Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: 4gb rgh-jtag

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0

4gb rgh-jtag

Köpte en färdigmonterad 4GB RGH-JTAG hos er häromdan och har sedan dess försökt och försökt men det vill inte fungera.

Jag fick en omärkt dvd-skiva i lådan när jag köpte den, det tog ett tag att förstå vad den skivan kom ifrån då jag inte såg den vid uppackningen
    Skivan visade sig iaf innehålla XeXmenu 1.1. Mina otaliga försök att starta XeXmenu genom Game Library var alltsä förgäves! Det går fortfarande inte förövrigt. Och Single Layer-Skivan med XeXmenu går inte att installera varken via dashboard eller själva i sjävla programmet. I XeXmenu hittar inte programmet nåt som det står i era guider att den borde hitta, jag får upp blanka sidor och måste toggla mig sidleds(med RB) tills jag hittar Usb0, Configuration och Flash.

Det går inte ens att hitta något som heter hdd1 utan man kan välja mellan "USB" "DVD" och "FLASH" (som jag misstänker är själva hårddisken), Fast enbart om du redan står i någon av de enheterna. Alla Discoverykatalogerna är tomma och när man står i dom kan man inte få upp några menyer (som copy/paste/Copy DVD mfl. dom menyer som man kan få upp på ovan nämda enheter.). I "FLASH"-mappen ligger det en massa lösa filer (till 95% .xex filer) men inte en enda katalog, och det går inte att skapa heller. Ingen av .xex-filerna går heller att köra, jag får bara upp "Game Error"-ruta med texten "The game couldn´t start. Try downloading the game again. For more help visit www.xbox.com/support" och så är jag ute i dashboarden igen och måste starta om XeXmenu med skivan. Detsamma gäller alla .xex-filer.

Eftersom jag tänker använda mig av extern HDD så har jag således följt och testat allt jag kan tänkas göra. Den är FAT32, rotmappen heter "Applications" och har undermappar som "Games" "Videos" mfl. precis som det står i guiden att man ska göra.

Jag undrar vad jag ska göra? Jag fick inga instruktioner om någonting och famlar i mörker och hela helgen har gått åt det här.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Flash i XEXMenu = Nanden på moderkortet, klart du inte ska hitta något vettigt där, du ska ärligt talat inte pilla där heller (att försöka starta xex'erna där kan få boxen att få rejäl spader och krasha)

Anledningen till att XEXMenu inte hittar några spel är för att spelen ska ligga:

x:\Games\spel1\default.xex
    x:\Games\spel2\default.xex
    x:\Games\spel3\default.xex

XEXMenu har inte stöd för att använda minnesenheten på en 4GB slim därför kan du inte installera XEXMenu dit utan du måste isåfall installera till en USB enhet formaterad i konsollen följt av att du i NXE kör transfer content...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Skillnad jtag och Jtag RGH ?
    By muggen76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 19:49
  2. Hur spela DLC på Jtag?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 14:11
  3. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 04:59
  4. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 23:52
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 18:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner