Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Jtag

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Jtag

    har nu lyckats att lägga in Xell i nanden (falcon hack updxell)och läst ut cpu key.har även gjort lödningarna på moder kortet.
    vad blir nästa steg att försöka sig på?
    XBReboot eller freeBOOT eller något annat som är bättre

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    har nu lyckats att lägga in Xell i nanden (falcon hack updxell)och läst ut cpu key.har även gjort lödningarna på moder kortet.
    vad blir nästa steg att försöka sig på?
    XBReboot eller freeBOOT eller något annat som är bättre
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version

    skippa delen med att dumpa nanden, och istället för att skriva med flash360 skriver du med nandpro (nandpro usb: -w16 freeboot.bin)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Skärmklipp.PNGfår följande fel når jag kör freebooter. Kan det vara för att jag använder min gamla
    nand fil?









    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version

    skippa delen med att dumpa nanden, och istället för att skriva med flash360 skriver du med nandpro (nandpro usb: -w16 freeboot.bin)
    vad svarar man på detta?
    Attached Images Attached Images
    Last edited by palten2000; 2011-12-05 at 20:14.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    Skärmklipp.PNGfår följande fel når jag kör freebooter. Kan det vara för att jag använder min gamla
    nand fil?
    vad svarar man på detta?

    Något är fel med dumpen du försökte använda...

    Du svarar nej på frågan om donor files, om du inte absolut behöver det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Något är fel med dumpen du försökte använda...

    Du svarar nej på frågan om donor files, om du inte absolut behöver det...
    ok tack för allt Swizzy och ni andra som hjälpt mig.av någon anledning fungerade det i
    min gamla 32bitars dator
    en sista fråga ska man ladda ner systemupdatering 13604 somm programet frågar om i slutet?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    ok tack för allt Swizzy och ni andra som hjälpt mig.av någon anledning fungerade det i
    min gamla 32bitars dator
    en sista fråga ska man ladda ner systemupdatering 13604 somm programet frågar om i slutet?
    Ja, om du vill kunna spela Kinect spel måste du det, eller andra spel som nyttjar avatar stödet etc. som installeras på hårddisken...

    OBS: kör den uppdateringen EFTER att du har flashat in 13604 till din nand...

    Ett tips annars; vänta tills imorrn... då kommer 14692 släppas publikt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, om du vill kunna spela Kinect spel måste du det, eller andra spel som nyttjar avatar stödet etc. som installeras på hårddisken...

    OBS: kör den uppdateringen EFTER att du har flashat in 13604 till din nand...

    Ett tips annars; vänta tills imorrn... då kommer 14692 släppas publikt
    ok då väntar jag någon dag ska prova skriva om naden i morgon om jag hinner tack för allt

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    ok då väntar jag någon dag ska prova skriva om naden i morgon om jag hinner tack för allt
    hej igen är det bättre att vänta till 14692 har släppts eller kan jag lika gärna flasha in 13604 till min nand

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg

    hej igen är det bättre att vänta till 14692 har släppts eller kan jag lika gärna flasha in 13604 till min nand
    14699 var senaste betan, dom har försenat releasen av officiella dashen, så den kommer inte förrens imorgon <_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    14699 var senaste betan, dom har försenat releasen av officiella dashen, så den kommer inte förrens imorgon <_<
    ok hur fungerar det kommer dit program att uppdateras med den nya dashen så att man kan göra en ny nand
    i sådant fall tror jag att jag väntar med att skriva till nanden

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    ok hur fungerar det kommer dit program att uppdateras med den nya dashen så att man kan göra en ny nand
    i sådant fall tror jag att jag väntar med att skriva till nanden
    Mina program har jag lagt ner, och istället gjort en helt ny... som heter xeBuild GUI... grafiskt program med massa knappar och grejer, dock saknas funktionen att ladda hem/preppa minnesticka... ska fixa den senare... när jag har tid/ork/lust... lite annorlunda nu vettu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. 4gb rgh-jtag
    By skarvsladd in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 15:16
  2. Skillnad jtag och Jtag RGH ?
    By muggen76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 18:49
  3. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 03:59
  4. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:52
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •