Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Röd Ring efter 14699

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13

    Röd Ring efter 14699

    Hej,

    Flashade precis om min JTAG Jasper 16MB till 14699. Gjorde som jag alltid har gjort, körde med Bestpig senaste version, samt lade in avatarupdate (som laddats ner från xbox.com) och slutligen Dashlaunch 2.27.

    Allt gick fint och FSD bootar som det skall (från interna disken). Kan utläsa att den kört in 14699 via FSD samt att jag ser min avatar.

    DOCK, kan jag inte gå till NXE längre. Testar att hålla in RB men då får jag Röd Ring nere i högre hörnet, samt ngt error-sida som visar massa olika språk (Det står antingen E71 eller F71 längst ner, sidan blir lite förskjuten neråt så man ser inte hela nedersta texten).

    Spel och dylikt bootar dock som det ska.

    Ngn som känner till problemet?

    // P

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Du har nog bad blocks? Dumpa hela nanden och kolla om den säger till om något bad block.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du har en default.xex i roten på någon minnesenhet eller badblocks, kolla att det inte ligger någon sådan fil där... om det gör det, radera eller döp om den, annars får du dumpa om den och kolla efterbadblocks... och därefter flasha om med nandflasher360 eller rawflash
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Jag testade flasha om med 13599 och få funkade allt bra igen (dvs jag får grundinställningarna när jag startar boxen).

    När jag flashat till 14699 får jag inga grundinställningar, utan den hoppar direkt till FSD

    // P

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Okej men gjorde du något av det vi föreslog?

    Om du nu har bad block(s) så bör du kolla upp det...
    Grejen är ju att NXE kan hamna någon annan stans rent fysiskt i ditt nand-minne när du skriver 13599, pga hur stora vissa filer är som ligger före/efter. Just pga detta märker du antingen, eller ej, av att du har ett bad block. Dvs om du skriver en fil som du aldrig använder (kanske någon som har med xbox live att göra, det kan man ju ändå inte använda på en hackad konsol) över ett trasigt block, men alla andra filer ligger på hela fina block så kommer du ju inte märka av att det finns ett problem.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Mitt inlägg ovan var info vad jag gjorde igår kväll innan jag sett era inlägg

    Har inte kvar min original-nand, men jag har under mina senaste flashningar använt min först utläst nand (9199).

    Det har fått bra hittills, men jag gissar att det bästa är om jag utläser min nand på nytt?

    Skall testa era tips ovan innan jag meckar vidare.

    // P

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Mitt inlägg ovan var info vad jag gjorde igår kväll innan jag sett era inlägg

    Har inte kvar min original-nand, men jag har under mina senaste flashningar använt min först utläst nand (9199).

    Det har fått bra hittills, men jag gissar att det bästa är om jag utläser min nand på nytt?

    Skall testa era tips ovan innan jag meckar vidare.

    // P
    Eftersom badblocks kan uppstå när som helst är väl det bästa att dumpa om varje gång, då får du alltid reda på vart badblocks ligger... eller så flashar du med rawflash för att se till att den remappar blocken på rätt sätt (det funkar bara om du har xell-reloaded)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    En fundering. Eftersom jag fått in en felaktig uppdatering iom 14699, måste jag först flasha om till en fungerande gammal dash (som t.ex 13599) innan jag läser ut nanden på nytt? Eller är det helt olika saker?

    // P

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    En fundering. Eftersom jag fått in en felaktig uppdatering iom 14699, måste jag först flasha om till en fungerande gammal dash (som t.ex 13599) innan jag läser ut nanden på nytt? Eller är det helt olika saker?

    // P
    Det ska inte spela någon roll, badblocksen ligger jue redan där, att datan är delvis korrupt gör inte så värst mycket (om det är så att den korrupta delen INTE är Keyvault och SMC_Config som är dom 2 KRITISKA delarna av nanden, utan dom blir det jobbigt, det går att använda donor också, men inte rekomenderat...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Ok, testade läsa ut nu.

    Får 2 error mess under utläsningen :

    error: reading block 103 status 250

    Är detta ngt man kan reparera på ngt sätt?

    // P

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Ok, testade läsa ut nu.

    Får 2 error mess under utläsningen :

    error: reading block 103 status 250

    Är detta ngt man kan reparera på ngt sätt?

    // P
    Det där är ett badblock bygger du en ny nand med denna image ska det där ******* flyttas om till 3FF istället (det är fel i hårdvaran som orsakar sådant där, det kan ibland lösas efter att man flashat om ett par gånger/uppdaterat nanden med Officiell update)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Läste ut nanden. Flashade om med ditt program (xebuild) och får samma problem (dvs jag kan ej gå till NXE).

    Det jag tycker är skumt med flashningen till 14699 (oavsett om xebuild eller BestPig), så får jag min avatar i Freestyle Dash utan att ha uppdaterat ngt extra (det kanske är så?)

    NXE är dock fortfarande ett mysterium för mig.

    // P

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Läste ut nanden. Flashade om med ditt program (xebuild) och får samma problem (dvs jag kan ej gå till NXE).

    Det jag tycker är skumt med flashningen till 14699 (oavsett om xebuild eller BestPig), så får jag min avatar i Freestyle Dash utan att ha uppdaterat ngt extra (det kanske är så?)

    NXE är dock fortfarande ett mysterium för mig.

    // P
    remappade du bad blocks innan du skrev nanden, eller använde ett program som gör det automatiskt? Annars är det inte så konstigt om det inte har blivit bättre

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    remappade du bad blocks innan du skrev nanden, eller använde ett program som gör det automatiskt? Annars är det inte så konstigt om det inte har blivit bättre
    Mitt prog gör det automatiskt (xebuild gör det)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Läste ut nanden. Flashade om med ditt program (xebuild) och får samma problem (dvs jag kan ej gå till NXE).

    Det jag tycker är skumt med flashningen till 14699 (oavsett om xebuild eller BestPig), så får jag min avatar i Freestyle Dash utan att ha uppdaterat ngt extra (det kanske är så?)

    NXE är dock fortfarande ett mysterium för mig.

    // P
    Kom att tänka på en grej som jag inte sett dig svara på nu, har du kollat att det INTE ligger någon default.xex, eller dyligt på t.ex. interna hårddisken eller på en extern hårddisk?

    Att du får upp avatars i FSD utan avatar update är inte normalt, kan också vara det som orsakar att du får E71 (som är update error) att den har avatar stödet (men en gammal version av det då)

    Får du samma problem även utan hårddisk eller bootar den normalt då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Sorry!
    Har kollat och jag har ingen default.xex på interna rooten (har inte externa inkopplat vare sig under flashning eller när jag testar NXE)

    Den bootar direkt till FSD från interna disken, men när jag testar att boota med RB intryckt så får jag E71.

    // P

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Sorry!
    Har kollat och jag har ingen default.xex på interna rooten (har inte externa inkopplat vare sig under flashning eller när jag testar NXE)

    Den bootar direkt till FSD från interna disken, men när jag testar att boota med RB intryckt så får jag E71.

    // P
    och om du tar bort interna hårddisken, funkar det då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Skall testa ikväll. Kan jag förstöra ngt med detta test, eller är det bara sätta tebaks disken så funkar FSD som det ska?

    // P

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    E71 direkt om jag bootar utan intern disk.

    // P

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag tror du behöver erasea hela nanden med nandpro och skriva in en ny image...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Låter avancerat. Får googla lite

    // P

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Låter avancerat. Får googla lite

    // P
    bor du i stockholm kan vi på PSXCare göra det åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Bor i Norrland

    Kan bli så att jag skickar ner framöver (har lix 2 andra boxar som behöver RGH:as, men avvaktar tills hysterin lagt sig och priserna kanske sjunker en aning ))

    Tack för all hjälp ändå

    // P

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Bor i Norrland

    Kan bli så att jag skickar ner framöver (har lix 2 andra boxar som behöver RGH:as, men avvaktar tills hysterin lagt sig och priserna kanske sjunker en aning ))

    Tack för all hjälp ändå

    // P
    Ingen hysteri här, vi hinner med jtag-modifieringarna i den takt dom kommer in.

    Priserna beror på att det faktiskt tar tid att installera och trimma in RGH-chippen osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Nu har jag tagit mig tid att mecka lite extra med detta.

    Dom gamla nandar jag har (har sparat för varje ny dashboard jag flashat om till) visar inga bad blocks i programmet XnandhealerGUI (med alla underprogram som specas i nfo-filen) under fliken 'Remap bad blocks'. Vet inte hur tillförlitligt detta program är men varje Nand visar 'None' på bad blocks.

    Dock....så fort jag skapar en ny image med 14699 (oavsett vilken av dom gamla nandarna jag använder), både via BestPig och xEbuild så får jag följande bad blocks i XnandhealerGUI:et : "0x103->0X36D"

    Det är ju som att bad blocksen bildas när jag flashar med 14699, då ingen av dom tidigare innehåller bad blocks.

    Notera att min 'nyutläsning' från Nanden på boxen i min tidigare post, gjordes från den felaktiga 14699 nanden.

    // P
    Last edited by peroy; 2011-12-27 at 15:48.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Är bad******* i output imagen eller efter att du läst ut från moderkortet igen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Både och (men inte när jag läser ut nanden från en äldre dash än 14699)

    Vet ej om man får länka till andra forum här, men detta verkar vara ett känt problem enligt denna tråd på xbox-scene :

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=739336

    // P

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Både och (men inte när jag läser ut nanden från en äldre dash än 14699)

    Vet ej om man får länka till andra forum här, men detta verkar vara ett känt problem enligt denna tråd på xbox-scene :

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=739336

    // P
    känt och känt... testa o flasha med flash360 en gång om du får den att funka, se om det gör någon skillnad, testa annars att köra rogero's multibuilder 0.7
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Har precis testat multibuilder 0.7 (både med och utan dashlaunch inkluderad) och får bad blocks ändå.

    Eftersom jag ej kan remappa bad blocks manuellt (för dålig tekniskt), så funderar jag på att lägga tebaks 13599 och sen invänta nästa dashboard. Vill kunna nå NXE för lite inställningar emellanåt.

    // P

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Har precis testat multibuilder 0.7 (både med och utan dashlaunch inkluderad) och får bad blocks ändå.

    Eftersom jag ej kan remappa bad blocks manuellt (för dålig tekniskt), så funderar jag på att lägga tebaks 13599 och sen invänta nästa dashboard. Vill kunna nå NXE för lite inställningar emellanåt.

    // P
    Du kan annars testa med: http://dl.dropbox.com/u/43280539/bet...UI_v2.0_b3.rar och köra med noremap/noecdremap inställt, det kanske funkar bättre? (OBS: detta är en beta version)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. spel iconer i 14699
    By Orcman in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 21:17
  2. Red ring of death
    By hejpådig in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 03:13
  3. Ring!! Ring!!!
    By Begga in forum Test
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 22:33
  4. Red ring of death
    By Foughman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 14:20
  5. Lord of the ring: The third age?
    By don_tomas_o in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 23:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •