Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: blir man bannad av att enbart regga sig på xboxlive ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20

    blir man bannad av att enbart regga sig på xboxlive ?

    Hej o God Jul !

    Köpte just ett Kinectpaket till boxen idag. 3 spel "ingick". Nu visar det sig att jag måste isf koppla upp mig och regga mig på xbox live och tanka ner dessa tre spel. Vad händer då...får jag direkt en auto ban på den eller är det endast när man spelar backupspel online ?

    Nu är det ju ingen jättekatastrof. Spelen var typ Fruitninja, Gun"nånting" + ett till. Men hade tänkt ha det spelbart nu på morgonen och hinner ej fixa backuper på andra bra kinectgames.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    Hej o God Jul !

    Köpte just ett Kinectpaket till boxen idag. 3 spel "ingick". Nu visar det sig att jag måste isf koppla upp mig och regga mig på xbox live och tanka ner dessa tre spel. Vad händer då...får jag direkt en auto ban på den eller är det endast när man spelar backupspel online ?

    Nu är det ju ingen jättekatastrof. Spelen var typ Fruitninja, Gun"nånting" + ett till. Men hade tänkt ha det spelbart nu på morgonen och hinner ej fixa backuper på andra bra kinectgames.
    Beror på vilken modifiering du har i boxen. Men du lär iaf hinna logga in och tanka hem spelen innan den blir bannad. Med avstängd xk3y eller vanlig ixtreme 2.0 flashning utan bränt spel i dvdläsaren tror jag det är rätt säkert.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    ja jag har ju gjort modifieringen hos dig. tror jag har nåt i stil med iextreme 1.61, kan det låta rimligt ? det var väl nåt år sen senast updaten. tar och testar då, det tar ju inte många sekunder antar jag.

    var i boxens inställningar stänger jag av moddningen då...?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1.6x = du blir bannad/banflaggad. Rekommenderar att du uppdaterar till 3.0 så fort den släpps till din konsoll. Beror lite på vilken dvdläsare du har, räcker med 2.0 med äldre hitachi och alla samsung.

    Bara xk3y som går att stänga av och det har du inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Okey. Med andra ord så blir det ingen inlogg till xbox live nu idag då. Har en samsungläsare i boxen, år ca 2008-2009, tar med den in till veckan så får du upgrada till det som är mest aktuellt. Får bli en backupbränd Kinectsports för idag istället.

    Tack för (som alltid) snabb o bra support /// God Jul !

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Lånar tråden.
    Sist jag hade en flash (LT 1.6 kanske) försvann den när jag laddade ner den senaste dashborden genom usb (detta var nyligen).

    Har en ny flash nu (LT 3.0). Nu är jag orolig att min nya flash kommer försvinna om jag på xbox live laddar ner någon uppdatering eller liknande. Hur funkar det egentligen? Jag undrar på vilka sätt jag av misstag kan göra så att min flash försvinner??

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bayern Visa Inlägg
    Lånar tråden.
    Sist jag hade en flash (LT 1.6 kanske) försvann den när jag laddade ner den senaste dashborden genom usb (detta var nyligen).

    Har en ny flash nu (LT 3.0). Nu är jag orolig att min nya flash kommer försvinna om jag på xbox live laddar ner någon uppdatering eller liknande. Hur funkar det egentligen? Jag undrar på vilka sätt jag av misstag kan göra så att min flash försvinner??
    Din flash kommer försvinna om microsoft av någon anledning inte nöjer sig med XGD3 formatet utan får för sig att flasha om alla dvdläsare igen för att ge stöd för XGD4. I praktiken tror jag aldrig detta kommer hända då konsollen börjar närma sig slutet av sin livscykel och snart ersätts av någon helt annan konsoll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bayern Visa Inlägg
    Lånar tråden.
    Sist jag hade en flash (LT 1.6 kanske) försvann den när jag laddade ner den senaste dashborden genom usb (detta var nyligen).

    Har en ny flash nu (LT 3.0). Nu är jag orolig att min nya flash kommer försvinna om jag på xbox live laddar ner någon uppdatering eller liknande. Hur funkar det egentligen? Jag undrar på vilka sätt jag av misstag kan göra så att min flash försvinner??
    Ingen som vet hur det är med kommande uppdateringar, men i skrivande stund är det inga problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hur snabbt blir man bannad?
    By Jocce_84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 21:27
  2. hur äre om man blir bannad?
    By giftigkola in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 11:30
  3. Hur funkar ban/ när blir man bannad?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 23:14
  4. vad händer om man blir bannad?
    By roadrunner11 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 12:20
  5. Blir jag bannad vid live-spel?
    By stora4 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 15:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •