Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: iXtreme LT 3.0 kommer snart – "DAE/AP25 Gets The Silver Bullet!"

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17

iXtreme LT 3.0 kommer snart – "DAE/AP25 Gets The Silver Bullet!"

som topic säger och som säkert inte många missat så har ju c4e än en gång (och nu med besked) våldtagit M$

dock blev jag lite fundersam då jag läste att man nu kommer (enligt xbox-scene forumstråden) bränna spelen på ett nytt sätt.

så min fråga är då om någon har någon koll på vad detta kan innebära? är max burner firmware nu onödigt för xgd3 sen också?

(känns lite segt att man precis införskaffat sig en lite-on ihas brännare och flashat om den, även om det bara handlar om ett par hundralappar)

men å andra sidan grymt bra att vi än en gång kan spela vidare på live med viss säkerhet utan att bli bannade.

källa: http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...AVZxuyDLXy.php
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag tror inte det kommer vara någe speciellt annorlunda så, och XGD3 spelen är ju i vilket fall som helst större än 8.5GB vilket i sig resulterar i att det blir ett problem, du kan inte minska ner skivan hur mycket som helst... det kommer troligen bara komma en ny brännar firmware version isåfall om det skulle behövas... men det tvivlar jag på att det kommer behövas...

Det jag tror att det kommer vara är att det är annorlunda struktur på skivan framöver där man helt slopat det här med "AP25 replay sectors" och där lägger någonting annat istället som inte behöver uppdateras
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    sant, tänkte inte så långt med xgd3

och ja det där med att de lägger något annat där ist läste jag nog något om någonstans har jag för mig när du nämner det.. (kanske t.om var på xbox-scene)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0
    någon som vet när LT 3.0 finns på marknaden. pratar vi dagar, veckor eller månader?

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    det vet bara c4e, men jag skulle tippa på "månader".

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Nja, den är ju i princip klar som jag har förstått det och testas just nu? Runt jul/nyår skulle jag nog säga...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    [2011-12-12 07:39AM UTC] <c4eva> silver bullet complete, benq lt 3.0, all backups booting fine on 14699, tested space marines, bf3,gow3,halo anniv, xgd2 bo, will do phat liteon tonight!

http://c4evaspeaks.com/c4eva-2011-12-12-team-channel/
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0
    Här kommer ytterligare en dum fråga (väldigt dum t.o.m.). Funkar alla våra gamla brända spel med lt 3.0? Syftar bara på offline spelande. Har några brända spel typ halo3, dead space 2 som funkade tidigare. Men om jag fixar lt 3.0, måste man bränna om dom för att kunna spela offline? Bryr mig inte om live.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av bayern Visa Inlägg
    Här kommer ytterligare en dum fråga (väldigt dum t.o.m.). Funkar alla våra gamla brända spel med lt 3.0? Syftar bara på offline spelande. Har några brända spel typ halo3, dead space 2 som funkade tidigare. Men om jag fixar lt 3.0, måste man bränna om dom för att kunna spela offline? Bryr mig inte om live.
    Det kan ingen svara på förrens firmwaren är ute och man kunnat testa, ingen annan än c4eva det vill säga...

Men troligen kommer du behöva bränna om samtliga ap25 spel iaf
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Men troligen kommer du behöva bränna om samtliga ap25 spel iaf
    Just det bekräftade ju C4E redan från början. Dessutom är det rätt givet då den nya "Silver bullet" infon ska brännas in på skivan. Så alla AP25 och XGD3 (som alla använder just AP25) behövs brännas om.
    Bli inte heller förvånade om alla XGD3-spel måste brännas via en iXtreme Burner MAX brännare. Idag är det endast Hitachi 79 som kräver detta för att XGD3-spel ska fungera.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Just det bekräftade ju C4E redan från början. Dessutom är det rätt givet då den nya "Silver bullet" infon ska brännas in på skivan. Så alla AP25 och XGD3 (som alla använder just AP25) behövs brännas om.
    Bli inte heller förvånade om alla XGD3-spel måste brännas via en iXtreme Burner MAX brännare. Idag är det endast Hitachi 79 som kräver detta för att XGD3-spel ska fungera.
    jo jo, alla AP25 spel måste brännas om, alla XGD3 har inte AP25 vad jag känner till? ett fåtal XGD3 saknar AP25... och Hitachi 79 kräver inte alls att du bränner med en iXtreme Burner MAX, det är snarare att dom kräver att du bränner fullsize, inte truncate, vilket du får bäst resultat med om du bränner på en Burner MAX flashad brännare... det går att använda andra också, men hitachi är välkända för att vara kräsna med brännings kvalité eller i största allmänhet kvalité på skivorna...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    C4eva reconfirmed that all current AP2.5-active XGD2 and XGD3 backups with old AP25 replay data are not backward-compatible with iXtreme LT+ v3.0 and will indeed need to be patched or re-dumped and re-burned.När jag läser den här meningen så tolkade jag det som om alla XGD3 använder AP, men när jag nu läser den igen inser jag att det inte måste vara så. Dock när man kollar på listor vilka spel som använder AP så är i princip alla XGD3-spel listade som AP-aktiva.
    https://spreadsheets.google.com/pub?...F9JSWs3VmhBNXc

Liknande diskussioner

1. AP25 efter "System Update"?
    By henkewe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 00:01
  2. När kommer "namn" spelet? - Releasedatum
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 16:01
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 22:27
  4. iXtreme - startar endast "säkra" skivor?
    By VoRa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 22:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner