Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: JTAG program till Mac OS X

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    JTAG program till Mac OS X

    Tjena

    Har sökt runt lite på google och diverse sidor för att hitta olika program som exmeplvis packar upp iso. filerna osv, utan något bra resultat!

    Finns det några bra förslag på program för att packa upp ison o få fram xex filen?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nu har jag ingen koll på MAC, men en vanlig .rar "extraherare" brukar funka till .iso filer.

    Typ: http://www.win-rar.com/index.php?id=...x-4.0.1.tar.gz

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mangoo92 Visa Inlägg
    Nu har jag ingen koll på MAC, men en vanlig .rar "extraherare" brukar funka till .iso filer.

    Typ: http://www.win-rar.com/index.php?id=...x-4.0.1.tar.gz
    Vanliga ISO's ja, Xbox 360 ISO's not so much, det finns Exiso... det funkar med windows/Linux (linux versionen får man kompilera själv) det bör även funka under MAC då det är typ som linux fast annorlunda, skadar inte att testa... men MAC det finns VÄLDIGT få apps till mac för JTAG's i största allmänhet tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    mac os x är i grund och botten BSD, faktiskt. Både BSD och Linux liknar UNIX, och liknar därför även varandra.

    Hur som helst borde du kunna kompilera exiso på din mac är du någorlunda kunnig med terminalen borde det inte vara några problem men jag hjälper gärna till annars
    Last edited by anden1; 2011-11-23 at 00:10.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Skaffa VMWare till Mac o pilla in Windows Xp där, så jag gjorde på mitt Win 7 64 bit os och det funka finfint.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    JAg har lagt in Wmvare o xp men jag har laddat ner alla iso till xex program som finns där ute och inget av dem vill starta på wmvare.. får bara fram att det inte gick och start och om jag vill skicka error report till microsoft eller inte..
    Har nån något bra tips på detta ?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fubu05 Visa Inlägg
    JAg har lagt in Wmvare o xp men jag har laddat ner alla iso till xex program som finns där ute och inget av dem vill starta på wmvare.. får bara fram att det inte gick och start och om jag vill skicka error report till microsoft eller inte..
    Har nån något bra tips på detta ?
    Kör windows 7 istället... sen kan du köra med exiso gui som du finner bland mina apps här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ funkar det inte kan du ge mig en felbeskrivning när felet sker och även om du får någon felkod så försöker jag hjälpa dig/fixa felet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    testat med windows 7 och installerat om det 2 gånger dessutom men samma problem kvarstår..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    detta felet får jag när jag försöker starta wx360.
    EventType : clr20r3 P1 : wx360.exe P2 : 1.6.0.42 P3 : 43d56ec4
    P4 : mscorlib P5 : 2.0.0.0 P6 : 471ebc5b P7 : 37d0 P8 : b
    P9 : system.security.security

    Och när jag startar exisogui swizzy så får jag samma
    EventType : clr20r3 P1 : wx360.exe P2 : 1.6.0.42 P3 : 43d56ec4
    P4 : mscorlib P5 : 2.0.0.0 P6 : 471ebc5b P7 : 37d0 P8 : b
    P9 : system.security.security

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Jag tror det är nån .NET Framework som saknas bara. Kör igenom windows update så brukar du få hem det automatiskt.

    Men varför köra wx360? det har väl inte ens stöd för XGD3? Kör exiso-gui eller någon nyare version av Xbox Image Browser
    Last edited by anden1; 2011-11-24 at 17:55.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Har redan .NET Framework 4.0 tror ja det är. men vad jag läser på google så är det nåt med .NET men jag vet inte hur jag ska lösa det...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Någon som har nåågra tips ?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    LÖSTE DET tillslut.. man var tydligen tvungen att ladda ner filerna från den virtuella maskinen (XP) och inte genom macen för att sedan köra en drag & drop till xp för då funkade det inte.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    aha mysko. dom måste ha blivit korrupta under överföringen

Liknande diskussioner

  1. Kinect till Jtag (9199 dash)
    By Fredrik Rutberg in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 18:57
  2. Lista över HDD till JTAG?
    By Dr. V in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 17:10
  3. Problem med extern till jtag
    By Aleda in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 23:01
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. JTAG - Program och dess Funktioner
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •