Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: usb mikrofon till softmoodat wii ?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    usb mikrofon till softmoodat wii ?

    har just fått mitt wii softmoodat på PSX. Nu när jag använder en extern hårddisk till ena USB uttaget så har jag testat med att använda det andra till en usb mikrofon, men utan framgång. Wii spelet känner inte av mikrofonen.
    har nu letat runt bland forum och det står väldigt lite om detta problem, borde finnas mer frågor om detta. Det svar som dyker upp lite här och där är att man skall uppdatera är t.ex :

    "The microphone gets plugged into the USB port that is not used by the USB HDD. Install IOS223 from hermes cIOS installer v4, install IOS223 as 38 merged with 37, thah should get your USB microphone working. Make sure that when you boot a microphone game, you set the game to boot with IOS223 from within the game settings of your usb loader. "

    Någon som testat detta ?
    Hur installerar man detta, är det enkelt ?. Eller skall man lämna in den till PSX o få hjälp ?
    Tar man ur typ SD kortet och laddar ner detta så går det med automatik eller ?

    Tackar på förhand
    mvh
    Niclas

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Det kan vara så att det redan är installerat på ditt Wii.
    Har du testat att att byta cIOS i din USB Loader? Vad händer då?

    cIOS installerar/uppdaterar man antingen med en cIOS Installer eller med WAD-filer (installeras med MMM eller WAD Manager mfl)

    Du kan ta ut n rapport med SysCheck: http://syscheck.googlecode.com/files/syscheckb14.zip
    posta resultatet här så kollar jag.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hur byter man cIOS i USB loader, tar man ut SD kortet och fixar detta i datorn ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sist vi hade en kund med detta problem fick vi det att fungera i wiiflow men inte usbloader om jag inte minns fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag har testat med wii floder utan framgång
    Eftersom jag inte gjort detta tidigare så behöver jag ba vägledning och hoppas man kan få bra svar.

Liknande diskussioner

  1. Skype för PSP, mikrofon?
    By kenkarniff in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 16:57
  2. Tangentbord och mikrofon till Nintendo Wii
    By lost in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 16:18
  3. Mikrofon till xbox! Mic till xbox!
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 09:04
  4. Mikrofon till karaoke revolution
    By jaypeg in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 00:59
  5. Mikrofon till karaoke
    By bworm in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 11:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •