Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: 4 problem jag verkligen inte lyckas lösa trotts forum lurkande.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    4 problem jag verkligen inte lyckas lösa trotts forum lurkande.

    1. Spela gamla xbox backuper på min jtagade slim.
    Jag har googlat mig blodig här och har kommit fram till att jag behöver en "for dummies" guide. Har lyckats skapa hddX, lagt in "hackade" filer av något slag men sen då? Har provat att lägga backupen jag försöker starta på varenda disk i olika mappar men jag kommer verklish inte på hur jag ska hitta eller starta det.

    2. Spel med dubbla skivor tex Forza. När man ska köra mp så ber boxen om skiva 2. Hur gör jag detta? Swissy här på forumet nämner att det finns mjukvara som fixar det i någon tråd men inte vad den heter eller vart det går att hitta. Någon som vet?

    3. XBLA. game addons eller spel hur gör jag från början till slut? Har försökt att lägga material i /000000osv mappen men ingenting händer. Vill kunna få igång lips dlc (massa låtar) och även spel som bomberman.


    4. När jag försöker starta en specifik backup så crashar boxen och startar om sig. Det är en backup av serious sam. Extraherar ison (har testat olika källor) och gör precis som med alla andra backuper men med just denna så startar boxen om sig så fort jag försöker. Någon annan som varit med om detta?


    Om någon kan hjälpa mig med en eller flera av dessa frågor kommer jag att vara evigt tacksam =) Om jag lär mig och fler har problem så kan jag tänka mig att sätta ihop pdf tutorials och göra tillgängligt via ett documents konto =)

    God Jul.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av skramse Visa Inlägg
    1. Spela gamla xbox backuper på min jtagade slim.
    Jag har googlat mig blodig här och har kommit fram till att jag behöver en "for dummies" guide. Har lyckats skapa hddX, lagt in "hackade" filer av något slag men sen då? Har provat att lägga backupen jag försöker starta på varenda disk i olika mappar men jag kommer verklish inte på hur jag ska hitta eller starta det.

    2. Spel med dubbla skivor tex Forza. När man ska köra mp så ber boxen om skiva 2. Hur gör jag detta? Swissy här på forumet nämner att det finns mjukvara som fixar det i någon tråd men inte vad den heter eller vart det går att hitta. Någon som vet?

    3. XBLA. game addons eller spel hur gör jag från början till slut? Har försökt att lägga material i /000000osv mappen men ingenting händer. Vill kunna få igång lips dlc (massa låtar) och även spel som bomberman.


    4. När jag försöker starta en specifik backup så crashar boxen och startar om sig. Det är en backup av serious sam. Extraherar ison (har testat olika källor) och gör precis som med alla andra backuper men med just denna så startar boxen om sig så fort jag försöker. Någon annan som varit med om detta?


    Om någon kan hjälpa mig med en eller flera av dessa frågor kommer jag att vara evigt tacksam =) Om jag lär mig och fler har problem så kan jag tänka mig att sätta ihop pdf tutorials och göra tillgängligt via ett documents konto =)

    God Jul.
    1. Du behöver extrahera dom spelen, precis som xbox 360, sen startar du genom t.ex. FSD eller XEXMenu

    2. Det heter Diskswapper och är ett plugin till Dashlaunch, jag har även gjort ett program för att konfigurera diskswapper, du finner det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...0Configurator/

    FSD har även det inbyggd funktion i nyare versioner med motsvarande funktionalitet, dock har jag ingen koll på exakt hur den funkar (kräver ingen konfiguration, det är det ända jag har koll på)

    3. XBLA lägger du in i HDD1:\Content\0000000000000000\... även DLC, båda kräver att dom är upplåsta (antingen med program på datorn eller med XM360 på konsollen, personligen skulle jag rekomendera XM360 ) DLC kräver ofta också att du lägger in titleupdates, dessa ska vanligtvis ligga i HDD1:\Cache\

    4. Låter lite som att spelet blir korrupt eller något? testat att googla på spelets namn + jtag + crash?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    googlade lite själv, hittade en tråd på XBOX360 ISO som handlade om just detta, eftersom man måste ha konto där för att läsa skrev jag ut den till pdf istället och bifogar

    Basicly; extrahera iso, lägg content (om den nu finns) på hdd1:\ precis som du normalt gör med XBLA/DLC
    Attached Files Attached Files
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag börjar överväga att köpa en julklapp till dig =P Tack!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av skramse Visa Inlägg
    Jag börjar överväga att köpa en julklapp till dig =P Tack!
    Varsegod spelar ingen direkt roll för min del i'm here to help men vill du ändå så finner du mig i PSXCare butiken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. går inte att spoofa liteon, men går det att lösa ändå?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 12:12
  2. NÅgon Som Vill LÖsa Ett Roligt Problem
    By fisherking in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 13:24
  3. NÅgon Som Vill LÖsa Ett Roligt Problem
    By fisherking in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 23:51
  4. Snälla någon som kan lösa mitt problem!
    By Art in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 11:10
  5. Finns det någon som kan lösa mitt problem??
    By lehools in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 14:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •