Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Guide för att öppna upp Slim

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16

    Guide för att öppna upp Slim

    Tjena!
    Jag skulle behöva en bra guide på hur man öppnar upp slim boxen.. Jag har kommit till fronten och jag får inte alla clips att lossna när de ska. Lossar jag undre på vänster sida så sätter den sig när jag ska lossa på samma på andra sidan... Ska man ta loss de där bak före kanske? Lite tips tack... Har ett öppningsverktyg från DX men det är inte det bästa... :P

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...360-Slim-Guide <--- testa att söka på forumet innan du skapade en ny tråd?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Det är faktiskt den jag googlat mig till men jag har inte de verktygen när man skall plocka loss front o baksida som sagt så jag klarar inte riktigt. Inga tips på nåt som underlättar det hela?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Det är faktiskt den jag googlat mig till men jag har inte de verktygen när man skall plocka loss front o baksida som sagt så jag klarar inte riktigt. Inga tips på nåt som underlättar det hela?
    Rätt verktyg gör halva jobbet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.youtube.com/watch?v=fuccJ...eature=related <--- kan också hjälpa dig, litet tips dock... stäng av ljudet för videon, låter inge bra i den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Ser ju bra mycket lättare ut när man tat bort överdelen men jag fattar inte, han stoppar in verktyget i etiketten där bak, finns det nåt hål som man ska nå där eller?

    Och ja rätt verktyg underlättar nog som fan, dock så känns det grymt ovärt då jag bara ska göra detta för en kompis och inte sysslar med sånt här så ofta. Så 200-250kr är för mycket o lägga :P

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, om du trycker fingret emot lite halv hårt och tittar noga kan du se hålet när det buktar ner i etiketten men det kräver att man har ett tränat öga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Ja, på vissa bilder så var den precis under A i Manual men på denna boxen var den nere till höger... Nu fick jag loss skiten, ska försöka flasha den nu, hör av mig om jag behöver mer hjälp Tack!

    Ok, jag behöver veta nu om jag ska uppdatera dash först o sen försöka flasha? Det är en 9504 förmodligen inte vart uppkopplad på live alls så därmed inte uppdaterad. Ska jag flasha in 0272 och sen uppdatera dash eller tvärtom?
    Last edited by Musten; 2011-11-27 at 16:08.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Ja, på vissa bilder så var den precis under A i Manual men på denna boxen var den nere till höger... Nu fick jag loss skiten, ska försöka flasha den nu, hör av mig om jag behöver mer hjälp Tack!

    Ok, jag behöver veta nu om jag ska uppdatera dash först o sen försöka flasha? Det är en 9504 förmodligen inte vart uppkopplad på live alls så därmed inte uppdaterad. Ska jag flasha in 0272 och sen uppdatera dash eller tvärtom?
    9504 ska man uppdatera dashboarden först, tyvär låser det läsaren så att det inte går att skriva till den sen utan att köra kamikaze/Sputnik på den men det är ändå bättre än att behöva göra om och göra rätt då den fastnar i update loop tills du återställt den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    9504 ska man uppdatera dashboarden först, tyvär låser det läsaren så att det inte går att skriva till den sen utan att köra kamikaze/Sputnik på den men det är ändå bättre än att behöva göra om och göra rätt då den fastnar i update loop tills du återställt den
    Det är inte sant...! FAN. Om jag bara flashar den nu så kommer inte polaren kunna lira de nyaste spelen alltså... Sjukt ovärt att jag krigat med att öppna upp skiten så länge. Finns det nåt sätt att flasha den utan att behöva löda sen då? Om man köper nåt extra dvs...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Det är inte sant...! FAN. Om jag bara flashar den nu så kommer inte polaren kunna lira de nyaste spelen alltså... Sjukt ovärt att jag krigat med att öppna upp skiten så länge. Finns det nåt sätt att flasha den utan att behöva löda sen då? Om man köper nåt extra dvs...
    Xecuter PCB eller Matrix PCB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Behöver man inte löda fast dessa på läsaren då alltså? Hur funkar dessa PCBna annars?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Behöver man inte löda fast dessa på läsaren då alltså? Hur funkar dessa PCBna annars?
    Jag vet inte hur det är med Matrix PCB'n, men är helt 100% säker på att xecuter pcb'n går att använda som den är utan lödningar du får då kapa av och skala kablarna som går till original pcb'n istället för att löda loss dom OSB: detta gäller INTE flatkablarna!! endast dom som sitter fastlödda!

    Dom funkar som så att du kan låsa upp dom precis när du vill utan lödningar och grejer, funkar även att låsa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Den kostar ju uppenbarligen dock 800kr hos er vilket inte är småpengar. Och man måste ändå kapa o skit vilket betyder att jag behöver mer verktyg förmodligen o massa skit... Aja får väl ge tillbaka den boxen helt enkelt... Tack ändå!

Liknande diskussioner

  1. Öppna xbox 360 Slim Guide
    By ergotype in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 15:54
  2. Guide för att öppna upp Wii
    By Loranga in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 11:12
  3. Guide för att öppna din XBOX360
    By mysiskatten in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 14:08
  4. Öppna min PS 2
    By Stelvio in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 23:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •