Hej!
Jag köpte en Pioneer 444 i Februari 2002 från er på PSXcare och var redan ca fyra månader senare tvingad att lämna in den på service hos er då den inte fungerade med min nyinköpta tv. Jag lämnade in spelaren i er citybutik tillsammans med en fullständig redogörelse över problemen. Killen i affären (Nicke?) hade spelaren i ca två veckor innan han skickade den vidare till butiken på söder och Hansi. I ett mail från Hansi får jag veta att Nicke har lokaliserat felet, Hansi vill även han ta sig en titt men säger sig inte upptäcka något fel (då bör det nämnas att Hansi aldrig testade spelaren på en Philips-tv där problemet uppstått tidigare). Hansi skriver att han ska "loada" om spelaren, men sedan blir det tyst från PSXcare. Två månader senare och efter ett par obesvarade mail så får jag kontakt med Hansi via telefon där han säger att han har "loadat" om spelaren och att den står i affären. Han vill inte skicka spelaren till mig (jag bor i Uppsala)utan vill att jag ska ta mig till Stockholm så att vi kan "tala över det hela". När jag väl kommer till söderbutiken så förklarar Hansi att han inte sett något fel, men han har "loadat" om spelaren så nu ska väl saken vara biff. Jag släpar hem spelaren till Uppsala...men det är exakt samma fel som tidigare. Jag mailar Hansi igen och förklarar att läget är oförändrat och han vill då att jag ska komma förbi med spelaren igen och visa felet. Jag förklarar hur otympligt och tidskrävande det är för mig att resa med spelaren till Stockholm och frågar om det inte går bra att skicka den. Hansi säger att det går visst alldeles utmärkt och att han ska skicka en paketlapp. En vecka senare har jag inte mottagit någon paketlapp och skickar ännu ett mail och frågar vad som har hänt, men får inget svar. Detta upprepas ett par gånger, jag skickar då ännu ett mail där jag frågar om jag på eget bevåg kan skicka spelaren men får inte heller den här gången något svar. Jag har under den här tiden även försökt att nå Hansi på hans mobilnummer (som han tidigare har hänvisat till)men utan att få något svar. Så nu har jag alltså i ca fyra månader suttit på en spelare jag inte kan använda och börjar nu att bli mer än måttligt irriterad på hur ni på PSXcare behandlar era kunder.
Jag hoppas att höra av er snart!!
Stephan Tempelman (på sin brors inloggning)
uroty_7@excite.com
Bookmarks