Beställde en moddad PSONE en torsdag... tänkte för en gångs skull slippa hela postförkotts tjafset och beställde med kreditkort... fick också för mig att "slå på stort" och ta det dyraste fraktsättet och därmed få det direkt till dörren dagen efter.
Tänkte att med tur så kommer den på Fredag, lite otur så måndag. Senast tisdag.
Väntar... går ungefär en vecka och fortfarande ingen beställningsbekräftelse så jag blir lite orolig och skickar ett mail. Får svaret att verifieringen är felaktig och därför är inte ordern giltig än.
Hepp... kul. Sen blir det påsk och på onsdagen efter det får jag änteligen besked att beställningen "skickas inom 1-2 dagar". Åh så bra! Då kan jag spela Lunar i helgen i alla fall då.
Sitter hemma hela torsdagen (igår) för att inte missa budet då... kommer inget. Nähä... Jaja PSXCare skickar det väl på torsdagen då så att jag får det på fredagen (frakten ska trots allt bara ta 24 timmar med det alternativet jag valt) då... sitter hemma hela dagen idag också, kommer inget.
Ingen större skada om det inte vore för att nu får jag den på måndag istället, samma dag som jag påbörjar min utbildning och inte kommer vara hemma inom utsatt tid för att ta emot paketet och kommer därmed att få se en ettrig lapp i brevlådan när jag kommer hem på måndag där det står att jag snällt får gå ner till posten och hämta paketet likt förbannat, trots att det var det jag ville undvika genom kredit-kort och företagspaket.
Nu inser jag naturligtvis att dessa omständigheter inte beror helt på PSXCARE men jag vill gärna tro att nånting kunde ha gjorts annorlunda. Speciellt nu när jag betalat extra mycket för frakten som i princip nu är precis som vanligt då jag kommer att få gå till posten i alla fall...
Lär väl knappast använda kreditkort eller nåt annat fraktsätt än brev/paket i fortsättningen dock...
Bookmarks