sitter idag på en gammal 360 troligen första generation som dock fått nytt moderkort efter tidig RROD
dvs ingen hdmi , HAr en flashad samsung i den , är ej orginal dvd jag tydligen även fick min DVD utbytt när RROD
inskickningen hände , fick iallafall byta dvd till en samsung ifrån tidigare lite-on (om det nu spelar någon roll för mina alternativ)
Problemet : Min dvd+s motor/lens har nu blivt gammal och trött spelen fryser efter några minuter men dvd skivor går att spela tar dock lång tid att
starta dem . Jag har öppnat boxen o rengjort den även putsat linsen utan resultat
Lösningar :
1.Laga dvd´n ..låter dyrt och omständigt kan dock möjligen byta delarna själv
2. köpa en ny dvd och flasha den sj eller låte psx-care göra det åt mig
3. Köpa en X3KY och helt enkelt strunta i dvd sen , lutar åt detta nu enda nackdelen är priset då ja antagligen måste låta psx-care installera den åt mig
4. Andra möjligheter ? som ja hört går det ej att köra RHG på så gammla maskiner , och jag har den uppdatering som kom med ett av kinect spelen som lät en
kunna fortsätta wave patcha spel och därmed är väll JTAG ej möjligt heller .
Priset spelar roll för min del men samtidigt vill ja ha det så enkelt som möjligt och struntar fullkommligt i LIVE . Vill i framtiden kunna
ha det enkelt med mina backupps helst inte behöv ständigt flasha om saker o ting.
Vad tycker ni proffs om det hela vilken lösning gagnar mig mest och finns det ytterligare alternativ
dessutom om ja lämnar in den till psx-care gör de någon slags enklare fel-sökning om ja ber om det ifall det nu inte är dvd´n som felar (vilkat ja endå tror det är?
Bookmarks