Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: Information om iXtreme LT+ v3.0 (Liteon och Benq) EDIT Nu även för SLIM!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Information om iXtreme LT+ v3.0 (Liteon och Benq) EDIT Nu även för SLIM!

    Info: iXtreme LT+ 3.0 för BENQ och LITEON på äldre 360 modellen släpptes runt julafton. EDIT 2012-01-15 Nu även släppt till alla SLIM lite-on förutom modell 1175 som vi fortfarande inte kan flasha.


    c4eva Spoke! (2011-12-21 [team channel])
    10
    Posted on 2011-12-21 by admin | Translate

    [2011-12-21 04:33AM UTC] <c4eva> hello
    [2011-12-21 04:42AM UTC] <c4eva> benq and phat liteon final complete
    [2011-12-21 04:42AM UTC] <c4eva> get ready for xmas eve release



    http://c4evaspeaks.com/additional-in...e-lt-plus-3-0/

    With the final testing stage of BenQ and phat Lite-On underway in preparation for the scheduled Christmas Eve release of c4eva’s iXtreme LT+ v3.0, we thought we’d drop some additional bits of info into your Stockings in the form of answers to some recent questions.

    Version 3.0 of iXtreme LT+ for BenQ and Lite-On (both phat and slim) does in fact retain support for truncated backups, although it is strongly recommended to use full burns made with a compatible Lite-On iHAS drive flashed with the iXtreme Burner MAX fw. Support for truncated backups, however, remains excluded from Hitachi in its forthcoming 3.0 version.

    While abgx360 v1.0.6 remains in progress, the new version of Xbox Backup Creator can be used temporarily as an alternative for injecting the necessary new AP25 topology data files into existing backup ISOs. XBC doesn’t perform the same degree of validation of topology data files, and provides no means to verify their authenticity or correctness, so be very cautious if using files from unknown sources until abgx360 is released. In addition to extracting/injecting AP25 topology data files, the new XBC also works with the existing 0800 v3.0 ripping firmware to dump backup ISOs that include proper topology data from original game discs. At the time of writing, it has yet to be definitively determined whether the new XBC will be released alongside LT v3.0, or if it will be released later. The new abgx360 is still under heavy development, and will release in due time.

    Recently, there have been some rumors and bogus info spread by a sad individual that is attempting to trick and confuse people with fake release dates, false info, bogus IRC channels and Facebook accounts (note: we don’t post on Facebook, only Twitter), and mislabeling things as “official” when they are in fact not. We’d like to remind users that the only official sources for news and info from c4eva and the team are here at c4evaSpeaks.com, the #c4e channel on EFNet IRC, the Team-Xecuter, JungleFlasher, and abgx360 websites, as well as reliable news outlets such as Xbox-Scene. Be wary of news or information from other outlets that don’t cite the official #c4e IRC channel or one of the aforementioned sites as the original source.
    Last edited by Hansi; 2012-01-15 at 23:02.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Bra skit! Då var de där rykterna man läste om för några dagar sedan angående julafton korrekt då.
    Men fram till dess att abgx är släppt så måste jag säga att iXtreme LT+ 3.0 inte riktigt fyller sitt fulla syfte. Hoppas inte utvecklingen av det stöter på svåra problem utan att det kan komma kring ny år eller så.

    Med tanke på hur lång tid det utvecklat den här versionen, så börjar jag nästan misstänka att nya abgx kommer få nytt GUI. Men det är bara en gissning helt obaserad på någon som helst info eller rykten.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg

    Version 3.0 of iXtreme LT+ for BenQ and Lite-On (both phat and slim) does in fact retain support for truncated backups, although it is strongly recommended to use full burns made with a compatible Lite-On iHAS drive flashed with the iXtreme Burner MAX fw. Support for truncated backups, however, remains excluded from Hitachi in its forthcoming 3.0 version.

    Återigen, vi rekommenderar att man slutar mecka med "truncate" bränningar, skaffa en IHAS brännare med burnmax och bränn KORREKTA backuper. Hitachi v78/v79 kommer INTE kunna starta "truncate" backuper med iXtreme 3.0

    Vi har IHAS brännaren i olika konfigurationer från 250:- till 1195:-
    http://www.psxcare.com/search.php?xS...s&submit=S%F6k
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Betyder detta att alla våra gamla brända spel kommer funka med LT3.0?
    Sen undrar jag vad som menas med "truncate" bränningar?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bayern Visa Inlägg
    Betyder detta att alla våra gamla brända spel kommer funka med LT3.0?
    Sen undrar jag vad som menas med "truncate" bränningar?
    Gamla som INTE har AP25 kommer funka utan problem... gamla spel som har AP25 kommer du behöva bränna om på nytt

    Truncate bränningar = Bränning där du i imgburn valt "truncate" och inte "overburn" alternativt brännt skivan med äldre imgburn och avslutat bränningen vid 97%
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    c4eva Spoke! (2011-12-24 #c4e)

    [2011-12-24 03:01AM UTC] #c4e <c4eva> creating nfo for 3.0, release within 24 hours, merry xmas everyone!
    [2011-12-24 03:27AM UTC] #c4e <c4eva> slim will be done, takes extra time due to chip protection, working on it now!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    BenQ VAD6038 LT+ v3.0 RELEASED
    Lite-On 02510C
    (74850C, 83850Cv1,
    83850Cv2, 93450C) DG-16D2S LT+ v3.0 RELEASED
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lite release info

    C4E's iXtreme LT+ in association with Team Jungle & Team Xecuter
    Official release of the iXtreme LT+ v3.0 for Benq and phat Liteons
    - Support for topology data on AP25 enabled titles. Will correctly answer any ap25 challenge eliminating need for dae.bin to create a backup.
    - No need to make new backups everytime dae.bin is updated on console

    Topology Data
    When ap25 was first introduced I devised a way of calculating any challenge which I called the silver bullet which I made reference to a long time ago.
    This was withheld until it was absolutely necessary. It was easier to replay the fixed challenges.
    With unique per console ap25 challenges it has become necessary to use the silver bullet.
    A series of measurements are taken across the disk. This topology data is then used to calculate a response to any ap25 challenge.
    It is very important that the drive used to create the topology data is reliable at reading discs as bad topology data equals bad ap25 responses.
    Liteon drives using 0800 v3 seem to be more accurate for this purpose. Only ap25 enabled titles require topology data. Activation of ap25 on older non-ap25 games although technically possible is highly unlikely.
    Currently topology data for xgd3 titles are similar and topology data from one xgd3 title will pass on another xgd3 title although this is not advisable.
    Per title title topology data is best as there are slight differences between titles and newer titles could have different topology than existing ones.

    I would like to wish everyone a merry xmas and a happy new year. I look forward to the challenges ahead.

    Thanks go to Team Jungle for their hard work and efforts in the development process.
    Thanks also go to Team Xecuter for their support to this project.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://pastebin.com/FSyqk7Nm

    NOTE: THIS IS AN UNOFFICAL FAQ PUT TOGETHER TO ANSWER SOME OF THE REPEAT QUESTIONS
    NOTE: THIS WAS CREATED BASED ON THINGS SAID IN #FW BY OPS/ADMINS
    NOTE: GOT CORRECTIONS? -> /msg XoD
    NOTE: THANKS
    NOTE: Last Updated 25/12/2011 @ 9:45PM MERRY XMAS!)

    Q) What has happened tonight (24/12/2011 GMT -5)
    A) LT+ 3.0 For Benq AND Liteon Drives has been released, along with Xbox Backup Creator v2.9 Build:0350 as of 25/12/2011 @ 9:45PM GMT -5

    Q) What are the latest releases available?
    A) JungleFlasher is v0.1.90(293) - Released 11/26/2011
    LT+ 3.0 for Benq AND Liteon - Released 24/12/2011
    Xbox Backup Creator v2.9 Build 0350 - Released 24/12/2011

    Q) Where do I get the latest firmware pack?
    A) http://bit.ly/t8RdJ7 (Latest_iXtreme_and_Stock_Firmware_Pack.rar, md5 = 28BE8EDC9A2E11AAC8ECDF5D13F5F2EB)

    Q) Where do I get the new Xbox Backup Creator v2.9 Build 0350?
    A) Several options: http://www.multiupload.com/ZWUW3JLI7R (Xbox.Backup.Creator.v2.9.0.350.zip, md5 = A1A5C374319A18EB74C998875F7E50F5)

    Q) What is the latest firmware for my Benq drive?
    A) Latest_iXtreme_and_Stock_Firmware_Pack.rar\Firmwar e\LTPlus-0442-v3.0.bin == LT+ 3.0 Benq Firmware

    Q) What is the latest firmware for my Liteon drive?
    A) Latest_iXtreme_and_Stock_Firmware_Pack.rar\Firmwar e\LTPlus-0251-v3.0.bin == LT+ 3.0 Lite-On Firmware

    Q) What about other drives?
    A) No newer firmware is available/needed at the moment.

    Q) How do I apply the new LT+ 3.0 Firmwares?
    A) One option is to follow the OFFICIAL Jungleflasher tutorial.

    Q) Why does JungleFlasher v0.1.90(293) not recognize the new LT+ 3.0?
    A) It will report LT+ 3.0 firmware as 1.1/2.0 because it's outdated, you have to manually point it to the 3.0 firmware file to be able to flash (A.K.A. No autoloading, for now)

    Q) Can I play my OLD BACKUPS on this new LT+ 3.0 firmware?
    A) Pre ap25 titles, yes. ap25 enabled titles require the appropriate TOPOLOGY DATA (See below)

    Q) How do I add this "Topology Data" to my backups (Iso files)?
    A) Follow the steps and be sure to READ the following CAREFULLY: http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=78475

    Q) Do I have to re-burn my xgd3 games with this new "topology data"?
    A) Yes, using the appropriate burner (Liteon iHAS series burner flashed with the LT Burner Max Firmware + Verbatim media)

    Q) How can I rip my ORIGINAL game disk to get the required topology data?
    A) You would require an 0800 compatible drive and firmware, and the original disk (Naturally...). Use Xbox Backup Creator!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://team-xecuter.com/topology-fil...treme-lt-v3-0/

    Samling med "topology files" som krävs för att spel med AP25 skydd skall fungera med iXtreme 3.0
    http://bit.ly/u6ZaKY

    Information om xbox backup creator, vilken kan användas för att patcha in dessa "topology files" i sina ISO-filer
    http://team-xecuter.com/xbox-backup-...-by-redline99/

    Downloadlänk för xbox backup creator
    http://www.multiupload.com/ZWUW3JLI7R
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Hansi; 2011-12-28 at 11:24.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej har en lite on brännare som jag bränner ner xgd3 spelen och har flashat med lt 2.0 och hörde att en viss uppdatering gör så man måste omflasha igen till 3.0 för kunna spela xgd3 spelen kommande stämmer det ? spelar bara offline så är man tvunge att flasha om igen för kunna spela dom kommande xgd3 spelen tacksam för svar

    mvh
    danielo

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ninjagol Visa Inlägg
    hej har en lite on brännare som jag bränner ner xgd3 spelen och har flashat med lt 2.0 och hörde att en viss uppdatering gör så man måste omflasha igen till 3.0 för kunna spela xgd3 spelen kommande stämmer det ? spelar bara offline så är man tvunge att flasha om igen för kunna spela dom kommande xgd3 spelen tacksam för svar

    mvh
    danielo
    Något spel i framtiden kommer tvinga dig att uppdatera systemet, det är bara en tidsfråga. När du då uppdaterar så måste du flasha till iXtreme 3.0 och bränna om alla AP25 skyddade spel. Undantag är om du har Samsung, Hitachi V32-59 eller JTAG-hack.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    ok hansi så man måste då flasha igen och tänkte fråga dig angående patch till spelen behöver man patcha alla spelen som kommer för det skall funka med sin med 3.0 eller är det bara fåtal spel man behöver göra det för det skall funka på sin xbox 360


    ap25 som du pratade om vad är det för nått och vilka spel kan man se sina tidigare bränningar som har ap25

    patchen som man ev måste göra vilka program måste man då ha och det är svårt att patcha spelen som det behövs göra patch


    tacksam för svar

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    XGD2 spel med AP25:
    Assassins Creed: Brotherhood
    Dead Island (några är XGD2, några är XGD3)
    Fable III
    Need for Speed: Hot Pursuit
    Halo: Reach
    Skylanders: Spyros adventures
    Call of Duty: Modern Warfare 2
    Call of Duty: Black

    Utöver det så har ALLA XGD3 spel AP25, t.ex spelen i listan nedanför, men även alla nyare spel som jag inte hunnit få med på listan. Undantag kan säkert finnas.

    RAGE
    Dark Souls
    Ace Combat: Assault Horizon
    Forza 4
    Batman: Arkham City
    The Adventures of Tintin: The Game
    Sonic Generations
    Battlefield: Bad Company 3
    CoD: MW3
    Metal Gear Solid HD Collection
    GoldenEye 007: Reloaded
    Just Dance 3
    Skyrim
    Saints Row The Third
    Assassins Creed Revelations
    Halo Combat Evolved
    NFS: The Run

    Alla dessa spel måste patchas med topology data och brännas om för att det skall fungera med iXtreme 3.0

    Patcharna och programmet man använder för att patcha (xbox backup creator i väntan på att en ny abgx360 släpps) har jag redan länkat till i början av denna tråd. Var snäll och LÄS allt jag skrivit i tråden. Det här är en klistrad tråd och jag vill inte att den i onödan skall bli stökig med frågor som redan är besvarade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Vilken firmware skall jag använda till benq tjock?
    Är någon av dessa rätt

    LT-Benq-0800-v3 eller LTPlus-0442-v3.0?

    Svårt att hitta rätt bland alla olika firmware

    Hittade rät men nu har jag ett nytt problem,flashade om til original och tog sedan update via usb och sedan kollade jag dashboarden och där kunde jag inte välja svenska bara massa andra språk.

    Vad är felet då?

    Mvh
    Last edited by SWEwillow; 2011-12-30 at 15:06.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Vilken firmware skall jag använda till benq tjock?
    Är någon av dessa rätt

    LT-Benq-0800-v3 eller LTPlus-0442-v3.0?

    Svårt att hitta rätt bland alla olika firmware

    Mvh
    LT-Benq-0800-v3 (och alla andra 0800 firmware) är ENDAST till för att koppla sin dvdläsare till en PC för att rippa spel med xbox backup creator!

    Så LTPlus-0442-v3.0 är nog lämpligare :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Såg det nu när jag läste igenom lite.

    Men det andra problemet verkar skumt,att man inte kan välja svenska som språk

  18. #18
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Och inga spel funkar nu inte ens original sedan jag uppdaterade till Lt 3.0

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Och inga spel funkar nu inte ens original sedan jag uppdaterade till Lt 3.0
    Körde du med Jungleflasher 1.91?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Såg det nu när jag läste igenom lite.

    Men det andra problemet verkar skumt,att man inte kan välja svenska som språk
    Vad jag känner till har det ALDRIG gått att välja svenska som språk på en Xbox 360, du kan välja sverige som land och därmed få svenska i spelen, men dashboard språken är väldigt limiterade...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Jepp använder senaste JF.

    Men skall testa igen om det går för står att LT 3.0 är inlagd.

    Och måste man patcha om nhl 12 manuellt?
    Last edited by SWEwillow; 2011-12-30 at 15:38.

  22. #22
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Inga original funkar nu..

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Inga original funkar nu..
    Du har gjort någonting fel. Skapa en egen tråd för att få hjälp. Den här tråden är klistrad och endast till för allmänna frågor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har nya abgx360 släppts, med stöd för xgd3 och ap25 profile data, så man slipper patcha "manuellt" med xbox backup creator.

    http://abgx360.net/
    http://abgx360.net/download.php


    2012/01/03

    abgx360 v1.0.6 released!

    Changes affecting all platforms:

    - XGD3 support.
    - Replaced AP25 replay sector support with support for topology data (for consoles which do AP25 checks -- make sure you have LT+ v3.0 or later).
    - Added "Min Kernel Required" (to boot the game) when checking an XEX.
    - Added improvements to AutoUpload (used by uploaders) including extended C/R for SS (using the original disc) to make sure files uploaded to the database have very accurate angle measurements.
    - Added optional command line argument "--speed" for setting drive speed when checking a burned DVD. Example: "--speed 12" will attempt to set the drive speed to 12x. You can try to set any speed you like, but setting a speed higher than what your media supports may cause read errors if the drive's firmware doesn't govern it. "--speed 0" will set the drive's default speed.
    - Added optional command line argument "--showsstable" for when you want to see the SS C/R data but you still prefer medium or low verbosity. The SS C/R table has also been updated with "Mod?" being split into "Tol" (response tolerance) for the CCRT entry and "Mod" (response modifier) for the drive entry, also "Pad?" has been renamed to "Typ" (type). Thanks Redline99!
    - Added vendor specific additional info and bus type when displaying optical drive names (bus type displayed on Windows only).
    - Updated the list of optical drive sense code errors.
    - Updated the game ratings definitions.
    - Fixed a bug which negated the ability to recover from a write error when rebuilding an ISO using the low disk space method. It's unlikely that a write error would be recovered on subsequent retries, but at least now it will write the data in the correct place if it does recover.
    - Fixed a bug which caused "Unknown Media: 0x00000000" to be displayed if the "Secure Virtual Optical Device" media flag was set and the "XGD2 Media Only" image flag was not set (The "XGD2 Media Only" flag has also been renamed to "Original Media Only" in abgx360 since they are using the same flag for XGD3).
    - The archaic caution message about angle 359 was removed, but you are still able to "fix" it if you still have iXtreme < v1.4 (really old and not suitable for XBL anyway).
    - Ability to "extract entire video partition (253 MB)" was removed; this doesn't make sense for XGD3 and isn't even very useful for XGD2 since it was just including a bunch of padding data that isn't even part of the real video partition... it was only needed for very old methods of concatenating with stealth files and a game partition to make a working backup.

    Note: The way video is checked/fixed is now a little different for both XGD2 and XGD3. The previous way was to check/fix both L0 video and L1 video off of L0, and then to check/fix "SplitVid" (L1 video on L1) afterwards by comparing it to L1 video on L0. Since XGD3 has no room for L1 video on L0, and to keep things consistent, video will now always be checked/fixed according to L0 on L0 and L1 on L1, and the "SplitVid" check is now gone (nominally). The only effective difference is that L1 video on L0 is no longer checked, but this is not a problem... it's not even supposed to be there and it's not visible to the host console when using a "safe" custom firmware. You can rest assured that only old and unsafe custom firmwares will read L1 video from L0; newer ones will read it properly from L1 (this is necessary in order to replicate the read/seek performance of an original disc).

    There is also a big annoying yellow message if you have "Check/Fix Video padding" enabled and you check an XGD2 game with L1 video on L0 (or any data in that area). To make the message go away you will need to either add command line option "--pL0" to confirm that you want to blank it out (XGD2 ISOs without L1 video on L0 will appear to have bad video data when checked with older versions of abgx360), or you can simply disable "Check/Fix Video padding", as it still makes no difference in terms of stealth... this option only exists as a way to make sure ISOs are "clean", with no extra data in areas that aren't CRC checked. Note that this version of abgx360 doesn't care about L1 video on L0... it will pad L0 video with zeroes whenever video is autofixed or manually patched.

    Sorry if the command line options are annoying (you can add them under the "Misc" tab of the GUI), but you can be sure that an improved v1.1.0 GUI is in the works...

    Note: The GUI has not been changed and will still display version 1.0.2, don't worry about it as long as the CLI app displays v1.0.6
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu är iXtreme LT+ 3.0 även släppt till de flesta SLIM med Lite-on (ej version 1175 ännu tyvärr)

    Official release of the iXtreme LT+ v3.0 for 0272/0225/0401/1071 slim Liteons

    - Support for topology data on AP25 enabled titles. Will correctly answer any ap25 challenge eliminating need for dae.bin to create a backup.

    - No need to make new backups everytime dae.bin is updated on console

    - Extra support for rare firmwares

    Topology Data

    When ap25 was first introduced I devised a way of calculating any challenge which I called the silver bullet which I made reference to along time ago. This was withheld until it was absolutely necessary. It was easier to replay the fixed challenges.

    With unique per console ap25 challenges it has become necessary to use the silver bullet.

    A series of measurements are taken across the disk. This topology data is then used to calculate a response to any ap25 challenge.

    It is very important that the drive used to create the topology data is reliable at reading discs as bad topology data equals bad ap25 responses.

    Liteon drives using 0800 v3 seem to be more accurate for this purpose. Only ap25 enabled titles require topology data. Activation of ap25 on older non-ap25 games although technically possible is highly unlikely.

    Currently topology data for xgd3 titles are similar and topology data from one xgd3 title will pass on another xgd3 title although this is not advisable.

    Per title title topology data is best as there are slight differences between titles and newer titles could have different topology than existing ones.

    One liteon to go and four Hitachis. Have a great year everyone.

    Thanks go to Team Jungle and all testers for their hard work and efforts in the development process.
    Thanks also go to Team Xecuter for their support to this project.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Har någon kommit över en nedladdningslänk till slim 3.0 ännu? Tycls inte finnas på xbins ännu..

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Har någon kommit över en nedladdningslänk till slim 3.0 ännu? Tycls inte finnas på xbins ännu..

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
    LT+ v3.0 for Slims http://bit.ly/yk7DnX
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    LT+ v3.0 for Slims http://bit.ly/yk7DnX
    Tack så mycket! Du räddade min e.m.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Edit: det var inget. Jag är tydligen blind!

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Tjenare,

    inget nytt om 1175 än?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 14:35
  2. ixtreme LT 1.2 Benq problem
    By milky81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 13:08
  3. Problem, Ixtreme 1.6 Benq
    By ponta_koj in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 21:47
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 18:56
  5. Benq med iXtreme....
    By Sig_bee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •