Hej,
Har en RGH-JTAG 250 GB (numera) och får bara igång spelen ifrån hdd1 och inte ifrån min externa usb0. Spelen dyker upp normalt i XeXmenu men jag får bara felmeddelande och hamnar tillbaka på dashboard. När jag sen kopierar över spelen i mappen hdd1/Games/Nosebleed och kör default.xex därifrån så fungerar dom utmärkt.Samma sak gäller med emulatorer, dom funkar fint på hdd1 men inte ifrån usb0. Värt att nämna är att video-filer fungerar fint att köra direkt ifrån usb0. Är det nåt jag missat att göra eller är det nåt form av kompatibilitetsproblem (långt ord) med min externa?
En andra fråga, vissa spel man laddar hem (inkl Arcade-spel) kommer i mappar som heter typ "4B4D07DF" och innehåller helt andra filer än spel som man t ex kommer i enkla mappar som heter samma sak som spelet och innehåller en default.xex och en del andra filer som känns logiska.
Hur gör jag för att få igång spelen som har dessa "4B4D07DF" mappar?
Och jag vet inte om svaret är detsamma som på ovanstående fråga men jag har inte benat ut hur man får igång Arcade-spelen (som har samma mappstruktur) och har inte hittat nån tutorial som beskriver hela processen.
Mvh
Bookmarks