Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Spel hänger ofta

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Spel hänger ofta

    Fick en Xk3y installerad härom veckan.
    Allting fungerar fint med hänsyn till att komma igång och köra spel från HDD dock så hänger sig spelen ganska ofta.
    Detta händer oavsett om jag har den "svarta dosan" inkopplad eller om jag har HDD kopplad direkt till USB port bakpå xbox.
    Har visserligen haft sådana problem även med hembrända skivor men inte alls i den utsträckning som jag upplever nu.
    "Hängningarna" uppstår inte på samma ställen hela tiden utan det är lite "random".

    Kör spelen på en 2TB disk från Wester Digital. Använder den USB sladd som kom med.
    Någon som har samma problem och/eller någon lösning ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Joneberg Visa Inlägg
    Fick en Xk3y installerad härom veckan.
    Allting fungerar fint med hänsyn till att komma igång och köra spel från HDD dock så hänger sig spelen ganska ofta.
    Detta händer oavsett om jag har den "svarta dosan" inkopplad eller om jag har HDD kopplad direkt till USB port bakpå xbox.
    Har visserligen haft sådana problem även med hembrända skivor men inte alls i den utsträckning som jag upplever nu.
    "Hängningarna" uppstår inte på samma ställen hela tiden utan det är lite "random".

    Kör spelen på en 2TB disk från Wester Digital. Använder den USB sladd som kom med.
    Någon som har samma problem och/eller någon lösning ?
    Du kanske kör med en green disk? som går ner i "vilo" läge och sedan har xboxen svårt att få den att snurra när den ska.
    Kan vara bra att checka kanske vad vet jag.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För att lösa problemet; gör en så kallad "NXE installation" det vill säga, gå till där du ser spelets ikon/open tray/close tray/mixed media disc och tryck på Y knappen (gula) välj sedan Install Game och tryck på A knappen, då kommer du lösa problemet genom att den läser spelets data från interna disken som är snabbare än vad USB är...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite.

    Har precis köpt ett nytt slim 4gb med xk3y från er. Menar du att jag inte kan spela från en bärbar hårddisk bredvid utan måste uppgradera det första jag gör? varför säljer ni 4gb isåfall?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av gnuttisch Visa Inlägg
    Lånar tråden lite.

    Har precis köpt ett nytt slim 4gb med xk3y från er. Menar du att jag inte kan spela från en bärbar hårddisk bredvid utan måste uppgradera det första jag gör? varför säljer ni 4gb isåfall?
    Det skall gå att spela från en usb disk, men i vissa fall fungerar det mindre bra. Kan bero på den hårddisk man använder eller på att något spel skulle vara väldigt diskintensivt. Vi säljer 4GB konsoller eftersom kunderna efterfrågar det. Själv skulle jag aldrig välja 4GB när 250GB versionen bara kostar 300:- mer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Själv valde jag en 4GB med xk3y för att kunna spela från en bärbar hdd, smidigt att bara flytta över till pcn och kopiera över spelen. Men en snabb disk med separat strömtillförsel och bra buffer på borde funka.

    Har inte hunnit läsa så mycket än men kan man sätta i en annan vanlig disk eller måste man köpa orginal tillbehör om man vill byta ut den som följer med??

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av gnuttisch Visa Inlägg
    Själv valde jag en 4GB med xk3y för att kunna spela från en bärbar hdd, smidigt att bara flytta över till pcn och kopiera över spelen. Men en snabb disk med separat strömtillförsel och bra buffer på borde funka.

    Har inte hunnit läsa så mycket än men kan man sätta i en annan vanlig disk eller måste man köpa orginal tillbehör om man vill byta ut den som följer med??
    Du måste köpa original. Och du byter inte ut något, de 4GB sitter som en minnesmodul på moderkortet. Hårddiskplatsen är helt ledig i en 4GB.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1535
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det är performance problem med externa hårddiskar som är NTFS formaterade tillsammans med xk3y. Om du formaterar med EXT3 så skall det gå snabbare. Detta kräver Linux eller så måste du ladda ner något program som klarar av att formattera EXT3 (Jag tror jag använde Partition Wizard). Windows klarar dessutom inte av att läsa/skriva EXT3 utan att du installerar mjukvaran ext2fsd vilket är lite knegigt att konfigurera.

    Om du är datorvan så kan du prova lathunden på http://www.x360keyforum.com/viewtopi...tart=20#p10615

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Marlind Visa Inlägg
    Det är performance problem med externa hårddiskar som är NTFS formaterade tillsammans med xk3y. Om du formaterar med EXT3 så skall det gå snabbare. Detta kräver Linux eller så måste du ladda ner något program som klarar av att formattera EXT3 (Jag tror jag använde Partition Wizard). Windows klarar dessutom inte av att läsa/skriva EXT3 utan att du installerar mjukvaran ext2fsd vilket är lite knegigt att konfigurera.

    Om du är datorvan så kan du prova lathunden på http://www.x360keyforum.com/viewtopi...tart=20#p10615
    Debian/Ubuntu kan formatera i ext3 direkt utan problem, behöver inga speciella program för det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jo det var det jag menade med Linux.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Marlind Visa Inlägg
    Jo det var det jag menade med Linux.
    ooops, läste för snabbt, missade att du skrev ELLER program... my bad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    För att lösa problemet; gör en så kallad "NXE installation" det vill säga, gå till där du ser spelets ikon/open tray/close tray/mixed media disc och tryck på Y knappen (gula) välj sedan Install Game och tryck på A knappen, då kommer du lösa problemet genom att den läser spelets data från interna disken som är snabbare än vad USB är...

    om man gör en NXE installation kan man starta spelen från den interna hårdisken? eller måste man starta dom från den externa
    (skulle vara skönt slippa den externa)

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    om man gör en NXE installation kan man starta spelen från den interna hårdisken? eller måste man starta dom från den externa
    (skulle vara skönt slippa den externa)
    Du startar från den externa. Eller genom att sätta spelskivan i dvdläsaren...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du startar från den externa. Eller genom att sätta spelskivan i dvdläsaren...
    ok tack för det då vet jag

Liknande diskussioner

  1. Ofta fel på sistone..
    By FantomenK in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 13:54
  2. Hur ofta städar ni?
    By macross-maniac in forum Fritt Forum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 00:44
  3. hur ofta bör man uppdatera
    By mekholm in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 11:03
  4. Min box hänger sig rätt ofta??
    By sonic blue in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-20, 14:35
  5. Hänger sig ibland (ganska ofta)
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 12:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •