Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Får inte på locket... Hjälp?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Angry Får inte på locket... Hjälp?

    Vet inte om det är jag som är över-försiktig, men jag får inte på "locket" igen efter att jag lagt xk3y:n på plats (bakom dvd-läsaren).

    Har en ny Slim maskin och locket med tillhörande skrammel-metall har en förhöjning (-säkning?) som gör att xk3y inte får plats, iaf inte utan våld.

    Locket har även två plastpiggar som gör att metall-förhöjningen inte kan "flexa".

    Se bilderna.

    Är jag bara mesig eller har M$ trollat igen?
    Attached Images Attached Images

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    antingen så böjer du undan plasten under, och trycker ner metallen så att den inte är ivägen, eller så försöker du få ner chippet lite bättre under kanten där, det är ganska tight, men det går
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tackar för svaret!

    Bröt bort plastbitarna helt och fick ihop det, MEN, nu när plastbitarna är borta (de som höll ner metallen) så får jag inte dit wifi-kortet. Metallen liksom trycker bort det.

    Blir xk3y:n väldigt varm? Kan jag isolera hela med eltejp istället för med följande papp? Känns som att jag får ner profilen på den lite mer då.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av StorLiten Visa Inlägg
    Tackar för svaret!

    Bröt bort plastbitarna helt och fick ihop det, MEN, nu när plastbitarna är borta (de som höll ner metallen) så får jag inte dit wifi-kortet. Metallen liksom trycker bort det.

    Blir xk3y:n väldigt varm? Kan jag isolera hela med eltejp istället för med följande papp? Känns som att jag får ner profilen på den lite mer då.
    klipp bort metallen då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Excellent point, sir!

    Betyder det att xk3y:n blir varm (het)?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    jag har klippt bort metallhöljet, det bästa med det är att jag får ut sd kortet utan att öppna enheten , utifall något skulle strula.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av StorLiten Visa Inlägg
    Excellent point, sir!

    Betyder det att xk3y:n blir varm (het)?
    Det är en micro dator, vad tror du själv? ja, den blir varm, sen är frågan hur varm den blir? ingen aning, jag har då inte setat där och lirat med en xk3y och sedan satt fingrarna mot den däremot vet jag att den tar hand om rätt stora mängder data hela tiden när den är igång, all data går liksom genom den, det är inte så att den ligger där och bara säger "Hej! Jag är en Xbox 360 DVD, här har du en skiva..." utan den läser innehållet i ISO filen på hårddisken, och skickar det som konsollen frågar efter baserat på vart någonstans på "skivan" som det ligger, alltså den skapar en virtuell skiva som den sedan virtuellt läser, på samma sätt som Daemon Tools och liknande program gör på en dator, men i det här fallet i en Xbox 360, på ett litet kretskort...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. HJÄLP HJÄLP kommer inte längre in i BIOS menyn
    By FDMan in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 13:19
  2. hjälp mig hittar inte
    By j1tsson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-28, 12:02
  3. Är jord-plattan under locket viktig??
    By warp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:05
  4. Startar ej med locket på.....
    By PTR in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-25, 19:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •