Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Slim startar av sig själv. spöken?

  1. #1
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Slim startar av sig själv. spöken?

    Nåt konstigt händer med det nya slim rgh som jag precis köpt. Det startar av sig själv helt plödsligt och står och kör dvd-släden ut och in och plingar. Hänt flera ggr nu. Det var iof lite roligt när det hände inatt för då trodde frugan att det var nåt "väsen" i huset. Hon blev skiträdd och slet ur alla kontakter. Nån som vet nåt om detta?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är onda andar...

    Nej men det var ett udda fel du lyckats hitta, inte hört något sådant tidigare o.O Låter lite som att det kan vara något fel med chippet eller något som gör att den skickar reset signal hela tiden...

    *edit:*

    Det kan alltså vara antingen ett hårdvaru fel med chippet eller fel på programmeringen av chippet, jag tror inte det är något annat fel... bor du i stockholm kan du svänga förbi med maskinen till oss på PSXCare så får vi kika närmare på det, som sagt första gången jag hör detta, och vad jag vet har vi inte upplevt något liknande, men det kan vara något som uppstår efter att den stått inkopplad ett tag?
    Last edited by Swizzy; 2011-11-29 at 07:52.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Börja med det enkla testet innan du lämnar in för fix; öppna Xboxen och flytta lite på kablarna till chippet (dvs flytta som i att bara flytta dem åt sidan lite, inte löda något). Det där är en typisk sådan grej som kan hända om en spänning induceras på fel ställe. Om PSXcare kör med de där ganska långa sladdarna som anses vara optimal för boottiden, så kanske de är upprullade också, och då blir det ännu känsligare den grejen.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Börja med det enkla testet innan du lämnar in för fix; öppna Xboxen och flytta lite på kablarna till chippet (dvs flytta som i att bara flytta dem åt sidan lite, inte löda något). Det där är en typisk sådan grej som kan hända om en spänning induceras på fel ställe. Om PSXcare kör med de där ganska långa sladdarna som anses vara optimal för boottiden, så kanske de är upprullade också, och då blir det ännu känsligare den grejen.
    OBS: Har man köpt boxen av oss ska man INTE öppna boxen själv och försöka lösa det, det går isåfall på garanti om det är så att vi gjort något fel som detta ^ öppnar du maskinen tappar du all form av garanti...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eller lite smuts bakom eject-knappen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Nej nej jag öppnar inget det var ju därför jag köpte en färdig helt ny från psxcare för garantins skull. Bor inte Stockholm utan Uddevalla. Smuts...nja jag hämtade ut den i onsdags på posten. Jag ska lämna kabeln i igen och se om det återkommer ännu fler ggr först.

  7. #7
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Kanske ska tillägga att i övrigt funkar den hur bra som helst. Bootar riktigt snabbt osv jag har iof bara använt den 5-6 ggr ännu.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    du har inga husdjur? jag har 3 katter och dom tycker det är jättekul att stryka sej mot xboxen, speciellt eftersom den matar ut luckan och låter. sitter det dessutom en skiva i så brummar den ju lite lätt när släden åkt in igen.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  9. #9
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ja det var faktiskt ingen dum teori alls men den slutar inte köra dvd ut och in förrän man drar ur sladden och plingar hejdlöst. Jag har satt i sladden ikväll så får se om den drar igång nåt här inatt.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej

    Satte iofs i mitt xk3y själv i en slim. och både min On knapp o Eject knapp, började bete sig underligt efter detta, kollade alla kablar noga men inget fel, kollade allt igen men icke då... Kollade sedan flexkabeln som kopplas till On och Eject, och där var det en liten spricka så det glappade, därför hade den ett eget liv, kanske värt o kolla då dessa lätt går sönder. Köpte en burk elektriskt ledande färg skrapade lite på flexkabeln o målade dit, vips var det klart (efter 12 tim torktid) Funkar hur bra som helst..

  11. #11
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Okej har nu konstaterat att det är nåt fel iallafall. Lämnade det på en natt och då stod det igång när jag vaknade och då drog jag ur sladden . Satte i sladden ikväll och spelade efter typ en kvart får boxet frispel och plingar hejdlöst och skickar ut dvd släden om och om igen och åker ur till nxe. Jag får väl skicka tillbaka det antar jag. Hur går man tillväga? vad skriver man på paketet, vad ska skickas med , ska man lämna nån lapp i paketet med beskrivning på felet, Måste man stå själv för frakten vid garanti-fel?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av viadrus Visa Inlägg
    Okej har nu konstaterat att det är nåt fel iallafall. Lämnade det på en natt och då stod det igång när jag vaknade och då drog jag ur sladden . Satte i sladden ikväll och spelade efter typ en kvart får boxet frispel och plingar hejdlöst och skickar ut dvd släden om och om igen och åker ur till nxe. Jag får väl skicka tillbaka det antar jag. Hur går man tillväga? vad skriver man på paketet, vad ska skickas med , ska man lämna nån lapp i paketet med beskrivning på felet, Måste man stå själv för frakten vid garanti-fel?
    Skicka ett e-mail eller ring till oss så fixar vi retursedel till dig som du skickar tillbaka enheten med, du behöver skicka tillbaka konsollen bara... i mail/telefonsamtal förklarar du felet du har, du kan hänvisa till den här forum tråden om du vill göra det enkelt för dig.

    Lättaste sättet är väl att maila oss då vi ändå kommer skicka ut retursedeln via mail
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jajemän jag mailar till psxcare@netcare.se på direkten då och länkar till denna tråden bara.

  14. #14
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hur går det? Har ni hittat några spöken i boxen?

Liknande diskussioner

  1. Xboxen startar av sig själv?
    By crasher in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 11:32
  2. Den startar bara om sig själv
    By Tcip in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 14:38
  3. Xboxen Startar om sig själv EJ red/green
    By ragge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 20:42
  4. trött på att den startar spel själv....
    By wixia2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 20:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •