Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: flasha Samsung med ixtreme-LT v.1.0 till senaste ixtreme

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    flasha Samsung med ixtreme-LT v.1.0 till senaste ixtreme

    Hej!

    Jag funderar på att flasha om min xbox igen, tror jag har en Samsung modell "TS-H943Ams28"
    hittade det här i min log-history när jag sist flashade med jungleflasher 0.1.78 Beta (183).

    ...
    Firmware Osig: [TSSTcorpDVD-ROM TS-H943Ams28]
    Firmware is: iXTREME1.6-12x-FINAL-TS-H943A
    ...
    Auto-Loading firmware file C:\....\JungleFlasher v0.1.78 Beta (183)\JungleFlasher v0.1.78 Beta (183)\firmware\ix-ltv1.0-sammy.bin
    ...


    Sen startade jag xbins.exe och hittade på deras ftp: /XBOX 360/firmware/hacked firmware/Toshiba-Samsung TS-H943/Samsung iXtreme LT v1.9.rar

    men sen av en slump såg jag på på xbins hemsida (förstasida) att "Official release of the iXtreme LT+ v2.01 for Samsung drives"

    och så letade jag fram den här på ftp'n: /XBOX 360/firmware/hacked firmware/Firmware Packs/iXtreme_LTplus_v2.0-v2.01_and_Stock_Firmware_Pack.rar


    1: vilken av firmwaren ska jag välja om jag vill flasha i helgen?

    2: bör jag vänta på iXtreme 3.0 (känns som den kanske kommer inom 1-2 veckor...)

    3: ska jag flasha till senaste firmware och sen t.ex testa nhl 12 för att få den nya systemupdateringen, sen när jag fått stockfirmware så flashar jag om igen till senaste ixtreme?

    3a: systemupdateringen/dashboarden eller vad man får av Nhl 12, ligger den på skivan eller tankar man ner den via xbox live? (är det bättre att tanka den separat från nån crakad sida och lägga in den med usb eller hur gör man?

    Ha de bra!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Du vill flasha den senaste, 2.01

    2. Den kommer nog inte inom 1-2 veckor, den kräver mer test och skit först...

    3. Testa att uppdatera flashen först sedan köra updaten, funkar inte det testar du att återställa till OFW och uppdatera, funkar inte det heller får du göra lite special... du bör dock inte köra updaten det första du gör då det kan ställa till problem

    3a. Den ligger på skivan, men du kan likväl ladda hem den manuellt och köra från USB (bättre) gå INTE online om du inte måste... iofs borde det inte vara några problem för din del då Samsung inte påverkas av AP25... men
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej, flashen tror jag har gått bra. Sen försöker jag uppdatera dashboarden från ett usb minne men ingenting händer.
    usb minnet har fat32 som filsystem. Jag har kopierat in "$systemupdate" med filer och även provat lägga filerna direkt i roten på usb minnet. Men ingenting händer när jag stoppar in minnet i xboxen(det poppar inte upp nån fråga om att jag vill updatera)...

    systemupdaten tog jag från http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_13599.zip


    -- provade sen att starta om xboxen med minnet i och då fick jag poppupen!
    men nu har jag fått stock firmwaren va, så jag behöver flasha om igen?
    Last edited by tuxied; 2011-11-27 at 21:14.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tuxied Visa Inlägg
    Hej, flashen tror jag har gått bra. Sen försöker jag uppdatera dashboarden från ett usb minne men ingenting händer.
    usb minnet har fat32 som filsystem. Jag har kopierat in "$systemupdate" med filer och även provat lägga filerna direkt i roten på usb minnet. Men ingenting händer när jag stoppar in minnet i xboxen(det poppar inte upp nån fråga om att jag vill updatera)...

    systemupdaten tog jag från http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_13599.zip


    -- provade sen att starta om xboxen med minnet i och då fick jag poppupen!
    men nu har jag fått stock firmwaren va, så jag behöver flasha om igen?
    Ja, precis... den e stock igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar!
    Verka vara en hel del med abgx360 man får läsa in sig på(Video ISOs - needed for AutoFixing XGD2...), testade att köra Dance central i abgx360 v.1.0.5 med default inställningarna och det såg ut att gå igenom(läste någonstans att nya ixtreme låter en starta felbrända skivor, så tänkte att man kanske borde kasta alla gammla skivor så att man inte riskera att starta nåt som är felbrännt )

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    satan vad jobbigt, förstörde sataporten på dvd-driven när jag skulle dra ut xboxen's orginal sata för att sen koppla in satakabeln från dator Är det lätt att byta ut en sataport på en dvd-drive?

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej!
    förhoppningsvis sista frågan. lyckades flasha om läsaren!
    satte i kinect och startade xboxen. Vid uppstart får jag en "Update Required" "to use this device, an update..." Tror den syftar på kinecten, det blinkar en grön lampa på kinecten. Eller är det nåt som blev fel?
    Dessa steg har jag gjort: flasha, systemupdatering från usb minne, flasha igen, sen satt i hårddisk och kinect och startar upp xbox utan usb minne i.

    Mvh.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tuxied Visa Inlägg
    Hej!
    förhoppningsvis sista frågan. lyckades flasha om läsaren!
    satte i kinect och startade xboxen. Vid uppstart får jag en "Update Required" "to use this device, an update..." Tror den syftar på kinecten, det blinkar en grön lampa på kinecten. Eller är det nåt som blev fel?
    Dessa steg har jag gjort: flasha, systemupdatering från usb minne, flasha igen, sen satt i hårddisk och kinect och startar upp xbox utan usb minne i.

    Mvh.
    Sätt i samma USB minne igen så ska du se att det löser problemet, du saknar Avatar stödet om du körde utan hårddisk, för att använda kinecten måste du ha avatar stödet installerat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. iXtreme LT+ (Plus) 1.92 till Samsung
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 10:00
  2. iXtreme v1.61 FW for Samsung and BenQ Drives
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 17:32
  3. iXtreme 1.61 for Samsung and BenQ
    By simtel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 07:31
  4. ixtreme 1.2 samsung
    By kallep88 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 13:15
  5. Nytt samsung firmware, iXtreme 1.0
    By Vickan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 100
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •