Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: 30ms ping patch

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14

30ms ping patch

Hallå, denna frågan är väl fört å främst riktad till Swizzy. Hört att det skall ingå i dashlaunch, och undrar således om den ingår med ditt program?
    Har lekt lite med xlink kai, men hittar inga games alls, så undrar om detta kanske är problemet?
    Vad jag läst så skall man allså kunna koppla upp sig mot retail spelare, är detta sant?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pooslice Visa Inlägg
    Hallå, denna frågan är väl fört å främst riktad till Swizzy. Hört att det skall ingå i dashlaunch, och undrar således om den ingår med ditt program?
    Har lekt lite med xlink kai, men hittar inga games alls, så undrar om detta kanske är problemet?
    Vad jag läst så skall man allså kunna koppla upp sig mot retail spelare, är detta sant?
    Japp, eftersom jag använder dashlaunch och det är inkluderat i själva koden för dashlaunch är det även inkluderat när du bygger en image med mitt program Som standard är den dessutom aktiv, troligen hittar du inga spel pga fel inställningar på datorn eller något? Ja, du kan koppla dig mot retail... om DOM hostar spelet...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, eftersom jag använder dashlaunch och det är inkluderat i själva koden för dashlaunch är det även inkluderat när du bygger en image med mitt program Som standard är den dessutom aktiv, troligen hittar du inga spel pga fel inställningar på datorn eller något? Ja, du kan koppla dig mot retail... om DOM hostar spelet...
    Har kollat och allt verka stämma. Det enda jag kan tänka på är att det inte är några som spelar det spelet just nu. Har bara provat Halo reach och RE5 iofs. Men man tycker ju någon borde spela någonstans i världen. Sedan undrar jag hur det funkar att spela mot retail? Man skall ju ansluta genom System Link då man använder Xlink Kai. Tycker det låter konstigt att man kan spela mot folk som sitter på Microsofts Live? Utbudet verka lite klent. Det är ungefär bara 1000 användare på Kai över hela världen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pooslice Visa Inlägg
    Har kollat och allt verka stämma. Det enda jag kan tänka på är att det inte är några som spelar det spelet just nu. Har bara provat Halo reach och RE5 iofs. Men man tycker ju någon borde spela någonstans i världen. Sedan undrar jag hur det funkar att spela mot retail? Man skall ju ansluta genom System Link då man använder Xlink Kai. Tycker det låter konstigt att man kan spela mot folk som sitter på Microsofts Live? Utbudet verka lite klent. Det är ungefär bara 1000 användare på Kai över hela världen.
    Du sa inget om dom som spelar på live, även retail användare kan sitta med systemlink över x-link kai, även om det är mindre troligt

Det är antingen att du gör fel med x-link kai motorn på din dator, eller att ingen spelar som du säger...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du sa inget om dom som spelar på live, även retail användare kan sitta med systemlink över x-link kai, även om det är mindre troligt

Det är antingen att du gör fel med x-link kai motorn på din dator, eller att ingen spelar som du säger...
    Jaha då fattar jag... Menade över xbox live gold... Jaja, då är det inte så troligt att man hittar några spelar då det somsagt endast är runt 1000 online. Då får man hålla sig till dom spelen som är "heta" just nu, tyvärr. Men tack för all hjälp! =)

Liknande diskussioner

1. X-Link Kai - 30ms ping patch
    By Bungalow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 21:24
  2. 30ms ping check remover wont work
    By jdipt in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 00:37
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 09:41
  4. FTP, ping lägger av
    By hallaballa in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 16:18
  5. Xbox svarar ej på ping+lite övrigt
    By MegaUser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 14:13

Bookmarks

Behörigheter