Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Sony

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    Sony

    Läste detta idag. http://www.idg.se/2.1085/1.418972/mi...for-smabutiker

    Inget som ni oroar er över ? Mycket pengar för småsaker men Sony är Sony.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varför oroa sig för? dom gav sig på små folket, dom vet att det inte är värt att gå på dom lite större besides, vi rättade infon ganska fort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ovanstående inlägg representerar inte min/psxcare:s åsikt i detta ärende.

    Tycker att det är riktigt trist att de stora bjässarna har så lätt att trycka till mindre företag. Och att lagstiftningen skruvas mer och mer åt att man inte längre bestämmer över vad man får göra med saker man betalt för och äger.

    Och jag är väl inte direkt ledsen över att vi inte låg med på psjailbreak.com som svenska distributörer när Sony bestämde sig för vilka dom skulle nypa åt.

    Överväger att börja engagera mig mer politiskt. Börjar bli lite väl mycket nu med denna typ av stämningar, FRA-lagar, IPRED-direktiv, trafikdatalagring m.m. m.m.

    Bara jag som reflekterade över att när man kom på vem den där senaste lasermannensnubben var så kunde man läsa i aftonbladet om vilka hemsidor han gillade att besöka från sin dator? Dvs att dessa lagar bara skall kunna användas vid allvarliga brott och endast av behöriga myndigheter är bara ren bullshit, ett par flaskor whisky till rätt person så har man tillgång till all information man önskar sig.

    Samma läckande skrivbordspolis kan lätt ta reda på exakt var du befinner dig nu, vem du prata med eller sms:ade senast, samt var den personen befinner sig. Eller befann sig igår.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Faktiskt skönt att läsa att ni tar ställning. Håller med om att det är FÖR mycket nu... det är tragiskt att de har sina luddiga lagar på sin sida, men det NI har på er sida är folket, garanterat. Och uppenbart felaktiga lagar SKA ifrågasättas.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ovanstående inlägg representerar inte min/psxcare:s åsikt i detta ärende.

    Tycker att det är riktigt trist att de stora bjässarna har så lätt att trycka till mindre företag. Och att lagstiftningen skruvas mer och mer åt att man inte längre bestämmer över vad man får göra med saker man betalt för och äger.

    Och jag är väl inte direkt ledsen över att vi inte låg med på psjailbreak.com som svenska distributörer när Sony bestämde sig för vilka dom skulle nypa åt.

    Överväger att börja engagera mig mer politiskt. Börjar bli lite väl mycket nu med denna typ av stämningar, FRA-lagar, IPRED-direktiv, trafikdatalagring m.m. m.m.

    Bara jag som reflekterade över att när man kom på vem den där senaste lasermannensnubben var så kunde man läsa i aftonbladet om vilka hemsidor han gillade att besöka från sin dator? Dvs att dessa lagar bara skall kunna användas vid allvarliga brott och endast av behöriga myndigheter är bara ren bullshit, ett par flaskor whisky till rätt person så har man tillgång till all information man önskar sig.

    Samma läckande skrivbordspolis kan lätt ta reda på exakt var du befinner dig nu, vem du prata med eller sms:ade senast, samt var den personen befinner sig. Eller befann sig igår.
    Det är klart som fan det är lätt för dem. Vi kan väl alla vara med på att exempelvis spridande av barnporr är ett bra mycket allvarligare brott än att sprida en kopia av en film eller skiva. Om vi tar TPB som exempel här, så har de ett flertal gånger varit på tapeten för att användare har delat ut barnporr via den siten, men ändå har det aldrig blivit något av det, det var först när mediabranschen gick loss något hände. Varför kan man fråga sig? Jag tycker det inte är en helt förflugen teori att anta att det handlar om att mediabranschens aktörer har fan så mycket mer pengar än det genomsnittliga våldtagna barnet att köpa lagstiftning och domar för, och att det därmed är mediabranschaktörerna och inte de våldtagna barnen som får de domar de önskar.

    Jag kan inte annat än beundra ett sådant initiativ. Samtidigt som du givetvis har ett större egenintresse i det än de flesta, så har du också mycket mer att förlora. Du borde fråga dig själv om det är värt att ställa dig i skottlinjen för giganter som slåss allt annat än renhårigt innan du gör något sådant.

    Det finns läckande skrivbordspoliser ja. Jag är moderator på ett forum där det varit en hel del drama mellan ett par användare till och från. Den ena användaren har publicerat uppgifter om den andra användaren som enbart kan ha kommit från polisen. Det har varit frågan om registerutdrag som enbart polisen kan göra, och det har stått väldigt klart att det inte varit falsarier.

Liknande diskussioner

  1. Sony DAV-SC 6
    By Weiron in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 17:49
  2. Sony på E3
    By Sqweek in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-17, 11:35
  3. Sony DVP-PQ1
    By Finntroll in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 21:13
  4. Sony = Bra?
    By Fredrik in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 09:18
  5. SONY DAV-S400
    By ebwa in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-14, 07:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •