Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Kopiera spel till intern HDD

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0

Kopiera spel till intern HDD

Som jag har förstått det så är det inga problem att kopiera ett spel från en originalskiva till den interna hårddisken på en RGH:ad box med hjälp av XEXMenu alternativt Freestyle Dash. Om jag däremot laddar ner ett spel från nätet, är det möjligt att kopiera in det till den interna disken på Xboxen? Jag vet hur man gör för att spela från en extern hårddisk, men är det möjligt att föra över det nedladdade spelet direkt till den interna disken utan att behöva en extern hårddisk?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av frepex5 Visa Inlägg
    Som jag har förstått det så är det inga problem att kopiera ett spel från en originalskiva till den interna hårddisken på en RGH:ad box med hjälp av XEXMenu alternativt Freestyle Dash. Om jag däremot laddar ner ett spel från nätet, är det möjligt att kopiera in det till den interna disken på Xboxen? Jag vet hur man gör för att spela från en extern hårddisk, men är det möjligt att föra över det nedladdade spelet direkt till den interna disken utan att behöva en extern hårddisk?
    Ja, det beror lite på hur du vill kopiera om, från skiva måste DVD'n vara flashad (om du vill kopiera på konsollen, annars kör du imgburn) på datorn kan du använda FTP för att föra över spelet till konsollen... kör du på interna hårddisken kör du med fördel GOD formatet
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Kopiera xbox spel till Pc-HDn
    By jocke83 in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 11:41
  2. Kopiera Spel Till Xboxens Hd?
    By Mac34 in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 11:48
  3. Kopiera org spel till hd????
    By Rokko in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-02-22, 20:58
  4. kopiera spel till xbox?!?!?!?!