Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Diverse frågor kring PS3 Slim 320GB, hittar inte alla svaren.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Diverse frågor kring PS3 Slim 320GB, hittar inte alla svaren.

    Tja!

    Jag hittar inte riktigt alla svar på mina funderingar, så jag tar chansen att ställa dem här lite snabbt. Då jag har ett xbox360 sen tidigare, som jag kör brännda spel på, och också bannad, så köpte jag en PS3 slim 320GB för att köpa originalspel och gå online. Jag tänkte JTAG:a min xbox360 lite senare förhoppningsvis.

    Lite frågor:

    1) PS3:an är regionsfri spelmässigt förstår jag? Jag fick dock höra att inte köpa spel från usa t ex. för att det då endast går att spela mot amerikanska servrar online? Stämmer verkligen detta?

    2) Spelar PS3:an blueray regionsfritt? Hur är det med dvd? Om inte, går det att "låsa" upp?

    3) Då jag har 320GB så vill jag använda den som mediaserver, spela flac och 1080p rippar. Jag läste att Sony lagt in någon "spärr" så att man inte kan spela filmer från extern hdd? Stämmer det och går det att gå runt? Det känns lite meningslöst att ha 320GB om man inte kan lägga in film/musik där.

    4) Går det att köra custom firmware på nya PS3 320GB slim och går det alltid att backa i version om man uppdaterat och väljer att jailbreaka? Hur lätt är det att "bricka" sin ps3:a? Jag har som sagt inga planer på att göra det, men jag vill gärna veta.

    5) Går det att spela PS1/PS2 spel? Vissa youtube filmer visar att man kan köra p2-spel, men andra säger att det är fake. Jag vet att det går att handla lite gamla lir på playstation store, men går det att lägga in spel på hdd eller spela brännda spel?

    6) Finns det någon bra neogeo emulator?

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    1 ja import så är deras servrar insatta, men går att ställa om, om du har andra regioners adresser i en lista nånstans..
    2 De mesta blu-ray är regionsfria visas på paketen, men asien skivor brukar vara låsta till sin region dock, dvd skivor inga problem de är fritt..
    3 Kopplar du upp dig och rregistrerar psn och allt till maskinen plus du går in i inställningar video och aktiverar stöd för de + kör en media server som ps3 media server så har du i stort sett stöd för allt..

    4 beror på om du har nyare maskinvara än 3.55 går de inte utan att öppna maskinen och montera chipp mycke kunskaper som behövs+ att alltid kunna backa de vet man aldrig om de går dumpa de nya maskinvarorna sony kommer med eller om man brickar sin maskin när man grejjar med de.
    5 ps1 spel går på alla maskiner men inte alla spel 80-90% ps1.

    ps2 funkar bara i 60gig phat europeiska maskiner de har hårdvara från en ps2 i maskinen så därför går de
    jailbrejkar du eller lägger in softmodd vara så får du köra skivorna genom ett program då går de inte köra direkt genom ps3 maskinen läsare.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nimrath Visa Inlägg
    ps2 funkar bara i 60gig phat europeiska maskiner de har hårdvara från en ps2 i maskinen så därför går de
    jailbrejkar du eller lägger in softmodd vara så får du köra skivorna genom ett program då går de inte köra direkt genom ps3 maskinen läsare.
    Det är dom amerikanska/japanska 20/60GB maskinerna som har hårdvara från en PS2, en europeisk 60GB ps3 har bara mjukvaru emulerat stöd..
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är dom amerikanska/japanska 20/60GB maskinerna som har hårdvara från en PS2, en europeisk 60GB ps3 har bara mjukvaru emulerat stöd..
    så var de ja men de är ju bara 60gig phat modellerna då i eu maskinerna som kör nåt ps2 spel överhuvudtaget

Liknande diskussioner

  1. FSD Hittar inte alla spel
    By muggen76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 12:53
  2. Firmware-version på 320GB Slim
    By Acre in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:45
  3. Diverse frågor!
    By Empoza in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 03:10
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •