Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: mitt bästa alternativ ?? (köp/modd/reparation)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13

    mitt bästa alternativ ?? (köp/modd/reparation)

    sitter idag på en gammal 360 troligen första generation som dock fått nytt moderkort efter tidig RROD
    dvs ingen hdmi , HAr en flashad samsung i den , är ej orginal dvd jag tydligen även fick min DVD utbytt när RROD
    inskickningen hände , fick iallafall byta dvd till en samsung ifrån tidigare lite-on (om det nu spelar någon roll för mina alternativ)

    Problemet : Min dvd+s motor/lens har nu blivt gammal och trött spelen fryser efter några minuter men dvd skivor går att spela tar dock lång tid att
    starta dem . Jag har öppnat boxen o rengjort den även putsat linsen utan resultat

    Lösningar :
    1.Laga dvd´n ..låter dyrt och omständigt kan dock möjligen byta delarna själv

    2. köpa en ny dvd och flasha den sj eller låte psx-care göra det åt mig

    3. Köpa en X3KY och helt enkelt strunta i dvd sen , lutar åt detta nu enda nackdelen är priset då ja antagligen måste låta psx-care installera den åt mig

    4. Andra möjligheter ? som ja hört går det ej att köra RHG på så gammla maskiner , och jag har den uppdatering som kom med ett av kinect spelen som lät en
    kunna fortsätta wave patcha spel och därmed är väll JTAG ej möjligt heller .

    Priset spelar roll för min del men samtidigt vill ja ha det så enkelt som möjligt och struntar fullkommligt i LIVE . Vill i framtiden kunna
    ha det enkelt med mina backupps helst inte behöv ständigt flasha om saker o ting.

    Vad tycker ni proffs om det hela vilken lösning gagnar mig mest och finns det ytterligare alternativ

    dessutom om ja lämnar in den till psx-care gör de någon slags enklare fel-sökning om ja ber om det ifall det nu inte är dvd´n som felar (vilkat ja endå tror det är?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle väl säga 3:an, xk3y kan du uppdatera själv, slipper problem med att eventuellt bränna om spelen/att spelen slutar funka pga repor på skiva etc. etc.

    Om du kan flasha din dvd kan du även montera en xk3y själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    mm faktiskt ser bara fördelar med det , enda bekymret är väll om visar sig om 6mån att M$ gör något så d inte fungerar längre
    som ja förståt det hela uppgraderar man X3KY genom SD/USB sj sen och det ska vara en enkel procedur ..men va händer omtillverkaren går omkull ? kommer det inte längre några
    officiella uppdateringar .

    Förresten ja funderar endå på om ja ska låta psx-care instalera den åt migför enkelhetens skull , finns d några fördelar med att låta dem/er göra det ?
    när ja hämtar den från butiken har de då kollat att det faktiskt fungerar , att den är ready to go så att säga ?? ja vill ju helst bara åka hem plugga in min dvd o spela direkt

    oc förresten det spealr ingen roll att den den dvd´n som sitter i nu inte är den som kom med boxen från början ? samsungen har en likn firma som er satt dit för ca 6år sen .
    Last edited by smokie; 2011-12-18 at 15:39.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, vad som helst kan hända, går tillverkaren omkull (mindre troligt då dom lanserat produkter som wiikey, wiikey2, wiikeyfusion, ps3key) och även stöjder dessa fortfarande (ps3key har dött pga det inte går att göra något med nyare system versioner ändå med deras donglar samt att det kommit CFW istället som är bättre än vad donglarna var tidigare) det går fortfarande att ladda hem allt från deras sida dock även om utvecklingen av dom stannat upp helt

    Ingen vet om microsoft släpper nya skydd som kan slå ut xk3y'n, men å andra sidan kan samma sak hända mot flashningarna så det är hugget som stucket i vilket fall som helst

    Fördelen med att låta oss fixa det åt dig är att du vet att allting funkar, du slipper sitta där och felsöka själv om det är så att du inte får till det, även om det verkligen inte är svårt att montera den kan det vara ett rent helvete att felsöka om man fått en defekt xk3y eller liknande... vi testar ALLTID att boxen funkar som den ska efter att vi moddat den, vi testar först innan vi öppnar boxen att den tar spel, efter testar vi samma sak men då med den metod som används för den valda modden (på RGH testar vi inte spel från hårddisk utan homebrew, men funkar det funkar även spel )

    Well, ska det sitta en liteon i från början bör du skaffa en ny liteon så den inte får frispel om du ska köra original/från skiva, men kör du bara med xk3y funktionen spelar det ingen roll, behöver inte äns ha DVD'n inkopplad isåfall egentligen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. hjälp modd
    By lindgren in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 10:53
  2. Specialfall av PS2 - MODD
    By dock in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 16:42
  3. Chip?? Modd??
    By The_B_Man in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 23:14
  4. Vad är detta för modd jag har?
    By PaleRider in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 23:02
  5. TV-modd?
    By Rez in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •