Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: E79 på jtagad xbox

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    E79 på jtagad xbox

    Jag har en liten fundering

    Jag har varit hemma hela veckan pga influensan och spelat på min psxcare jtagade xbox. Nu helt plötsligt igår kan jag inte starta den pga rrod och felmeddelandet e79. Jag har testat att starta utan hårddisk och även efter att ha tagit ut elen som några har föreslagit . Det går heller inte att starta den genom att trycka på eject knappen utan det blir samma fel då.

    Nu är min fråga som sådan. Är denna xbox "död" eller har psxcare lagt in något i den som gör att jag eller psxcare kan fixa felet.

    Om någon har någon annan lösning så skulle jag inte klaga på att få veta det heller.

    /Dia

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    E79 brukar orsakas av att kablarna som lötts i maskinen är felaktiga, eller att man gjort en freeBOOT uppdatering men vald fel SMC-config.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar.

    Det låter troligt. Jag gjorde en uppdatering med "Swizzy's CMD Freebooter" i torsdags men det har jag gjort tidigare och det har fungerat och xbox:en fungerade efter jag gjort uppdateringen. Det var dock efter jag drog ut elen som den slutade fungera så det kan ju bero på det.

    Finns det något sätt att lösa detta problem?

    /Dia

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, baserat på ditt nya svar; Du behöver programmera om den, nya SMC'n blir inte aktiv förrens du drar ut ström kabeln och sätter i den igen...

    Du borde ha en D-Sub 9 under toplocket framför hårddisken, den är kopplad till moderkortet så du kan programmera om den, pinouten finns här på forumet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag känner att jag kanske inte borde göra detta skälv med tanke på att det antagligen är jag som är anledningen till att felet uppstått. Vad kostar det att göra det på Psxcare?

    /Dia

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dia Visa Inlägg
    Jag känner att jag kanske inte borde göra detta skälv med tanke på att det antagligen är jag som är anledningen till att felet uppstått. Vad kostar det att göra det på Psxcare?

    /Dia
    350:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. nyaste spelen med JTAGAD 360
    By svenolle in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 15:04
  2. Jtagad Xenon 3ROD code 0003
    By DopeD in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 23:25
  3. Spela från skiva på jtagad maskin
    By rikard357 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •