Hej
Köpte mig en begagnad PS2 (SCPH-70004 Slim) som tydligen var chippad med Myth. Jag har förstått att Myth är en kopia på Matrix Infinity och då verkar det som att det enda kommandot man behöver kunna är att hålla inne Start om man vill stänga av chippet, annars ska det bara vara att slänga i vad man vill spela. Maskinen spelar originalspel utan krångel. Värre blir det när jag försöker köra lite backuper. I cirka 90% av fallen går något snett och det är en hel del som kan gå snett. Det verkar vara helt slumpmässiga saker som händer var gång jag försöker starta en backup. Ibland händer ingenting, ibland får man upp den röda skärmen som ber om en PS eller PS2 skiva, ibland startar spelet men allt hackar något fruktansvärt, ibland får man något enkelt meddelande om att skivan inte gick att läsa, ibland startar spelet men hänger sig efter ett tag, ibland startar spelet men vissa saker i spelet kan hacka till och ibland fungerar allting perfekt. Har pillat i några timmar nu, provat olika skivor, + -, etc etc och jag lyckas inte få någon som helst konsekvens någonstans. Just nu verkar det helt enkelt som att det verkligen är slumpen som avgör vad som händer när jag stoppar i en skiva.
Är det någon här som kan hjälpa mig på något sätt? Någon som vet något speciellt om Mythchippet eller kanske bara har någon aning om vad det egentligen är som pågår?
Allt hjälp uppskattas!
Tack!
Bookmarks