Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Nej... det här blev inte bra...

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Unhappy Nej... det här blev inte bra...

    Beställde en moddad PSONE en torsdag... tänkte för en gångs skull slippa hela postförkotts tjafset och beställde med kreditkort... fick också för mig att "slå på stort" och ta det dyraste fraktsättet och därmed få det direkt till dörren dagen efter.

    Tänkte att med tur så kommer den på Fredag, lite otur så måndag. Senast tisdag.

    Väntar... går ungefär en vecka och fortfarande ingen beställningsbekräftelse så jag blir lite orolig och skickar ett mail. Får svaret att verifieringen är felaktig och därför är inte ordern giltig än.

    Hepp... kul. Sen blir det påsk och på onsdagen efter det får jag änteligen besked att beställningen "skickas inom 1-2 dagar". Åh så bra! Då kan jag spela Lunar i helgen i alla fall då.

    Sitter hemma hela torsdagen (igår) för att inte missa budet då... kommer inget. Nähä... Jaja PSXCare skickar det väl på torsdagen då så att jag får det på fredagen (frakten ska trots allt bara ta 24 timmar med det alternativet jag valt) då... sitter hemma hela dagen idag också, kommer inget.

    Ingen större skada om det inte vore för att nu får jag den på måndag istället, samma dag som jag påbörjar min utbildning och inte kommer vara hemma inom utsatt tid för att ta emot paketet och kommer därmed att få se en ettrig lapp i brevlådan när jag kommer hem på måndag där det står att jag snällt får gå ner till posten och hämta paketet likt förbannat, trots att det var det jag ville undvika genom kredit-kort och företagspaket.

    Nu inser jag naturligtvis att dessa omständigheter inte beror helt på PSXCARE men jag vill gärna tro att nånting kunde ha gjorts annorlunda. Speciellt nu när jag betalat extra mycket för frakten som i princip nu är precis som vanligt då jag kommer att få gå till posten i alla fall...

    Lär väl knappast använda kreditkort eller nåt annat fraktsätt än brev/paket i fortsättningen dock...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Din order är en av dom vi lyckats sämst med på länge.

    Först var det strul med debitech så att kreditkorten inte debiterades ordentligt och det tog flera dagar innan vi fick bekräftelse att debiteringarna verkligen gått igenom.

    Sedan lyckades vi sälja våra sista PS ONE i butiken innan din order blev utskriven.

    Till råga på allt har PS ONE varit slut hos våra leverantörer, det har varit en massa helgdagar och jag själv har suttit hemma med sjuka barn resten av denna vecka.

    Jag skall se till att du får kompensation för detta, speciellt då jag lovade att leveransen skulle gå iväg så fort jag fått bekräftelsen från debitech.

    Du behöver inte vara orolig för att betala med kreditkort, det är bara att säga till så gör vi en kreditering så att pengarna återbetalas om det blir något strul och du inte vill vänta på att vi ordnar leveransen.

    Ring mig på måndag, så att vi kan komma överens om hur vi skall göra. Leveransen kan vi ju alltid ändra till hempaket så att du får den på kvällen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Tja... har ni inte skickat leveransen så skulle det uppskattas om ni ändrade till hempaket då så att jag får det på kvällen istället och faktiskt är hemma... men nån kreditering ska inte va nödvändig så länge det inte är en faslig skillnad på kostnaden för Företag- och Hem-paket?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Fraktkostnaden är ungefär samma, och om du ringer mig på måndag så kan vi komma överens om att jag skickar med någon "present" som i värde motsvarar det du betalt för frakten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Ärligt talat så är det ingen jättesumma det rör sig om och egentligen var jag väl bara förundrad över den något motsägande informationen som upstod (din PSONE finns här, skickas så fort etc)...

    Om ni nu inte känner att ni prompt måste kompensera i form av nån "present"?

    Personligen blir jag nöjd bara jag får den och ett mail som berättar att den är på väg. Och jag är flexibel på den punkten också...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Jag kanske är lite slö i huvudet just nu men vilket av de tillgängliga numren ska jag ringa för att komma fram till dig..?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    08-615 21 60 eller 08-643 26 13

    Nu är jag inte inne mer idag utan först imorgon eftermiddag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Ouff... hoppas verkligen du är inne efter 16:00 annars blir det väldigt tight om jag ska hinna ringa.

    *suck* Skulle man kunna tänkas få en uppskattning om när den kan tänkas bli klar i alla fall?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag väntar svar från två distributörer om leveranstid på PS ONE just nu. Annars får jag springa runt på stormarknader tills jag hittar en åt dig!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Hansi, fick ni in PSONE if fredags some trott eller blir jag utan PSONE idag också..?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du får ringa till butiken, jag kommer inte jobba där idag så jag vet inte status på PS ONE situationen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Nu har jag pratat med butiken och fått svaret att "Nej, har inte kommit och ingen aning om när det kommer heller".

    Då är det nog så illa att du faktiskt får springa runt på stormarknader som du föreslog tidigare för nu börjar jag bli lite trött... sorry.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Köpte ett par PS ONE på SIBA idag, så den är på gång...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Den kom precis och jag har testat den lite snabbt och allt tycks funka ^_^ Enda problemet var att när jag stoppade Suikoden Gaiden (NTSC/J) så var skärmen bara svart... men det löste sig efter att jag starta om ^_^ Vad vet jag..?

    Då återstår väl bara för mig att tacka och bocka för den här gången. ^_^

Liknande diskussioner

  1. Går det här bra om jag gör så här?
    By Zyphoon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 14:31
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Kan inte hitta det här ftp-problemet i tidigare inlägg
    By Game_Freak_se in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 23:11
  4. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •