Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Bränna XGD3?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15

    Bränna XGD3?

    Tjena,

    Nu har jag nyligen flashat om min hitachi v47 till LT+ 2.0 och tänkte spela och bränna lite nyare spel, men jag har googlat runt massa och hittar lite olika guider på hur man ska bränna. Jag använder ImgBrun 2.5.6.0.
    Jag har provat lite olika med tre skivor och ingen har fungerat, det står att det är en unrecognized disc och jag får status code 06-2E-00
    Jag använder en Samsung DVD-brännare SE-S224Q

    Jag har läst att man bör ha Liteon iHas 224 men det borde väl fungera med andra också?
    Jag tror också jag läst att man inte ska få några felmeddelande när man bränner med 2.5.6.0 men jag får att den är för stor och den frågar om jag vill "overburn" eller "truncate". Vissa säger även att jag ska använda "User Specified" layerbreak och vissa "Calculate Optimal"

    Min fråga är, måste jag ha Liteon iHas 224? Vilken är den nyaste "guiden" man bör följa? Rent ut sagt, hur bränner jag XGD3 (0800) spel?
    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du bör bränna dom korrekt med overburn på en IHAS, även om dom ofta fungerar ändå så är det att föredra att göra helt rätt ifall du skall spela dom på någon annan 360 än din egen.

    Just din hitachi v47 bryr sig ju inte ett smack om AP25 och kommer kunna starta spelen både med AP25 replay data (som dom är nu) och med AP25 profile data (som kräver iXtreme 3.0 på alla andra drivar förutom gamla hitachi och samsung).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Ja då får det väl bli en liten julklapp till mig själv då

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    North of Sweden
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Allo! Är de nån annan delning på skivan? Den frågade om jag skulle dela den i en annnan delnig när jag försökte bränna AC R

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja Layerbreak har bytt plats. Eftersom det nu bränns in mer på första lagret.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man skall INTE använda gamla hederliga layerbreak 1913760 för xgd3 spel.
    Calculate optimal borde ju fungera :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jag har bränt ett XGD3 spel korrekt men får det ändå inte att starta. Vet inte riktigt vad det är som gäller när det kommer till olika dashboards osv. Har dashboard 2.0.13146.0 och LT+ firmware, vet dock inte vilken version men flashade för ca 3 månader sedan. Är det något av dashboard eller firmware som jag måste uppdatera för att få spelet att fungera?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Jag har bränt ett XGD3 spel korrekt men får det ändå inte att starta. Vet inte riktigt vad det är som gäller när det kommer till olika dashboards osv. Har dashboard 2.0.13146.0 och LT+ firmware, vet dock inte vilken version men flashade för ca 3 månader sedan. Är det något av dashboard eller firmware som jag måste uppdatera för att få spelet att fungera?
    Firmwaren, LT+ 2.0 kom i oktober, du har 1.9
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Firmwaren, LT+ 2.0 kom i oktober, du har 1.9
    Ok, tack då vet jag.

    Ska jag uppdatera dashboard också?
    Last edited by bluebulls84; 2011-12-22 at 20:40.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Ok, tack då vet jag.

    Ska jag uppdatera dashboard också?
    Kan vara en bra idé ja, min rekomendation är att du har lite is i magen och inväntar LT+ 3.0 som är planerad att släppas den 24:e (för tjockis liteon och benq läsare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Hej!

    Försökte hoppa på den mest passande tråden när det gäller XGD3 och overburn.
    Har ingen Liteon-brännare, och lär inte kunna på enkelt sätt kunna skaffa en heller.
    Jag lever i den underbara världen, Apple, iMac, Mac mini och Macbook Pro.
    Eller som man också skulle kunna säga att jag har ingen burk vid sidan om monitorn.
    Så det är lite svårt att bara byta ut min brännare.
    Jag kan visst köra Windows felfritt, och det har jag gjort.
    Imgburn, och truncate, som ej funkar, missar ju mycket data.
    För overburn funkar såklart inte med min dvd-brännare, en Optiarc(Sony).
    Då undrar jag om det skulle kunna fungera på en Pioneer DVRTS0(sitter i min Mac mini) (Om nu någon har har koll, jag finner ingen info.. ?)

    För annars, är det bara Liteon som klarar av overburn överhuvudtaget?

    En parantes bara.
    Om inte, finns det ngt annat sätt, tex via usb att koppla till denna Liteon?
    USB > Sata kanske? Hjälp..



    Ursäkta om jag bumpar tråden, jag har verkligen försökt finna ett svar..

    Tackar ödmjukast på förhand! : )
    Last edited by phreakii; 2012-02-28 at 20:45.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du borde ju kunna köra en lite-on + usb-adapter. Du får väl gömma den i byrålådan när du inte använder den så den inte förstör din snygga skrivbordsmiljö när du inte bränner xgd3-spel :-)

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1525
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1533&xSec=60
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1527
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Hej igen! : )

    Det låter ju verkligen kanon om man kan köra med den usb-adaptern och en lite-on för att bränna ett xgd3-spel!! : )

    Så för att jag verkligen förstått det rätt..
    Skulle er usb-adapter du hänvisar till i den översta länken fungera tillsammans med http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507 ?

    Då skulle jag kunna "bränna spelet, sen bara slänga dvd-brännaren i byrån" typ? : )

    Tack för ditt snabba svar Hansi!
    Last edited by phreakii; 2012-02-28 at 23:19.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    Hej igen! : )

    Det låter ju verkligen kanon om man kan köra med den usb-adaptern och en lite-on för att bränna ett xgd3-spel!! : )

    Så för att jag verkligen förstått det rätt..
    Skulle er usb-adapter du hänvisar till i den översta länken fungera tillsammans med http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507 ?

    Då skulle jag kunna "bränna spelet, sen bara slänga dvd-brännaren i byrån" typ? : )

    Tack för ditt snabba svar Hansi!
    Det stämmer bra det kör med Windows när du bränner bara (imgburn)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag sitter med en iMac, hur ska jag göra för att bränna spelen med brännaren jag köpte?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Installera windows med hjälp av bootcamp och kör med imgburn, alternativt googla dig fram till hur du bäst bränner XGD3 spel med en iHAS brännare som har Burner MAX på en MAC
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Här funkar det absolut felfritt på enklast möjligaste sätt när man som jag har en iMac och inte vill beblanda sig med Win, lägga in Bootcamp exempelvis : )
    Skaffade en SATA till USB och en LITE-ON brännare till det. IsoBurn i OSX, nemas problemas. Allt funkar som det ska till 100% : )

    Så tack för allt intresse och hjälp i forum och övriga trådar, men mecka inte till det för mycket.
    Det var inte svårare än så för oss iMac användare ändå : )

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    Här funkar det absolut felfritt på enklast möjligaste sätt när man som jag har en iMac och inte vill beblanda sig med Win, lägga in Bootcamp exempelvis : )
    Skaffade en SATA till USB och en LITE-ON brännare till det. IsoBurn i OSX, nemas problemas. Allt funkar som det ska till 100% : )

    Så tack för allt intresse och hjälp i forum och övriga trådar, men mecka inte till det för mycket.
    Det var inte svårare än så för oss iMac användare ändå : )
    Frågan är dock om du fick en full-size bränning eller en truncate variant utan att veta om det...

    ** edit: **

    t.ex. den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=651x1oppjXE här visar dom att du ska "patcha" ison, men kollar du storleken så tar han bort delar av ison, dvs trunkerar den... inte en full size bränning, vilket är anledningen till att man i huvudtaget vill ha en iHAS brännare med Burner MAX

    ** edit2: **

    http://www.ixtreme.net/360-backups/1...as-method.html <--- denna guiden säger att du får full size bränning, ett enkelt sätt att testa detta på är genom att bränna ett spel som är välkänt att ha så kallade "CIV Checks", ett sådant spel är Forza Motorsport 4, om du sedan kan spela det spelet i säg 30+ minuter utan att du får "clean disc" eller "unauthorized disc" meddelande är bränningen full size och OK, om så inte är fallet är det truncate (att den skippat sista delen på skivan) vilket inte funkar med spel som utför CIV checks (Dessa är helt slumpmässiga, det sker inte alltid vid samma tillfälle, dom sker lite hur som helst i spelet, antingen precis vid uppstart eller när som helst mitt i spelets gång och orsakar att du får felmeddelande om oläslig skiva alternativt unauthorized...) truncate är inte heller säkert att köra med på live, det är lättare för MS att hitta den typen av backuper (det saknas jue trots allt data på skivan!!)
    Last edited by Swizzy; 2013-03-27 at 01:50.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Frågan är dock om du fick en full-size bränning eller en truncate variant utan att veta om det...

    ** edit: **

    t.ex. den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=651x1oppjXE här visar dom att du ska "patcha" ison, men kollar du storleken så tar han bort delar av ison, dvs trunkerar den... inte en full size bränning, vilket är anledningen till att man i huvudtaget vill ha en iHAS brännare med Burner MAX

    ** edit2: **

    http://www.ixtreme.net/360-backups/1...as-method.html <--- denna guiden säger att du får full size bränning, ett enkelt sätt att testa detta på är genom att bränna ett spel som är välkänt att ha så kallade "CIV Checks", ett sådant spel är Forza Motorsport 4, om du sedan kan spela det spelet i säg 30+ minuter utan att du får "clean disc" eller "unauthorized disc" meddelande är bränningen full size och OK, om så inte är fallet är det truncate (att den skippat sista delen på skivan) vilket inte funkar med spel som utför CIV checks (Dessa är helt slumpmässiga, det sker inte alltid vid samma tillfälle, dom sker lite hur som helst i spelet, antingen precis vid uppstart eller när som helst mitt i spelets gång och orsakar att du får felmeddelande om oläslig skiva alternativt unauthorized...) truncate är inte heller säkert att köra med på live, det är lättare för MS att hitta den typen av backuper (det saknas jue trots allt data på skivan!!)
    Är 100% säker på en full-size bränning! (Annars skulle det vara en slut-boss efter varje eftertext som jag missar? Eller?.)

    ISO > (Kör ju alltid sjklart en abgx360 koll) > En brännare, som såklart klarar överbränning, en av dem bättre, en flashad Lite-On (spec. IHAS 124B, ska alltid sluta på B när det gäller Mac iaf, PC - I dont care he he). > Sedan bränner vi detta i IsoBurn, layerbreak sätt automatiskt på 2133520 (xgd3), annars ändrar vi detta självklart. > DONE! > Game on!

    Gjort ett 10-tal xgd3-backuper, inga problem. Spelat igenom ett par stycken utav dem. Keep on rocking iMac users : )

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nja, alla spel använder inte hela skivan, och alla spel har inte CIV checks heller, dom spel som inte använder hela skivan och inte har CIV checks kommer funka utan problem oavsett om du bränner fullsize eller kör truncate (det finns vissa läsare som inte har stöd för truncate alls, om jag inte minns fel är det hitachi...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nja, alla spel använder inte hela skivan, och alla spel har inte CIV checks heller, dom spel som inte använder hela skivan och inte har CIV checks kommer funka utan problem oavsett om du bränner fullsize eller kör truncate (det finns vissa läsare som inte har stöd för truncate alls, om jag inte minns fel är det hitachi...)
    Nej ok då, jag ger mig då.. Mina bränningar funkar inte alls, dem blir inte alls fullsize, dem truncaterar säkert på ngt sätt, inget har lyckats som det ska. Så? Allt till belåtenhet..

    Jag är iaf nöjd att mina bränningar fungerar som dem ska med min hårdvara och alla backups fungerat felfritt utan att behövt installera bootcamp och ett dussintals extra verifieringsprogram att så att varje sector jaddi jadda är fylld på skivan. Lite-On har iaf stöd för överbränning och jag behöver aldrig köra någon truncate. Lås gärna mer om överbränning när det gäller flashad Lite-On som är optimerad just för överbränning.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    Nej ok då, jag ger mig då.. Mina bränningar funkar inte alls, dem blir inte alls fullsize, dem truncaterar säkert på ngt sätt, inget har lyckats som det ska. Så? Allt till belåtenhet..

    Jag är iaf nöjd att mina bränningar fungerar som dem ska med min hårdvara och alla backups fungerat felfritt utan att behövt installera bootcamp och ett dussintals extra verifieringsprogram att så att varje sector jaddi jadda är fylld på skivan. Lite-On har iaf stöd för överbränning och jag behöver aldrig köra någon truncate. Lås gärna mer om överbränning när det gäller flashad Lite-On som är optimerad just för överbränning.
    Dussintals extra verifierings program? vad snackar du om?!

    Bootcamp = Installera windows på en MAC, därefter kör man ABGX360, det kan du göra direkt i mac också utan problem om du känner för det... när man väl vet att iso filen stämmer överens med original bränner man med imgburn och kollar brännings kvalitén med KProbe2, det är mao 2-3 program man behöver utöver Bootcamp som ger dig möjlighet att köra windows...

    Jag är absolut inte ute efter att säga att din metod inte funkar, det jag försöker få fram är att det kanske inte är så bra som man tror eftersom du inte med säkerhet vet att den verkligen gör rätt, brännaren är inte "optimerad" den är patchad att rapportera större storlek för skivan än vad den egentligen är, därefter tar den hand om adresseringen etc. och löser det, men den är inte helt enkelt "optimerad", utöver det är det inte bara att du har en Liteon iHAS x24B som gäller, det har att göra med firmwaren på den också, du behöver ha iXtreme Burner MAX flashad till den för att den ska rapportera större storleken på skivan...

    Utöver det kostar väl inte bootcamp någonting extra? det gör IsoBurn... imgburn, kprobe2 och abgx360 är alla gratis, och du lär redan ha en windows installations skiva hemma som du kan använda, annars kan du säkerligen få tag på en väldigt lätt, så du behöver inte slänga ut massa extra pengar för att få möjligheten att bränna på en mac (utöver att du behöver ha en bra brännare såklart, men det behöver du även om du kör med isoburn)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dussintals extra verifierings program? vad snackar du om?!

    Bootcamp = Installera windows på en MAC, därefter kör man ABGX360, det kan du göra direkt i mac också utan problem om du känner för det... när man väl vet att iso filen stämmer överens med original bränner man med imgburn och kollar brännings kvalitén med KProbe2, det är mao 2-3 program man behöver utöver Bootcamp som ger dig möjlighet att köra windows...

    Jag är absolut inte ute efter att säga att din metod inte funkar, det jag försöker få fram är att det kanske inte är så bra som man tror eftersom du inte med säkerhet vet att den verkligen gör rätt, brännaren är inte "optimerad" den är patchad att rapportera större storlek för skivan än vad den egentligen är, därefter tar den hand om adresseringen etc. och löser det, men den är inte helt enkelt "optimerad", utöver det är det inte bara att du har en Liteon iHAS x24B som gäller, det har att göra med firmwaren på den också, du behöver ha iXtreme Burner MAX flashad till den för att den ska rapportera större storleken på skivan...

    Utöver det kostar väl inte bootcamp någonting extra? det gör IsoBurn... imgburn, kprobe2 och abgx360 är alla gratis, och du lär redan ha en windows installations skiva hemma som du kan använda, annars kan du säkerligen få tag på en väldigt lätt, så du behöver inte slänga ut massa extra pengar för att få möjligheten att bränna på en mac (utöver att du behöver ha en bra brännare såklart, men det behöver du även om du kör med isoburn)
    Har ingen Win-skiva, så viktigt känns inte Bootcamp och Win på datorn för mig som Appleanvvändare : )
    Jodå min firmwaren på min Lite-On är iXtreme Burner MAX flashad också. Så det enda jag utesluter nu är att checka brännings kvalitén med KProbe2.
    Jag får förlita mig på Verbatim och en lååångsam bränningstid : P

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inga problem att bränna XGD3 korrekt på en mac med macspecifika program så länge man har en burnmax flashad lite-on brännare. Finns gott om guider för detta, bara att googla.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Nej precis det jag försökt säga, det funkar perfekt med tillbehören jag skaffat : )
    Som i mitt fall sitter jag med en iMac (som många andra), köpte en usb till sata-adapter.
    Kopplade in denna till en flashad Lite-on brännare liggandes vid sidan om. Voila! : )
    Så jag ber inte om hjälp, har googlat nog, men alla verkar tro jag behöver den.
    Skrev bara att nu var det kirrat och klart, men sen drog det upp om jag verkligen var säker på att det funkar.
    Jo backuperna av spelen funkar, så jag antar det : )

    Så någon som har iMac's problem får gärna fråga mig det gör inget.

    Glad påsk på er!

Liknande diskussioner

  1. ABGX360 och XGD3
    By SnowJim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 23:50
  2. Bränna XGD3 med ixtreme burner max!
    By wartech in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 12:59
  3. Hitachi 47DJ vs XGD3?
    By dapr0x in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 12:57
  4. Vissa XGD3 spel fungerar inte.
    By Gladjolt in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 14:15
  5. Bränna XGD3
    By Oddish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 21:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •