Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: reset glitch hack - lämna kvar anslutningar i xbox360?

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17

reset glitch hack - lämna kvar anslutningar i xbox360?

ni skriver i informationen på "artikeln" för att fixa reset glitch hack till sitt xbox360 följande:

"Vi lämnar kvar anslutningar i boxen så att det enkelt går att läsa/skriva nanden med en LPC-H2148 adapter och nandpro."

varför vill man läsa/skriva nanden efter att ni har glitchat den? vad gör man med sitt glitchade xbox då man behöver läsa/skriva till nanden? (uppdaterat något? ändrar något särskilt? eller något annat "intressant"/viktigt man gör?)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du behöver egentligen aldrig använda den delen som normal användare, men sker en bugg som gör att boxen inte längre startar som den ska måste du programmera om den från scratch, det gör du med hjälp av den här anslutningen...

Det är samma sak på gamla JTAG (SMC-hacket)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    ok, så inga problem att uppdatera alla grejjer utan anslutningarna t.ex? (och då menar jag alla saker, även de "grundsakerna" som installeras när man glitchar för att boota andra program osv.)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, så inga problem att uppdatera alla grejjer utan anslutningarna t.ex? (och då menar jag alla saker, även de "grundsakerna" som installeras när man glitchar för att boota andra program osv.)
    Allting på moderkortet kan du ändra själv utan den anslutningen, mjukvaran på chippet kan du tyvär inte ändra utan att öppna och ansluta dig mot chippet... vi har ingen anslutning för specifikt det... men å andra sidan kommer det troligen behöva hårdvaru ändringar också om man byter den mjukvaran... och det handlar isåfall främst om att den ska boota snabbare/bättre eller dyligt...

Men som sagt, om du gör rätt när du bygger nya nand imagen är det inga som helst problem att köra UTAN den anslutningen vi lämnar, men skiter det sig rejällt (så den varken startar xell eller vanliga dashboarden) måste du ha den anslutningen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. reset glitch hack + spoofed drive?
    By tqila in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 21:52
  2. reset glitch hack eller flash, vilket är bäst?
    By lingongrova in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 21:47
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 22:42
  4. frågor ang reset-glitch-hack/homebrew
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 17:16
  5. Xbox 360 reset glitch hack v1.00
    By AFX3D in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 01:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner