Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Diverse frågor gällande Reset Glitch Hack (RGH)

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14

    Diverse frågor gällande Reset Glitch Hack (RGH)

    Hej,

    Är på gång att skicka in 2 olika maskiner för RGH.

    Vänder mig till Swizzy/Hansi för dessa frågor :

    • Får man behålla den befintliga profilen (inklusive alla saves)?

    • Vad har ni för leveranstid just nu på RGH?

    • Vilka komponenter använder ni för RGH? (man läser ju om coolrunner och allt vad dom olika heter)

    • Vad är det för boottider på RGH nu? (Varierar det mellan olika maskiner och/eller komponenter som används?)

    • Jag är användare av JTAG sedan tidigare och gör alla uppdateringar själv. Kommer jag att kunna göra det med RGH efter att ni gjort grundarbetet? (lägga in senaste dashboard, dashlaunch osv), eller blir jag beroende av er framöver?

    • Får man med originalnanden om man beställer RGH via er?

    • Får man med CPUkey och/eller DVDkey om man beställer RGH via er?

    • Sett ur funktionalitet/begränsningar, är det ngt som skiljer mellan JTAG och RGH från en användares synpunkt?

    • Jag har både en Slim och en Fat Jasper som jag vill RGH:a. Om det skulle visa sig att dom ej går att RGH:a, vilka kostnader hamnar på mig?

    * På slimmen har jag ingen hårddisk. Går det att RGH:a utan hårddisk? Kan jag skicka med egen hårddisk samt köpa hårddiskskal av er?

    • Lämnar ni några garantier på utförda RGH-arbeten?


    Tack på förhand!

    // P

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Hej,

    Är på gång att skicka in 2 olika maskiner för RGH.

    Vänder mig till Swizzy/Hansi för dessa frågor :

    • Får man behålla den befintliga profilen (inklusive alla saves)?

    • Vad har ni för leveranstid just nu på RGH?

    • Vilka komponenter använder ni för RGH? (man läser ju om coolrunner och allt vad dom olika heter)

    • Vad är det för boottider på RGH nu? (Varierar det mellan olika maskiner och/eller komponenter som används?)

    • Jag är användare av JTAG sedan tidigare och gör alla uppdateringar själv. Kommer jag att kunna göra det med RGH efter att ni gjort grundarbetet? (lägga in senaste dashboard, dashlaunch osv), eller blir jag beroende av er framöver?

    • Får man med originalnanden om man beställer RGH via er?

    • Får man med CPUkey och/eller DVDkey om man beställer RGH via er?

    • Sett ur funktionalitet/begränsningar, är det ngt som skiljer mellan JTAG och RGH från en användares synpunkt?

    • Jag har både en Slim och en Fat Jasper som jag vill RGH:a. Om det skulle visa sig att dom ej går att RGH:a, vilka kostnader hamnar på mig?

    * På slimmen har jag ingen hårddisk. Går det att RGH:a utan hårddisk? Kan jag skicka med egen hårddisk samt köpa hårddiskskal av er?

    • Lämnar ni några garantier på utförda RGH-arbeten?


    Tack på förhand!

    // P
    1. Profiler rör vi inte, så dom ligger kvar och funkar fortfarande efter RGH

    2. Nya maskiner eller befintliga maskiner? befintliga maskiner brukar vi väl säga cirka 1-2 veckor på, kan ta längre tid med vissa (om dom strular)...

    3. Vi använder just nu CMOD med diverse uppsättningar, basicly vi tar det som funkar bäst för din maskin... funkar det inte med våran "standard mod" på cmoden testar vi andra varianter tills vi får det att funka bra

    4. Varierar mellan maskiner, på Falcon/Zephyr brukar den boota inom cirka 5-10 sekunder, Jasper/Trinity (slim) bootar mellan 5 sekunder och 3 minuter vanligtvis, vissa kan ta längre tid på sig, detta är dock väldig sällsynt... (att det tar mer än 3 minuter)

    5. Du kan precis som på JTAG uppdatera själv utan större problem, kommer det en uppdatering till chippet är du beroende av oss om du inte själv känner för att öppna och pilla

    6. Om du vill kan vi lämna ut den åt dig på USB minne, inga problem

    7. Läs ovan, vi kan ge dig en komplett backup med det vi läser ut från din maskin...

    8. Nja, det är främst boot tiderna som skiljer... det är lättare att uppdatera en RGH än en JTAG eftersom det bara finns 1 mjukvaru ändring för varje moderkort/dashboard till skillnad från JTAG där det finns 6 punkter man kan använda, och olika kombinationer av detta, samt har du även Cygnos360 v2 som kräver lite special för att det ska funka...

    9. Vi märker ganska fort om det inte går, på slim kan vi se det redan i kassan, då tar vi inte in den helt enkelt på phat är det lite annorlunda, vi har hittils inte stött på någon maskin som vi absolut inte kunnat RGH:a, men vi lär väl ta 350:- för att vi i huvudtaget försökt...

    10. Well, du får 1 års garanti på själva chippet och vi lämnar en garanti för att maskinen funkar när du får tillbaka den om den funkade när den kom in
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.

    4. Varierar mellan maskiner, på Falcon/Zephyr brukar den boota inom cirka 5-10 sekunder, Jasper/Trinity (slim) bootar mellan 5 sekunder och 3 minuter vanligtvis, vissa kan ta längre tid på sig, detta är dock väldig sällsynt... (att det tar mer än 3 minuter)

    9. Vi märker ganska fort om det inte går, på slim kan vi se det redan i kassan, då tar vi inte in den helt enkelt på phat är det lite annorlunda, vi har hittils inte stött på någon maskin som vi absolut inte kunnat RGH:a, men vi lär väl ta 350:- för att vi i huvudtaget försökt...
    Det kommer sådana maskiner också, det vågar jag lova. Har själv suttit i tre dagar med en Zephyr, som jag fått att glitcha en enda gång under den tiden, och det var efter att jag lämnade den igång i 3-4 timmar. När jag kom tillbaka hade den bootat Xell. Har försökt med allt; kört alla jämna längder från 50 ned till 25 cm, diverse mirakelkurer med kondingar och resistorer här och var man hittat på olika forum, testat med både den switchade och den icke switchade 3.3v-punkten, och för närvarande labbar jag med en skärmad kabel (en gammal wlanantenn från en laptop) för att kunna räkna bort yttre interferens som felkälla. Har givetvis både dubbel och trippelkollat alla lödningar, både kontinuitet och visuellt i kraftig förstoring. Den är kort sagt en jäkla mardröm.

    Visst, det är ett cheapass kinachip jag kör på i den boxen, men rent elektriskt är det så gott som identiskt med en C-mod för detta ändamål (det är aningens strippat i meningen att en del komponenter som inte används inte är med), så det bör inte vara några problem på grund av det.

    Har ni några knep hur man kommer till rätta med tjuriga Zephyrboxar att dela med er av för övrigt?

    Har funderat på saken, men inte läst på, så kan lika bra fråga: jag grabbade givetvis cpukeyen när boxen bootade Xell. Går den att ha till något roligt? Skulle man exvis kunna bygga en image med en exploitable cb och jtagga skrället istället? Eller är inte den biten så tokhackad att man kan boota en äldre cb med de efuses som är brända med den dashboardupdate som var aktuell i våras?
    Last edited by kaputnik; 2011-12-06 at 23:08.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Det kommer sådana maskiner också, det vågar jag lova. Har själv suttit i tre dagar med en Zephyr, som jag fått att glitcha en enda gång under den tiden, och det var efter att jag lämnade den igång i 3-4 timmar. När jag kom tillbaka hade den bootat Xell. Har försökt med allt; kört alla jämna längder från 50 ned till 25 cm, diverse mirakelkurer med kondingar och resistorer här och var man hittat på olika forum, testat med både den switchade och den icke switchade 3.3v-punkten, och för närvarande labbar jag med en skärmad kabel (en gammal wlanantenn från en laptop) för att kunna räkna bort yttre interferens som felkälla. Har givetvis både dubbel och trippelkollat alla lödningar, både kontinuitet och visuellt i kraftig förstoring. Den är kort sagt en jäkla mardröm.

    Visst, det är ett cheapass kinachip jag kör på i den boxen, men rent elektriskt är det så gott som identiskt med en C-mod för detta ändamål (det är aningens strippat i meningen att en del komponenter som inte används inte är med), så det bör inte vara några problem på grund av det.

    Har ni några knep hur man kommer till rätta med tjuriga Zephyrboxar att dela med er av för övrigt?

    Har funderat på saken, men inte läst på, så kan lika bra fråga: jag grabbade givetvis cpukeyen när boxen bootade Xell. Går den att ha till något roligt? Skulle man exvis kunna bygga en image med en exploitable cb och jtagga skrället istället?
    Som sagt, jag har hittils inte stött på någon falcon/zephyr som inte glitchat inom ramen av 5-10 sekunder ungefär förutom den där jag råkade löda POST_OUT1 till pin 29 istället för pin 30 på C-Moden, klart, det inte funkar när man gör så, men å andra sidan kan man inte räkna in det som ett fel från chip/hack utan user error (tekniker error)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Profiler rör vi inte, så dom ligger kvar och funkar fortfarande efter RGH

    2. Nya maskiner eller befintliga maskiner? befintliga maskiner brukar vi väl säga cirka 1-2 veckor på, kan ta längre tid med vissa (om dom strular)...

    3. Vi använder just nu CMOD med diverse uppsättningar, basicly vi tar det som funkar bäst för din maskin... funkar det inte med våran "standard mod" på cmoden testar vi andra varianter tills vi får det att funka bra

    4. Varierar mellan maskiner, på Falcon/Zephyr brukar den boota inom cirka 5-10 sekunder, Jasper/Trinity (slim) bootar mellan 5 sekunder och 3 minuter vanligtvis, vissa kan ta längre tid på sig, detta är dock väldig sällsynt... (att det tar mer än 3 minuter)

    5. Du kan precis som på JTAG uppdatera själv utan större problem, kommer det en uppdatering till chippet är du beroende av oss om du inte själv känner för att öppna och pilla

    6. Om du vill kan vi lämna ut den åt dig på USB minne, inga problem

    7. Läs ovan, vi kan ge dig en komplett backup med det vi läser ut från din maskin...

    8. Nja, det är främst boot tiderna som skiljer... det är lättare att uppdatera en RGH än en JTAG eftersom det bara finns 1 mjukvaru ändring för varje moderkort/dashboard till skillnad från JTAG där det finns 6 punkter man kan använda, och olika kombinationer av detta, samt har du även Cygnos360 v2 som kräver lite special för att det ska funka...

    9. Vi märker ganska fort om det inte går, på slim kan vi se det redan i kassan, då tar vi inte in den helt enkelt på phat är det lite annorlunda, vi har hittils inte stött på någon maskin som vi absolut inte kunnat RGH:a, men vi lär väl ta 350:- för att vi i huvudtaget försökt...

    10. Well, du får 1 års garanti på själva chippet och vi lämnar en garanti för att maskinen funkar när du får tillbaka den om den funkade när den kom in
    Tack Swizzy. Hjälpsam som vanligt

    En fråga som du möjligen missade dock :

    * På slimmen har jag ingen hårddisk. Går det att RGH:a utan hårddisk? Kan jag skicka med egen hårddisk samt köpa hårddiskskal av er?

    Sen undrar jag om det blir ngn extrakostnad att få originalnand och cpu/dvdkey på usbminne (ifall jag skickar med en sticka) ?

    Jag bor i Norrland så det blir att skicka in maskinen/erna till er.

    // P

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Tack Swizzy. Hjälpsam som vanligt

    En fråga som du möjligen missade dock :

    * På slimmen har jag ingen hårddisk. Går det att RGH:a utan hårddisk? Kan jag skicka med egen hårddisk samt köpa hårddiskskal av er?

    Sen undrar jag om det blir ngn extrakostnad att få originalnand och cpu/dvdkey på usbminne (ifall jag skickar med en sticka) ?

    Jag bor i Norrland så det blir att skicka in maskinen/erna till er.

    // P
    det går absolut att rgha utan hårddisk, du kan ju köra allt från en usb-disk, eller om det är en 4GB slim så kan du lägga FSD på det interna minneskortet. Dock blir FSD2's databas snabbt väldigt stor om du har mycket spel. Själv lyckades jag få en FSD2-mapp på 1GB och det utan att ens ladda ner covers. Den tar backup på alla dina title updates osv, så det fylls upp fort. Själv har jag runt 100 spel + en massa homebrew på min hdd.

    Btw, varför vill du att dom skickar cpu och dvdkey på ett usbminne? Du ser de ju direkt på skärmen om du startar xell (starta maskinen med ejectknappen). Tycker du att det är jobbigt att skriva av från skärmen kan du ju surfa in på websidan som xell startar och kopiera den därifrån (du slår in http://xboxensip i din webläsare, din dator och xboxen måste va på samma LAN)

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Tack Swizzy. Hjälpsam som vanligt

    Kan jag skicka med egen hårddisk samt köpa hårddiskskal av er?

    Sen undrar jag om det blir ngn extrakostnad att få originalnand och cpu/dvdkey på usbminne (ifall jag skickar med en sticka) ?
    Inga problem att få hårddisk du skickar med monterat i skal och installerad.
    Inga problem att få filerna på ditt usbminne, kostar inget extra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Tack för era svar anden1 och hansi :-)

    // P

Liknande diskussioner

  1. reset glitch hack - lämna kvar anslutningar i xbox360?
    By tqila in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 20:42
  2. reset glitch hack + spoofed drive?
    By tqila in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 20:52
  3. reset glitch hack eller flash, vilket är bäst?
    By lingongrova in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 20:47
  4. frågor ang reset-glitch-hack/homebrew
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 16:16
  5. Xbox 360 reset glitch hack v1.00
    By AFX3D in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 00:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •