Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vilket/Vilka är dom bästa mest pålitliga Micro SD HC korten för Diverse Flashkort ???

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Vilket/Vilka är dom bästa mest pålitliga Micro SD HC korten för Diverse Flashkort ???

    Jag har googlat detta o scrollat igenom alla trådar men kanske var blind men såg inget om detta så därför frågar jag om detta nu :

    Då R4i-SDHC 3DS är slut på lager så funderar jag även på Acekard 2i eller DStwo eller något men jag undrar vilket Micro SD HC kort man ska ha som Fungerar 100% till alla samt inte har överpris om något som funkar lika bra är billigare ?




    SanDisk microSDHC Class 2 16GB
    Samsung microSDHC Class 6 16GB
    Mustang Memory Silverstone microSDHC
    SanDisk Mobile Ultra microSDHC 16GB
    A-Data microSDHC Class 10 16GB
    Verbatim microSDHC Class 10 16GB
    A-Data microSDHC Class 4 16GB
    SanDisk microSDHC Class 4 16GB
    Transcend microSDHC Class 10 16GB
    Kingston microSDHC Class 4 16GB
    Lexar microSDHC Class 2 16GB

    Jag är mest intresserad av 16gb kort men kan även tänka mig 32gb eller 8gb om det finns några Fördelar i Pris eller supersnabb read/write för bra pris.

    Framförallt så skulle jag vilja veta om det är någon av dessa kort ovan som jag kan utesluta om dom inte Fungerar alls med Flashkortet som blir man jättesur om man får hem Micro SD HC kortet och det fungerar inte lägga över spel!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sandisk och Kingston är väldigt bra märken vad gäller minneskort, kostar inte skjortan och håller bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Kul att du just nämnde Sandisk hittade nämligen detta kan det stämma ? :


    SanDisk microSDHC Class 2 16GB

    http://*****************/produkt.php?o=342678



    En person säger detta om kortet på betygen på prisjakt:


    Ganska dålig

    Galet långsam , får vänta i evigheter speciellt vid skrivning !
    Funkar inte till alla applikationer och spel i Nintendo DS då det är så jä..a segt , besviken !

    Med H2testw 1.4 får jag 3.1 MB/s Write och 10.5 MB/s Read

    Med HDTach blir det 6.9 MB/s Read och 1.8 ms Random access vilket är riktigt slött

    Köpt av ( Får ej nämnas här ) , levererades i bulkförpackning från tyskland vilket inte framgick vid köpet!





    Vet du om detta kort verkligen funkar 100% eller ljuger killen var väldigt intresserad av detta kort 16gb lagring samt bra pris ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Kul att du just nämnde Sandisk hittade nämligen detta kan det stämma ? :


    SanDisk microSDHC Class 2 16GB

    http://*****************/produkt.php?o=342678



    En person säger detta om kortet på betygen på prisjakt:


    Ganska dålig

    Galet långsam , får vänta i evigheter speciellt vid skrivning !
    Funkar inte till alla applikationer och spel i Nintendo DS då det är så jä..a segt , besviken !

    Med H2testw 1.4 får jag 3.1 MB/s Write och 10.5 MB/s Read

    Med HDTach blir det 6.9 MB/s Read och 1.8 ms Random access vilket är riktigt slött

    Köpt av ( Får ej nämnas här ) , levererades i bulkförpackning från tyskland vilket inte framgick vid köpet!





    Vet du om detta kort verkligen funkar 100% eller ljuger killen var väldigt intresserad av detta kort 16gb lagring samt bra pris ?
    Låter mestadels som att killen köpt ett pirat kort vi kör med sandisk kort på PSXCare har jag för mig, och dom är det inga problem med iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Många billiga butiker säljer kinakopior av kort som kan vara svårt att skilja från original Kingston.

    Klass 2 är ju inte direkt snabba kort, tror de Kingston vi säljer är klass 4. Vi har även en bunt Samsung 32GB som är klass 10.

    I din lista annars är det väl mest "mustang" som är ett riktigt okänt märke. A-data är väl inte direkt okända men vi har aldrig testat dessa kort.

    Jaga inte småpengar i besparingar när du beställer flashkort och minneskort, går du på absolut billigaste säljaren är risken stor att varken flashkort eller minne är äkta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. vilket flashkort?
    By tqila in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-24, 00:00
  2. Vilka är de mest användbara homebrews?
    By anderna in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 15:46
  3. Poll!! Vilket nätverk använder du mest? EFNET / QuakeNet osv
    By Hansi in forum Chatta i våra live chatkananaler på IRC (QuakeNet och EFNET, kanal #PSXCARE)
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 23:01
  4. bästa, mest prisvärda HD ´n...?!?
    By corre in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 22:18
  5. Vilket spel ser du mest fram emot?
    By kudos in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 13:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •