Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: n00b-frågor - beställd matrix nand programmer, bra guide?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    n00b-frågor - beställd matrix nand programmer, bra guide?

    tja, har fått tag i en box som ska ha rätt grejer för flash, borde jag beställa ett glitch hack ist? de kostade ju inte så mkt

    men någon som har en bra guide för att jtaga? just med matrix nand programmer för det är väl via usb om jag fattat rätt

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    jtag och reset glitch är inte samma sak, det är två olika hacks som utförs på olika sätt (visserligen läser du väl ur nand på samma sätt i båda fallen) men det du åstakommer är det samma, en maskin som kör osignerad kod och all härlighet det för med sig.

    Så vilket av hacken väljer du? Är dashboarden inte uppdaterad på över 2 års tid så kan jtag vara intressant. Är det en slim så kommer du inte kunna köra jtag, då är det reset glitch hack som gäller, eftersom att slimen kom ut ett bra tag efter man hade patchat jtag.

    I vilket fall så skulle jag välja reset glitch hack / jtag över en vanlig flashning då möjligheterna du får är så enormt mycket större! Finns flera trådar här om just detta om du vill veta mer

Liknande diskussioner

  1. Matrix NAND Programmer
    By Pooslice in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 59
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 22:54
  2. guide till läsa ur nand med en olimex hjälp
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 19:52
  3. Riktiga n00b frågor...sry
    By omgwtfbbq in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 09:47
  4. Ett par N00b-frågor
    By autowah in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 19:45
  5. behöver hjälp med en beställd vara
    By Trinity in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 15:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •