Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Nya system uppdateringen till 360. Säker?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Nya system uppdateringen till 360. Säker?

    Tjoba!

    Är rätt ny så jag visste inte riktigt vart jag skulle vända mej med
    den här frågan.

    Men det kom ju en ny update från xbox live igår som ska innehålla
    det nya som bytt ut dashboard och så. Min fråga är om den är safe
    att installera om man har flashat konsollen eller om antingen
    flashningen försvinner eller om det finns nån sån där elak gömd sak
    som avslöjar till Microsoft att man har flashat så man blir bannad?

    Har en slim 250gb inköpt för kanske 2 månader sen. Om typ av flashning
    är nödvändig info så får ni säga till så rotar jag fram papper på det isf.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Flashad säger du... är den reset glitch hackad också?
    Om inte så tror jag du har hamnat under fel forumavdelning

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    De va de ja antog att ja skulle göra. Vilken avdelning rekomenderas då?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Derkster Visa Inlägg
    De va de ja antog att ja skulle göra. Vilken avdelning rekomenderas då?
    Kan du spela spel från hårddisken på konsollen? kan du spela spel från andra regioner?

    Om så är fallet ska du absolut INTE uppdatera vad du än gör eftersom det tar bort den möjligheten (Jag kommer att skriva en ny guide inom väldigt kort när min nya version är färdig för hur man uppdaterar den typen av maskiner (JTAG/RGH)

    Om du bara har flashat den kan du bara spela spel från skivor, och samma region... isåfall är det "typ" säkert att uppdatera, det ska inte ta bort flashningen, MEN AP25 spel slutar funka, om du ändå är ute på live har du redan råkat ut för det problemet... LT+ 3.0 är på väg, änsålänge finns inga spel som kräver 2.0.14699.0 som den nya uppdateringen drar upp dig till...

    "rätt avdelning" för flash etc. hittar du här: http://forum.psxcare.com/support/for...OX-360-Allmänt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Fyller på här då det ändå är en diskution igång istället för att starta en ny tråd. Jag har LT+ 1.9 i min box, har inte några ap25 spel brända och tänker nog inte göra det på ett tag heller föränn de e fixat som man inte behöver bränna om spelen var och varannan vecka. Använder för övrigt moddningen till att spela gamla spel egentligen bara som är svåra att få tag i. Jag köper fortfarande spel och är ägare av ett exemplar av BF3 som jag väldigt gärna skulle vilja hoppa in å lira igen med mina vänner. Frågan är om man måste åka in till psx-care och låta dem dra över stock firmware i läsaren för att sedan uppdatera och sen dra in 2.0 eller kan jag helt enkelt bara göra uppdateringen här hemma online/usb? Det verkar väldigt delade meningar om uppdateringen är säker att göra eller inte då jag inte vill bli ban flaggad.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av unaaz Visa Inlägg
    Fyller på här då det ändå är en diskution igång istället för att starta en ny tråd. Jag har LT+ 1.9 i min box, har inte några ap25 spel brända och tänker nog inte göra det på ett tag heller föränn de e fixat som man inte behöver bränna om spelen var och varannan vecka. Använder för övrigt moddningen till att spela gamla spel egentligen bara som är svåra att få tag i. Jag köper fortfarande spel och är ägare av ett exemplar av BF3 som jag väldigt gärna skulle vilja hoppa in å lira igen med mina vänner. Frågan är om man måste åka in till psx-care och låta dem dra över stock firmware i läsaren för att sedan uppdatera och sen dra in 2.0 eller kan jag helt enkelt bara göra uppdateringen här hemma online/usb? Det verkar väldigt delade meningar om uppdateringen är säker att göra eller inte då jag inte vill bli ban flaggad.
    Det absolut säkraste är att återställa till original, uppdatera och sedan flasha, men det är oftast en onödig process då risken för att ms lagrar info vid den här processen är minimal, det är främst om det kommer uppdateringar som 13146+ gjorde och flashar om DVD'n det blir ett riktigt problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. iXtreme LT - Säker till 100%... eller hur har året gått?
    By lastninja in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 05:16
  2. System date error! Please check NDS system date
    By Undenius in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 11:59
  3. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:03
  4. Hemmabio system trolig orsak till sönder repade skivor.
    By macbang in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 17:46
  5. NME 360 live säker?
    By TimoN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 22:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •