Original inlägg av
gaffa
Stjäl ödmjukt tråden efter ett decenniums inaktivitet på detta forum.
Jag har skaffat en begagnad PS3a som jag naturligtvis vill fixa så jag kan spela backuper utan skiva, ja ni vet. Jag har läst en del och har i alla fall förstått att det inte är lika självklart och enkelt som det var med PS1 och PS2... Så jag är ute efter det bästa sättet att modda min maskin för att kunna spela backupspel från hårddisken utan skiva. Jag vill även fortfarande kunna se blu-ray filmer.
Jag behöver inte spela online, playstation 2-spel är inte så viktigt men det är bra om man även kan spela de nyaste spelen utan att behöva uppdatera konsollen (kunde inte spela battlefield 3 på min för den krävde uppdatering 3.55 eller högre).
Betalar gärna för den bästa lösningen med minst meckande som att ändra firmware fram och tillbaka beroende på spel t.ex, ska väl ändå skicka in den till psxcare för att få en rejäl hårddisk inmonterad. Såvitt jag förstår är det custom firmware och nån dongle som man bör ha eftersom handfast lödchippning liknande Messiah till PS2an inte finns?
Min enhet är den feta modellen med 80 gigabytes hårddisk, firmware 3.50 och den heter PS3-995 såg jag under inställningar.
Ursäkta att jag kanske är den tusende med ungefär samma frågor men jag tycker det var mycket att hålla isär när man började googla.....
Bookmarks