Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: FSD Hittar inte alla spel

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20

    FSD Hittar inte alla spel

    Hejsan.

    Är ganska ny användare av både FSD och Xexloader. Har lagt in endel isos som jag packat upp med Swizzy's EXISO GUI.
    Problemet är att FSD inte hittar alla jag lagt in, vilket jag tycker är riktigt märkligt. Nån som har en aning om vad det kan bero på?
    Enda som funkar är att browsa fram till default.xex i xexloader om man vill starta dom. För xexloader hittar dom inte alls i game discovery.

    Har lagt in sökvägen till spelen i typ hdd1:\Games i FSD

    Sen har jag inte fått allt att fungera i FSD heller, läst folk som fått hem discswapper plugins automatisk då dom klickat i allow beta updates.
    Men händer inget då jag gör det?

    Freestyle dash har ju även en knapp som heter just FSDplugin. Händer ingenting alls när man klickar på den.
    Men den kanske är till för att starta plugins man lyckats få hem genom programmet? Annars har FSD fungerat bra med att få hem covers o så.

    Tacksam för lite support om nån besitter kunskapen

    Mvh muggen

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Okej, liten update. Ändrade fil listan i fsd att visa favoriter och sedan tebax till all igen och vips så visades alla.

    Verkar dock fortfarande ha problem med titlar på mer än en skiva. Forza tillexempel kastar mig bara tillbaka till fsd när jag försöker starta.
    Vet inte om jag gjorde rätt när jag la in det. La båda skivorna i samma mapp?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Okej, liten update. Ändrade fil listan i fsd att visa favoriter och sedan tebax till all igen och vips så visades alla.

    Verkar dock fortfarande ha problem med titlar på mer än en skiva. Forza tillexempel kastar mig bara tillbaka till fsd när jag försöker starta.
    Vet inte om jag gjorde rätt när jag la in det. La båda skivorna i samma mapp?
    Lägg in skivorna som forza disc1, forza disc2 eller skapa en mapp (t.ex. forza4) samt skapa två undermappar (disc 1, disc 2).
    Om du har senaste FSD2 komplett så kommer FSD automatiskt att byta skiva när spelet frågar om det.

    Sedan ett annat tips, du kommer nu se båda skivorna i FSD. Markera då den andra av dem (kolla så du tar rätt, ibland kan man bara starta spelet från en speciell skiva), tryck Y, sen flyttar du den till en "tom sektion" för att slippa ha 2 ex. av samma spel i listan.

    tillägg: Kolla även inställnignarna i FSD så att mappdjupet är rätt, kör du med undermappar så behöver du ha åtminstone mappdjup 2 (jag kör på 3 för säkerhets skull). När du lagt in ett spel, starta om xboxen och låt FSD scanna klart innan du börjar bläddra runt i menyerna, databasen behöver byggas upp för att alla spel ska synas.
    Last edited by efex; 2011-11-22 at 10:53.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Tack Efex,

    Ska tänka på det fortsättningsvis med spel på flera skivor. Jag behöver ingen plugin till fsd för att den ska stödja discswap då?
    Läst folk som FSD laddat ner en sån plugin åt.

    Jag kör 10 på mappdjup, lite overkill kanske.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Tack Efex,

    Ska tänka på det fortsättningsvis med spel på flera skivor. Jag behöver ingen plugin till fsd för att den ska stödja discswap då?
    Läst folk som FSD laddat ner en sån plugin åt.

    Jag kör 10 på mappdjup, lite overkill kanske.
    På något vänster ska det vara inbyggt i senaste FSD, alltså disc swap. Jag minns inte riktigt hur min plugin-folder ser ut, men har för mig att det bara ligger en fil där. Om du har hämtat senaste FSD från en bra källa som inte rensat något så ska det bara fungera, out of the box, då behöver du inte leta plugins eller dylikt till den.

    Jag har förvisso även installerat dashlaunch, vet inte om den påverkar swappen, men fungerar gör det iaf.!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Kör inte för djupt, då scannar den alla resursfiler som ligger i undermappar till spelen och då tar det en evighet. Det räcker med att den scannar bara så djupt att den hittar Default.xex för att spelet ska hamna i listan.

    Klicka in den högra analoga spaken så får ni upp en status-bar som visar bl.a. hur långt den har kommit med scanningen (nere i mitten typ).

    Så om FSD är inställd på att scanna katalogen Games och mappstrukturen är som följande

    Kod:
    Games
    |
    \---Spel1
          |
          \-------Default.xex

    Så ska man köra 1 i mappdjup, 0 hittar bara Default.xex-filer som ligger direkt i Games.
    Kör man multidiscspel enligt följande


    Kod:
    Games
    |
    \---Spel1
          |
          |-------Disc 1
          |            |
          |            \----------------Default.xex
          |
          \-------Disc 2
                       |
                       \----------------Default.xex
    Så kör du med 2 i mappdjup, då kommer den hitta dom spelen också.

    edit: argh, den tar bort alla mellanslag jag gör så trädet blir fel, ska se om jag kan fixa det.
    edit2: det går inte, forumkoden vägrar. här kan ni se det jag hade tänkt mig: http://pastebin.com/raw.php?i=jxwZFh2C

    edit3: såja
    Last edited by anden1; 2011-11-22 at 15:30.

  7. #7
    dragonslayer Guest
    test!
    Kod:
    \GAMES
    ├───FPS
    │   ├───HALO2
    │   │   └───subdir
    │   └───halo3
    │       └───subdir
    └───Racing
        ├───forza2
        │   └───subdir
        └───forza4
            ├───dvd1
            │   └───subdir
            └───dvd2
                └───subdir
    Last edited by dragonslayer; 2011-11-22 at 15:31.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    ah, kodtaggen. tack för tipset

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej,

    Med hjälp av ovanstående inlägg fick jag igång Forza. Det enda som inte fugngerar nu är att starta Disc 2. När jag väljer install Disc 2 i Forza menyn så får jag upp att jag ska ta ut disc1 och sätta in disc2.
    Om jag kikar i boxen så har jag en fil som heter multi.ini är det i den jag ska ändra? När jag tittade hur den såg ut så antar jag att jag ska lägga till lite info där bla sökväg och game ID. Hur hittar man rätt game ID nummer?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Loranga Visa Inlägg
    Hej,

    Med hjälp av ovanstående inlägg fick jag igång Forza. Det enda som inte fugngerar nu är att starta Disc 2. När jag väljer install Disc 2 i Forza menyn så får jag upp att jag ska ta ut disc1 och sätta in disc2.
    Om jag kikar i boxen så har jag en fil som heter multi.ini är det i den jag ska ändra? När jag tittade hur den såg ut så antar jag att jag ska lägga till lite info där bla sökväg och game ID. Hur hittar man rätt game ID nummer?
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...0Configurator/ <--- det här programmet hjälper dig skapa en multi.ini korrekt den kan läsa av Game ID (Title ID) direkt från en XEX, tänk på att forza4 disk2 måste ligga som GOD för att det ska fungera, den kan inte hantera installations biten i XEX format...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tusen tack. En fråga bara ang GOD gäller detta endast Forza 4 eller även andra multidisc spel?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Loranga Visa Inlägg
    Tusen tack. En fråga bara ang GOD gäller detta endast Forza 4 eller även andra multidisc spel?
    Vissa specifika spel, BF3, Forza 3/4 det är dom jag vet behöver var GOD... Forza 3/4 behöver bara disk2 vara GOD format första kan vara XEX, inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. klara inte alla spel 480P??
    By Mr_Walker in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 21:49
  2. hjälp!!!!!!!!!!får inte igång alla spel
    By rtard in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 22:23
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:14
  4. x-link kai hittar inte spel
    By helino in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 01:23
  5. Varför fungerar inte vibratorn på handkontrollen i alla spel?
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 18:47

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •