Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: kan inte starta spelet

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0

kan inte starta spelet

Hej alla jag har en liten fråga om iso spelen när jag ska boota upp dom får jag bara upp play dvd inte play game och xbox loggan är det ända som visar sig. Är det någon som har samma problem och har en lösning så hade det varit kannon tack på förhand.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av urallius Visa Inlägg
    Hej alla jag har en liten fråga om iso spelen när jag ska boota upp dom får jag bara upp play dvd inte play game och xbox loggan är det ända som visar sig. Är det någon som har samma problem och har en lösning så hade det varit kannon tack på förhand.
    Monterat själv? Vad har du för hårddisk? vad har du för filsystem på hårddisken? har du dae.bin? vilken dashboard version har du?

Har du både .dvd och .iso med eller bara .iso?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0
    yup jag montera den själv och jag kör med en extern hdd 1 tb med ntfs. Jag kör bara iso filer. dae.bin har jag inte. Jag kör 1.06 för att jag får inte 1.05 att funka. Kan det ha med dae.bin att göra hur fixar man in den tack på förhan
    Last edited by urallius; 2011-11-24 at 21:14.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    yup jag montera den själv och jag kör med en extern hdd 1 tb med ntfs dae.bin har jag inte jag kör 1.06 för att jag får inte 1.05 att funka kan det ha med dae.bin att göra hur fixar man in den tack på förhan
    Är det en slim eller phat?

Har du kollat så att din key verkligen stämmer?

På vilket sätt funkar inte 1.05?

DAE.bin filen har egentligen ingenting med det här att göra, det kan vara flera saker du kan ha gjort fel;

1. Du har tagit fel dump (nyckeln inte stämmer)
    2. Du kan ha satt SATA kabeln fel, se till att den som går till moderkortet sitter på den "yttre" SATA kontakten, alltså den som är på den långa sidan av chippet, samma riktining som ström matningen...
    3. Du kan ha fel i filsystemet på hårddisken
    4. Det kan vara en bugg i 1.06 som orsakar problemet, har du testat olika spel? vet att Fifa 12 var sådär på 1.02 eller om det var 1.03 minns inte riktigt...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0
    allting funkar nu men jag undrar om det kan vara fel på mina iso filer om man måste rippa dom på ett visst sätt så att xboxen tror att det är ett spel som är i. för nu visar det bara play video inte game

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0
    jag har provar 6 olika spel och alla gick inte det var bara need for speed the run som kom upp som play game men det starta inte

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du ska inte göra något speciellt med iso filerna, däremot behöver du ha dae.bin för din dashboard version, har du dessutom kört online senaste veckan har du ett större problem, INGA AP25 spel kommer funka (tills dess dom släpper updaten som förhoppningsvis funkar bättre än tidigare updates)

Kan du ta en/flera bild(er) på din installation så att vi kan se att du verkligen gjort allting rätt?

NFS är så eftersom det är ett XGD3 spel, samma sak sker på flashade boxar som inte har stöd för brända XGD3 lir, eller har fel key
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0

Red face

Nu var det fixat i xkey.cfg filen skulle man ändra ALTSLIMFW=0 till ALTSLIMFW=7

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nu var det fixat i xkey.cfg filen skulle man ändra ALTSLIMFW=0 till ALTSLIMFW=7
    Om man har en slim med 9504 som i JF dyker upp som 0225 ja
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Hur får jag spelet att starta med Ixtreme 1.6?
    By Concepta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 18:21
  2. NÄr Jag FÖrsÖker Starta Spelet Blir De Bara Svart I Rutan
    By flaash in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 11:18
  3. PSP Slim silver kan inte starta spel eller hänger sig i mitt i spelet.
    By emil_brikha in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 10:50
  4. De här fungerar när spelet vill ej starta
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 19:35
  5. Spelet vill inte starta från hdd.
    By axe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 20:06

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner