21:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •