Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Game updates?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Game updates?

    Hej!

    Jag har letat runt lite men är osäker på om jag är dum i huvudet eller om det faktiskt finns information om min fråga begravd i detta forum.

    Jag har en Jtagad box med senaste dashboarden men när jag startar kinect sports 2 så får jag upp ett meddelande om att jag behöver en game update för att starta spelet. Min box är inte uppkopplad mot internet men går det att ladda hem game updates och manuellt ladda in dom i mitt xbox? Vad jag förstår finns det också Title updates men dessa är väl inte nödvändiga för att kunna starta ett spel?

    Hoppas på svar från någon klok person!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vilken dashboard version är det du har? om det är 2.0.14699.0 är det senaste, annars har du en äldre version, det kan vara så att du behöver uppdatera din kinect, då kör du bara 14699 updaten igen... (OBS: uppdatera INTE med en annan version än den du redan har på moderkortet!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken dashboard version är det du har? om det är 2.0.14699.0 är det senaste, annars har du en äldre version, det kan vara så att du behöver uppdatera din kinect, då kör du bara 14699 updaten igen... (OBS: uppdatera INTE med en annan version än den du redan har på moderkortet!)
    Hej

    sitter med samma problem , kan man köra den som ligger på MS sidan ?

    Tack

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av djesko Visa Inlägg
    Hej

    sitter med samma problem , kan man köra den som ligger på MS sidan ?

    Tack
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_14699.zip <--- kör den om du har 14699, annars kör du med motsvarande version mot den du har, du finner länkar här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Japp, det löste det hela

    Jag drog ner senaste uppdateringen från Microsofts hemsida(alltså samma dashversion som jag redan har på boxen) och uppdaterade från ett USB. Döpte om mappen $ystemUpdate till $$ystemUpdate och la den i root så gick det hela av sig själv. Har iofs också lagt in de senaste TU i cashfoldern så jag vet inte om det hade funkat utan det. Innan system update funkade det iallafall inte alls trots TU.

    Tack för den snabba hjälpen!!!

Liknande diskussioner

  1. Kinect updates!!
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 13:52
  2. game updates är det riskabelt
    By spenne in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 14:44
  3. Title Updates
    By Råttan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 13:22
  4. Dashboards och updates?
    By Njh in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 20:49
  5. Nya Updates ...
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 14:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •