Tja!
Jag hittar inte riktigt alla svar på mina funderingar, så jag tar chansen att ställa dem här lite snabbt. Då jag har ett xbox360 sen tidigare, som jag kör brännda spel på, och också bannad, så köpte jag en PS3 slim 320GB för att köpa originalspel och gå online. Jag tänkte JTAG:a min xbox360 lite senare förhoppningsvis.
Lite frågor:
1) PS3:an är regionsfri spelmässigt förstår jag? Jag fick dock höra att inte köpa spel från usa t ex. för att det då endast går att spela mot amerikanska servrar online? Stämmer verkligen detta?
2) Spelar PS3:an blueray regionsfritt? Hur är det med dvd? Om inte, går det att "låsa" upp?
3) Då jag har 320GB så vill jag använda den som mediaserver, spela flac och 1080p rippar. Jag läste att Sony lagt in någon "spärr" så att man inte kan spela filmer från extern hdd? Stämmer det och går det att gå runt? Det känns lite meningslöst att ha 320GB om man inte kan lägga in film/musik där.
4) Går det att köra custom firmware på nya PS3 320GB slim och går det alltid att backa i version om man uppdaterat och väljer att jailbreaka? Hur lätt är det att "bricka" sin ps3:a? Jag har som sagt inga planer på att göra det, men jag vill gärna veta.
5) Går det att spela PS1/PS2 spel? Vissa youtube filmer visar att man kan köra p2-spel, men andra säger att det är fake. Jag vet att det går att handla lite gamla lir på playstation store, men går det att lägga in spel på hdd eller spela brännda spel?
6) Finns det någon bra neogeo emulator?
Tack!
Bookmarks